ماجراجویی‌های وین دیزل در جاده بن‌بست

پایانی برای «سریع و آتشی»‌ها

ماجراجویی‌های وین دیزل در جاده بن‌بست

 سازندگان مجموعه اكشن و دلهره‌آور «سریع و آتشی» بالاخره اعلام كردند چه زمانی ماجراجویی‌های دوم تورتو و دوستانش را تمام می‌كنند! جاستین لین، كارگردان آسیایی‌تبار سینما كه پشت دوربین چند قسمت جدید فیلم بوده، رسما گفت این مجموعه اكشن بعد از اكران عمومی دو قسمت دیگر آن به پایان می‌رسد. هر دو قسمت باقی‌مانده را نیز خود او كارگردانی خواهد كرد. این فیلمساز این روزها مشغول انجام كارهای فنی نهمین قسمت سریع و آتشی است و آن را برای نمایش عمومی در تاریخ 28می سال آینده میلادی آماده می‌كند. ویروس كرونا زمان نمایش عمومی فیلم را برای چند ماه به تعویق انداخت.
در حالی كه گفته شده تنها دو قسمت دیگر از این مجموعه فیلم ساخته خواهد شد، زمانی برای شروع كار فیلمبرداری و تولیدشان تعیین نشده‌است. به این ترتیب معلوم نیست دوقسمت دهم و یازدهم فیلم در چه تاریخی رنگ پرده را خواهند دید. در عین حال، اهل فن این پرسش را مطرح می‌كنند كه دیوید استاتام و دواین جانسون هم در این دو قسمت حضور دارند یا نه. طرح این پرسش به این دلیل است كه این دو همراه شخصیت‌های خود در مجموعه سریع و آتشی، سر از فیلم مستقلی با نام «هابز و شاو» درآورده‌اند.
وین دیزل در قالب شخصیت دوم تورتو كه تخصص بالایی در اتومبیلرانی دارد، همراه دوستانش ماجراهای داستان دو قسمت پایانی را به پیش می‌برند. میشل رودریگوئز، تایرس گیبسون، كریس بریجز، ناتالی امانوئل و جوردانا بروستر همبازی‌های دیزل در این فیلم‌ها خواهند بود.
مدیران شرکت یونیورسال كه تهیه‌كنندگان این مجموعه بسیار موفق و پرفروش هستند، اعلام كرده‌اند پایان دادن به ماجراجویی‌های شخصیت‌های این درام ورزشی دلهره‌آور، به نفع كلیت فیلم است. به گفته آنها، در صورت ادامه بی‌مورد داستان فیلم احتمال بسیار زیادی وجود دارد كه تماشاگران از پیگیری ماجراهای فیلم خودداری كنند و باعث شكست مالی قسمت‌های بعدی شوند. این در حالی است كه گروه بازیگران فیلم، مدافع تولید قسمت‌های بعدی آن تا سال‌های سال هستند. البته مدیران یونیورسال گفته‌اند تولید اسپین‌آف‌های جدید از ماجراها و شخصیت‌های مجموعه سریع و آتشی متوقف نخواهد شد. هم‌اكنون دومین قسمت هابز و شاو در دست تولید است.
سریع و آتشی اولین بار در سال 2001 به دیدار تماشاگران سینما آمد. استقبال عمومی از فیلم، زمینه را برای تولید قسمت‌های بعدی آن فراهم كرد.
 با این وجود، استقبال تماشاگران از فیلم در قسمت‌های چهارم و پنجم بسیار كم شد. با ورود جاستین لین به این پروژه، سریع و آتشی‌ها جان تازه‌ای گرفتند و فروش بالایی در جدول گیشه نمایش سینماها كردند.
فروش جهانی هشت قسمت فیلم در آمریكا و بقیه كشورهای دنیا، نزدیك شش میلیارد دلار بوده است. هشتمین قسمت فیلم در سال 2017 توانست یك میلیارد و 230 میلیون دلار در سراسر جهان فروش كند، كه یك میلیارد آن اختصاص به خارج از خاك آمریكا دارد./ ددلاین