وداع با دانشمند هسته‌ای

وداع با دانشمند هسته‌ای

مراسم تدفین پیكر شهید محسن فخری‌زاده، دانشمند هسته‌ای و دفاعی كشور با حضور جمعی از مسؤولان كشوری و لشكری در امامزاده صالح برگزار شد و پیكر این دانشمند شهید در جوار شهدای گمنام و شهید مجید شهریاری به خاك سپرده شد.به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، پیكر مطهر شهید فخری‌زاده پیش از خاكسپاری، در حرم امامزاده صالح طواف داده شد و آیین خاكسپاری این شهید والامقام نیز همانند آیین تشییع، به منظور جلوگیری از ازدحام جمعیت با حضور فرماندهان نیروهای مسلح و خانواده معظم شهید برگزار شد.صبح دیروز هم مراسم وداع با پیكر پاك این شهید ترور توسط كاركنان وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و همكاران وی برگزار شد كه جمعی از مسؤولان كشوری و لشكری نیز در این مراسم حضور داشتند.فرمانده كل سپاه، وزیر دفاع، وزیر اطلاعات، رئیس نیروی انتظامی، فرمانده سپاه قدس، فرمانده ارتش، فرمانده نیروی هوافضای سپاه، وزیر راه و رئیس سازمان انرژی اتمی، از جمله مقامات حاضر در این مراسم بودند.
شمخانی: دشمن ۲۰ سال به دنبال ترور شهید فخری‌زاده بود
دبیر شورای‌عالی امنیت ملی در حاشیه مراسم خاكسپاری با بیان این‌كه دشمن ۲۰ سال به دنبال ترور شهید فخری‌زاده بود، گفت: سیستم‌های اطلاعاتی كشور با دقت احتمال وقوع و محل بروز احتمالی حادثه علیه ایشان را پیش‌بینی كرده بودند، اما به دلیل تواتر اخبار در این مدت متاسفانه جدیت مورد نیاز اعمال نشد و این بار دشمن موفق شد.
به گزارش ایرنا، علی شمخانی با اشاره به این‌كه پیش از این، عملیات‌های فراوانی علیه شهید فخری‌زاده انجام شده بود كه ناكام مانده بود، گفت: دستگاه‌ها و سیستم‌های اطلاعاتی به این اطلاعات رسیدند كه ایشان هدف است و قرار است در همین نقطه‌ای كه به شهادت رسید، اقدامی علیه ایشان صورت بگیرد و تقویت لازم هم در ارتباط با حفاظت انجام شد، ولی دشمن در این ترور از سبك و شیوه‌ای كاملا جدید، حرفه‌ای و تخصصی استفاده كرد و بعد از ۲۰ سال متاسفانه موفق شد.
وی گفت: مقابل ملت ایران كه چنین فرد صالح و توانمندی را از دست دادند، سر تعظیم فرود می‌آورم و متعهد می‌شوم كه ما این غم را از چشمان شما پاك خواهیم كرد.
دبیر شورای‌عالی امنیت ملی افزود: بیش از ۲۰ سال است شهید فخری‌زاده را می‌شناسم و در جزئیات شغلی این شهید بودم. شهید فخری‌زاده به معنای واقعی كلمه فردی مبتكر، صاحب سبك و خلاق در حوزه فناوری بود و همیشه گمنام بود، ولی در نوك پیكان به ملت ایران خدمت می‌كرد.
سرنخ‌های زیاد درباره ترور شهید فخری‌زاده
وزیر اطلاعات هم درحاشیه تشییع شهید فخری‌زاده گفت: به دنبال وقوع ترور شهید فخری‌زاده همكاران من در وزارت اطلاعات در همه ابعاد پیگیری این حادثه را آغاز و تاكنون نیز به سرنخ‌های زیادی دست یافته‌اند.
به گزارش شبكه خبر، سید محمود علوی افزود: به دلیل ابعاد امنیتی تا روشن شدن تمامی ابعاد آن، امكان اطلاع‌رسانی وجود ندارد، ولی به محض روشن شدن ابعاد این موضوع، خدمت ملت عزیز ایران اطلاع‌رسانی خواهد شد.
وزیر دفاع: هیچ جنایت و تروری را بی‌پاسخ نمی‌گذاریم
سرتیپ امیر حاتمی، وزیر دفاع هم با بیان این‌كه هیچ جنایتی، هیچ تروری و هیچ كار احمقانه‌ای نزد ملت ایران بی‌پاسخ نخواهد ماند، گفت: حتما جنایتكاران را تا انتها تعقیب خواهیم كرد و امر فرماندهی معظم كل قوا اجرا خواهد شد.
به گزارش فارس، وزیر دفاع افزود: تلاش بزرگی كه شهید عزیز ما انجام می‌داد و كارهای گسترده‌ای كه عمدتا در حوزه‌های بدیع و نوظهور و برترساز است، با قوت ادامه خواهد یافت. روز یكشنبه در جلسه بودجه دولت، گام اول را برداشتیم و در حالی كه بودجه سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع برای سال ۱۴۰۰ افزایش پیدا كرده بود، دیروز تصمیم گرفتیم كه آن را دو برابر كنیم. این مسؤولیت همكاران، شاگردان و همراهان شهید فخری‌زاده را سنگین‌تر می‌كند.
دست از انتقام بر نخواهیم داشت
فرمانده نیروی هوافضای سپاه نیز با تاكید بر این‌كه حركت نورانی ملت ایران هرگز با ترور متوقف نخواهد شد، گفت: ملت ایران از انتقام دست برنخواهد داشت.
سردار امیرعلی حاجی‌زاده گفت: تروریست‌ها و دشمنان اسلام می‌خواهند حركت نورانی ملت ایران را متوقف كنند، اما بدانند اگر قرار بود این اتفاق بیفتد، در این 40 سال كه  ۱۷ هزار شهید ترور داده‌ایم، می‌افتاد، اما امروز شاهد ادامه این حركت ملت ایران هستیم.
وی گفت: دشمنان ما از ترس مرگ، دست به خودكشی زدند و بدانند كه قطعا تاوان آن را خواهند داد و ملت ایران از انتقام دست برنخواهد داشت.