قتل سرمایه‌دار ایرانی  در ایتالیا

قتل سرمایه‌دار ایرانی در ایتالیا

فرزند سفیر پیشین ایران در ایتالیا با شلیک گلوله به قتل رسید. عامل جنایت که راننده مقتول بود بعد از کشتن مرد 68 ساله به زندگی خود پایان داد.
فیروز سعید انصاری 68 ساله، فرزند سفیر پیشین ایران در رم در زمان پهلوی بود و فردی سرمایه‌دار و ثروتمند به شمار می‌رفت و فعالیت‌های اقتصادی گسترده‌ای را در ایتالیا در دست داشت. او چهارشنبه ۲۱ اکتبر در دفتر خود در شهر فورملو
با شلیک گلوله به قتل رسید. وی متولد آمریکاست و تابعیت ایرانی دارد.
از جمله فعالیت‌های  وی فروش خودروهای لوکس و اجاره‌دهنده خودروهای قدیمی به افراد مشهور و فوتبالیست‌ها بوده‌است. گفته می‌شود او در زمینه فروش اسلحه نیز فعالیت داشته‌است.در جریان تحقیقات معلوم شده قاتل او فردی به نام کاوه بوده که از یک سال قبل راننده او بوده و روز چهارشنبه بعد از مراجعه به دفتر مقتول و تقاضای پول با وی درگیر شده و با شلیک سه گلوله  کارفرمایش را کشته‌است.  این در حالی بود که عامل جنایت  بعد از آن به سر خود شلیک کرد و  به زندگی‌اش پایان داد.
به گزارش یورو نیوز، قاتل به دلیل سوءسابقه در زمینه قاچاق موادمخدر تحت تعقیب پلیس ایتالیا بود و در صورت دستگیری باید راهی زندان می‌شد. در جریان تحقیقات بعدی معلوم شد عامل جنایت  حتی دو هفته قبل از اجرای نقشه خود، به خانه  مرد پولدار رفته و از او پول خواسته و قصد اخاذی داشته و حتی تهدید کرده‌بود اگر به وی پول ندهد، وی را به قتل می‌رساندکه مقتول همان موقع  به اداره پلیس رم رفته و شکایت می‌کند.