خدمت‌رسانی ادامه دارد

خدمت‌رسانی ادامه دارد


امسال موکب‌های بسیاری از خدمت در مسیر نجف ـ کربلا به زوار اربعین بازماندند. از جمله آنها موکب‌های آستان‌قدس‌رضوی تحت عنوان مواکب امام‌رضا (ع) بود، که امسال با توجه به شیوه ویروس کرونا و بسته بودن مرزها، زمینه خدمت این مواکب تغییر کرد.
مدیر امور مجاورین آستان‌قدس‌رضوی با اشاره به این تغییر به جام‌جم می‌گوید: آستان‌قدس‌رضوی 16 موکب اربعینی را در 40 روستای محروم اطراف شهر مشهد سامان‌دهی و مستقر کرد که این مواکب در برنامه‌ای یک‌ساله از اربعین 1399 تا اربعین 1400 در سه قالب از پیش شناسایی‌شده از سوی کانون‌های خدمت رضوی اعم از فرهنگی‌اجتماعی، درمانی و بهداشتی، و عمرانی و توانمندسازی ورود می‌کنند.
غلامی، فاز نخست این طرح را با عنوان «شور حسینی - مهر رضوی» معرفی کرده و می‌گوید: بخش عملیاتی فاز نخست طرح از 10 مهر آغاز شد و تا روز اربعین، هم‌زمان با 17 مهر، ادامه داشت. در این مرحله، غالبا فعالیت‌های عمرانی کلیدی چون ساخت 18 اتاقک دستگاه آب‌شیرین‌کن و کلرزن در روستاهای فاقد آب شرب استاندارد انجام شد.
وی ضمن بیان این نکته که هر موکب به عنوان معین یک روستا مستقر شده‌است و به روستاهای اطراف خود خدمت ارائه می‌کند، می‌افزاید: بیش از 800نیروی خادمیار زن و مرد با تخصص‌های مختلف در جریان اقدامات متنوع آستان‌قدس همراه این حرکت معنوی هستند. از بین مواکب معین‌شده، یک موکب مستقر در روستای ده‌غیبی به بانوان اختصاص دارد و به ارائه خدمات مشاوره و مددکاری می‌پردازد.
مدیر امور مجاورین آستان‌قدس‌رضوی در پایان تأکید کرد: این طرح پس از اتمام ماه صفر و با آغاز ربیع‌الاول، با حضور فعال همین مواکب در مناطق هدف، با قوت ادامه می‌یابد./ جام‌جم دیلی