2 دهه تلاش برای جریان‌سازی در موسیقی اصیل ایرانی

2 دهه تلاش برای جریان‌سازی در موسیقی اصیل ایرانی


تهیه‌کننده برنامه نیستان گفت: حضور هنرمندان طراز‌اول کشور و تحلیل موسیقی‌های ارزشمند و تاثیرگذار در برنامه نیستان از ویژگی‌های شاخص این برنامه است. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، مجله رادیویی «نیستان» به بررسی موسیقی فاخر و اصیل ایرانی با رویکرد آموزشی‌-پژوهشی و اطلاع‌رسانی می‌پردازد.
رسالت برنامه نیستان، حمایت از موسیقی اصیل و فاخر ایرانی است و حضور کارشناسان خبره و آهنگسازان صاحب‌نام به اعتبار برنامه افزوده است. نیستان در طول ۲۰ سال فعالیت مداوم به عنوان یکی از برنامه‌های جریان‌ساز در حوزه موسیقی شناخته شده است. در نیستان مجموعه‌ای از رویدادهای موسیقی تازه‌ها و آثار ارزشمند موسیقایی را می‌شنوید و این برنامه نگاهی به کارنامه هنری موسیقیدانان کشور دارد و با آنها به گفت‌وگو می‌پردازد. همچنین هرشب با چهره‌های مطرح موسیقی و تحلیل‌های کارشناسان، موضوعی خاص را بررسی می‌کند.
وحید رستگاری تهیه‌کننده برنامه نیستان گفت: هدف از تولید این برنامه این بود که احساس کردم جای یک برنامه تخصصی و موسیقی همه‌جانبه و چندوجهی در رادیو کم است. برنامه‌های موسیقی در شبکه‌ها اغلب شنیداری بودند و برنامه موسیقی تحلیلی و خبری به آن صورت نداشتیم. این بود که سال ۱۳۷۹ پیشنهاد این برنامه را ارائه کردم که مجموعه‌ای از بخش‌های خبری، تفسیری و شنیدنی موسیقی است.
وی درباره ویژگی‌های این برنامه عنوان کرد: حضور هنرمندان طرازاول کشور و تحلیل موسیقی‌های ارزشمند و تاثیرگذار در برنامه نیستان از ویژگی‌های شاخص این برنامه است. در واقع برنامه نیستان به بازتابی از وقایع مربوط به موسیقی کشور تبدیل شده و مخاطبان بسیاری دارد.
این تهیه‌کننده ادامه داد: نیستان به عنوان یک برنامه جریان‌ساز در حوزه موسیقی کشور شناخته شده و دلایل ماندگاری آن را حفظ کیفیت، هویت، محتوا و سطح برنامه و مداومت در پخش این برنامه و همچنین حضور متخصصان موسیقی و حمایت مسوولان شبکه فرهنگ می‌دانم. از همان ابتدا این برنامه با کیفیت خوبی تقدیم مخاطبان شده و در هر شرایطی به پخش می‌رسید و همین موضوع باعث شد این برنامه مورد توجه قرار بگیرد و با این‌که ۲۰ سال از عمر آن گذشته اما همچنان با کیفیتی در سطح خوب روی آنتن می‌رود.