وام ودیعه مسكن به ۵۵ هزار مستأجر پرداخت شد

وام ودیعه مسكن به ۵۵ هزار مستأجر پرداخت شد


محمود محمودزاده، معاون مسكن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: تاكنون با معرفی حدود ۱۷۶ هزار نفر به بانك‌ها، بیش از ۵۵ هزار نفر توانستند تسهیلات ودیعه مسكن را دریافت كنند.
وی افزود: با توجه به درخواست مردم برای دریافت تسهیلات وام ودیعه مسكن، هفته قبل مرحله دوم ثبت‌نام این تسهیلات را شروع كردیم كه تاكنون ۲۰۰ هزار نفر جدید در سامانه ثبت كردند. افرادی كه ثبت‌نام كردند بعد از گذراندن مراحل پایش در صورت واجد شرایط بودن، به كارتابل بانكی معرفی می‌شوند تا مراحل اخذ تسهیلات را طی كنند.
محمودزاده تصریح كرد: برای وام ودیعه مسكن با همت دولت ۲۰ هزار میلیارد تومان از محل اعتبارات تخصیصی با موضوع كرونا در نظر گرفته شد این مصوبه در ستاد ملی كرونا و ستاد اقتصادی دولت تنظیم شد كه براساس آن، قرار است به متقاضیان در شهر تهران ۵۰ میلیون، در كلانشهرهایی كه بیش از یك میلیون جمعیت دارند ۳۰ میلیون و در سایر شهرهای كشور، ۱۵ میلیون تومان بابت تمدید اجاره‌نامه پرداخت شود. در مرحله نخست ثبت‌نام وام ودیعه مسكن، یك میلیون و ۸۰۰ هزار نفر به‌طور پیامكی ثبت‌نام كردند و بیش از ۵۵۰ تا ۵۶۰ هزار نفر اطلاعات خود را وارد سامانه كردند و این اطلاعات پایش شد.
معاون مسكن و اقتصاد وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: بر اساس مصوبه ستاد ملی كرونا، سقف تمدید اجاره در تهران ۲۵ درصد، برای كلانشهرها ۲۰ درصد سایر شهرها ۱۵ درصد در نظر گرفته شد، اما اخیرا مركز آمار اعلام كرد افزایش نرخ اجاره به جای ۲۵ درصدی كه ستاد ملی كرونا تعریف كرده، ۴۰ تا ۴۱ درصد است این رقم مربوط به كل اجاره‌هاست یعنی اجاره‌های جدید به اضافه اجاره تمدید شده‌است./ مهر