کوتاه از حوادث

کوتاه از حوادث

پسری با برداشت غیرمجاز اینترنتی از حساب پدرش، 12 میلیون تومان بازی‌های رایانه‌ای خرید. مرد میانسالی با مراجعه به پلیس فتای استان فارس با طرح شکایتی گفت: 12 میلیون تومان به‌صورت غیرقانونی از حسابش برداشت شده است. تحقیقات پلیسی در این‌باره آغاز شد تا این‌که رد پسر شاکی در این پرونده به‌دست آمده و او بازداشت شد. با تحقیقات  اولیه از متهم معلوم شد که وی اطلاعات کارت بانکی پدرش را در زمانی که قبوض را‌ می‌پرداخته، برداشت کرده و با آن بازی‌های رایانه‌ای خریده است.
سه كارگر در كارگاه احداث متروی توحید، دچار حادثه شده و فوت كردند. ساعت 10 و 22 دقیقه صبح دیروز سقوط بالابر ایستگاه در حال احداث مترو توحید، در تقاطع خیابان آزادی و نواب به آتش‌نشانی گزارش شد. بررسی‌های اولیه نشان داد كه محل حادثه، ایستگاه مترو در حال احداث است و پروژه كارگاهی در آن وجود دارد. بررسی‌‌های اولیه آتش‌نشانان نشان داد كه در این محل پیمانكار و كارگران در حال كار بوده‌اند كه یك دستگاه بالابر متعلق به پیمانكار كه سه نفر در آن حضور داشته‌اند، به پایین سقوط كرده است. آتش‌نشانان با انجام عملیات برش‌كاری، به‌سرعت موفق شدند دو جوشكار و اپراتور دستگاه بالابر را از داخل بالابر خارج كنند. اما زمانی كه نیروهای امدادی وضعیت این كارگران را بررسی كردند، معلوم شد آنها فوت كرده‌اند. بررسی  اولیه حكایت از آن داشت كه خروج كابین دستگاه بالابر پیمانكار پروژه از روی ریل و سقوط آن باعث این حادثه مرگبارشده است.
فرد هتاك به بانوی آمر به ‌معروف در رشت، توسط سپاه ناحیه مركزی شهر رشت بازداشت شد. چند روز پیش در بوستان كشاورز رشت یكی از بانوان كه آمر امر به‌ معروف و نهی از منكر  بود، به فردی كه در حال سگ‌گردانی در آن بوستان بود، تذكر داد و خواست كه سگ را از پارك خارج كند. اما از سوی صاحب سگ مورد حمله  قرار گرفته و كتك خورد. عامل این هتاكی با پیگیری‌های صورت‌گرفته توسط سپاه ناحیه مركزی رشت شناسایی و دستگیر شد.
یك كلاهبردار امنیتی كه به بهانه  استخدام پزشكان به كلاهبرداری دست می‌زد، بازداشت شد. این كلاهبردار حرفه‌ای كه با اتهامات امنیتی نیز مواجه است، به صورت برنامه‌ریزی شده و هدفمند و توسل به اقدامات متقلبانه اقدام به جذب پزشكان متخصص استان فارس با وعده كار در كلینیك‌های تخصصی در یكی از كشور‌های همسایه كرده بود. ارتباطات خارج از عرف این متهم نیز با عوامل بیگانه محرز بود. این متهم انگیزه اولیه خود را كسب درآمد عنوان كرده، اما سوء‌نیت وی با توجه به ارتباط با عوامل بیگانه، نشان‌دهنده اهداف دیگری است. هم‌دستان وی تحت تعقیب پلیس قرار گرفته‌اند.
پرونده ویژه قضایی برای جسد نوزاد پیداشده در حاشیه شهر اصفهان تشكیل شد. جسد این نوزاد دو روزه، در یكی از مناطق حاشیه‌ای شهر اصفهان رها شده بود. پرونده قضایی دراین باره تشكیل و دستورات لازم برای رسیدگی ویژه به پرونده جسد نوزاد پیدا شده در مناطق حاشیه‌ای اصفهان صادر شد تا مشخص شود كه خانواده وی چه كسانی هستند و او به چه علت فوت شده و جسدش رها شده است.
زوج جوان به علت گازگرفتگی در بوكان فوت شدند. مرد 27 ساله و همسر 22 ساله او كه ساكن شهر بوكان بودند، براثر گازگرفتگی در خانه و در بستر خواب فوت شدند. اجساد آنها در خانه كشف شد.
تصادف خاور با خودروی پژو در شهرستان محلات سه كشته و یك مصدوم برجای گذاشت. وقوع این تصادف در میدان امام خمینی(ره) شهرستان محلات رخ داد.  زمانی كه ماموران و نیروهای امدادی در محل حاضر شدند، پی بردند كه راننده خاور و دو نفر از سرنشینان خودروی پژو فوت شده‌ و یكی دیگر از سرنشینان نیز مصدوم و روانه بیمارستان شده است.
آدم‌ربای جنایتکارکه تحت تعقیب پلیس شهرستان گچساران بود، بازداشت شد.  سال 89 فردی ربوده شد و آدم‌رباها وی را به شهرهای مرزی شرق کشور منتقل کردند. اما عامل اصلی این آدم‌ربایی، گروگان را به قتل رساند و متواری شد. درجریان تحقیقات معلوم شد متهم فراری، حرفه‌ای و دارای سوابق متعدد کیفری در استان‌های شرقی و مرزی  است و مدام مخفیگاه خود را تغییر می‌دهد. سرانجام بعداز 10سال از فرار این آدم‌ربای قاتل، رد او در یکی از شهرهای استان همجوار گچساران به دست آمد و ماموران برای دستگیری او به محل اعزام شدند. با محاصره مخفیگاه متهم، او از سوی پلیس گچساران  بازداشت شد. متهم به گروگانگیری منجر به قتل اعتراف کرد.