تكذیب ادعای ترانزیت تسلیحات از خاك ایران به ارمنستان

تكذیب ادعای ترانزیت تسلیحات از خاك ایران به ارمنستان

سخنگوی وزارت خارجه كشورمان ادعاهای مطرح‌شده رسانه‌ای درباره ترانزیت سلاح و ادوات نظامی از مسیر خاك جمهوری اسلامی ایران به ‌مقصد ارمنستان را تكذیب كرد و گفت: به‌هیچ‌وجه اجازه داده نمی‌شود از خاك كشورمان برای انتقال سلاح و مهمات استفاده شود.
سعید خطیب‌زاده تاكید كرد: تردد كامیون و ترانزیت كالاهای متعارف غیرنظامی میان جمهوری اسلامی ایران و كشورهای همسایه، به‌طور معمول همواره برقرار بوده است و كامیون‌های مورد اشاره نیز صرفا در همین چارچوب به فعالیت خود مشغول هستند.
سخنگوی وزارت خارجه افزود: جمهوری اسلامی ایران ضمن نظارت دقیق و كنترل لازم بر روند جابه‌جایی و ترانزیت كالا به كشورها، به‌هیچ‌وجه اجازه نمی‌دهد از خاك كشورمان برای انتقال سلاح و مهمات استفاده شود.
 عربستان مسیر صداقت را انتخاب كند
سخنگوی وزارت خارجه همچنین ادعای مطرح شده از سوی مقامات عربستان علیه ایران مبنی بر كشف گروه تروریستی منتسب به جمهوری اسلامی ایران را رد و تاكید كرد: عربستان سعودی به جای سناریونویسی‌های بی‌ارزش و سفارشی، مسیر صداقت و حكمت را انتخاب كند.
خطیب‌زاده با بیان این‌كه اتهامات اخیر مسؤولان سعودی به جمهوری اسلامی ایران، در امتداد مواضع بی‌اعتبار و تكراری این كشور طی سال‌های گذشته است، افزود: حاكمان سعودی با كنار گذاشتن عقلانیت سیاسی و این بار در قالب نمایشی دست چندم، پرونده‌سازی دروغین علیه ایران را به‌عنوان حربه‌ای برای انحراف افكارعمومی و روشی برای سرپوش گذاشتن بر اقدامات شكست‌خورده خود برگزیده‌اند.
سخنگوی وزارت خارجه با تاكید بر این‌كه اتهام‌زنی‌های تكراری، كلیشه‌ای و بی‌ارزش حاكمان سعودی، راهی نیست كه عربستان را به مقصد برساند، تصریح كرد: توصیه ما این است كه عربستان سعودی به جای سناریونویسی‌های بی‌ارزش و سفارشی، مسیر صداقت و حكمت را انتخاب كند.
سخنگوی ریاست امنیت كشور در عربستان سعودی، شامگاه روز دوشنبه، در ادعایی بی‌اساس علیه جمهوری اسلامی ایران از دستگیری یك گروه ۱۰ نفره خبر داد و مدعی شد كه اعضای آن در ایران آموزش دیده‌اند.