رادیو جوان  هوای کرونایی‌ها را دارد

رادیوجوان تلاش می‌کند با پخش برنامه‌های متنوع همراه مردم باشد

رادیو جوان هوای کرونایی‌ها را دارد

رادیو جوان، با وجود رسانه‌های تصویری و فضای مجازی، هنوز مشتریانش را از دست نداده و سال‌هاست که مانند یک رفیق با معرفت و صمیمی تاثیر به‌سزایی در انتقال اطلاعات و اخبار به شنوندگان و دوستدارانش دارد. یکی از کارکردهای مهم این رادیو همراهی و همدلی با جوانان ایران و انعکاس تلاش‌ها، موفقیت‌ها و خواسته‌های مردم است و می‌کوشد تا نشاط، امید و شادابی را در جامعه جوان ایران منتشر کند. از سوی دیگر از وقتی سر و کله کرونا در ایران هم پیدا شده، این شبکه رادیویی تلاش داشته در قالب برنامه‌های مختلف به این موضوع می‌پردازد. به همین دلیل با مدیر رادیو جوان و تهیه‌کنندگان برنامه‌های یکی بود یکی نبود و خدا قوت به صحبت نشستیم و آنها درباره جزئیات برنامه‌هایشان صحبت کرده‌اند. همچنین این شبکه رادیویی پویش هواتو دارم را راه‌اندازی کرده تا از این طریق بین مردم همبستگی ایجاد کند و شنوندگان برنامه‌های رادیو جوان روی موج اف ام ردیف ۸۸ مگاهرتز می‌توانند برنامه‌ها را دریافت کنند.

راه‌اندازی کاروان همدلی
علیرضا مقصودی، مدیر شبکه رادیویی جوان: در این روزهای پاییزی که محدودیت‌های کرونایی موجب شده تا مردم بیشتر در خانه بمانند، رادیو جوان پویشی را به عنوان «هواتو دارم» راه‌اندازی کرده که در آن به مجموعه‌هایی که هوای مردم را در فضای کرونا دارند و همچنین به خود مردم که می‌توانند هوای اطرافیان‌شان را داشته باشند، توجه می‌کند. در این پویش تلاش می‌شود به تقویت مجموعه‌هایی که در حال خدمت‌رسانی به مردم هستند به‌ویژه کادر پزشکی درمانی که در صف مقدم مبارزه با کرونا قرار دارند، پرداخته شود. البته رادیوجوان پیشتر در ویژه‌برنامه‌هایی چون «هواتو دارم» یا «قرارگاه» به‌خوبی توانسته‌است ارتباط مستمری را با کادر درمانی در حوزه‌های مختلف داشته باشد.
برنامه زنده «بسته پیشنهادی» با هدف ایجاد سرگرمی برای کسانی که در خانه مانده‌اند، هر شب ساعت9 و «یکی بود یکی نبود» یکی دیگر از ویژه‌برنامه‌های رادیوجوان در این شب‌هاست که به صورت زنده ساعت22 روی آنتن می‌رود و داستان چند جوان ایرانی را روایت می‌کند؛ این برنامه در یک دورهمی رادیویی و جوان‌پسند با جوان‌های دهه هفتادی و هشتادی گفت‌وگو می‌کند.
رادیوجوان همواره می‌کوشد در میان مردم باشد و از سال گذشته که برف گیلان و سیل در سیستان و بلوچستان، زندگی مردم را با مشکل مواجه کرده بود، برنامه موج جوونی رادیوجوان کاروان همدلی خود را با هدف جمع‌آوری کمک‌های هموطنان، از شهرهای ایران عبور داد و در پایان به استان گیلان و استان سیستان و بلوچستان رسید و در آن شرایط سخت صدای هم‌میهنان گرفتار در برف و سیل شد.
همچنین به دلیل همراهی و استقبال مردم از کاروان همدلی «موج جوونی»، در محرم امسال نیز چون محدودیت‌های کرونایی وجود داشت برنامه زنده و میدانی «کاروان امام حسین» در 15شب اول محرم و دهه آخر ماه صفر، در هفته دفاع‌مقدس کاروان «خانه دوست کجاست» با عبور از شهرهای ایران و با حضور در گلزار شهدای هفت شهر و برنامه «خط آزاد» نیز در همان هفته هر روز از استودیوی شناور رادیوجوان و در مسیر جزایر مهم و روی آب‌های نیلگون خلیج‌فارس روی آنتن رفت. در پاییز امسال نیز با هدف قدردانی از جامعه پزشکی و همچنین بالا بردن اطلاعات مردم در خصوص تلاش‌های این عزیزان در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا، برنامه «خدا قوت» را طراحی کرده‌ایم که آذر ماه روی آنتن می‌رود.



گفت‌وگو با دهه هفتادی‌ها
مجتبی حسنی، تهیه‌کننده «یکی بود یکی نبود» که یکی از ویژه برنامه‌های رادیوجوان در محدودیت‌های کرونایی است، می‌گوید: این برنامه یک دورهمی رادیویی و جوان پسند است که با جوان‌های دهه هفتادی و هشتادی، گفت‌وگو می‌کند و هدف اصلی آن پیرامون جوان‌هایی با روحیه بسیجی است که در مسیر انقلاب و میهن به شهادت رسیده‌اند یا در روزهای اخیر با همان روحیه برای مبارزه با ویروس کرونا و نجات جان هموطنان تلاش می‌کنند.
حسنی با اشاره به این‌که برنامه سه بخش دارد، می‌افزاید: بخش دیروز به زندگی جوان‌های مدافع میهن که در هشت سال دفاع‌مقدس در خاک ایران و بعدتر در خاک سوریه برای دفاع از حرم و مرزهای ایران جان خود را نثار کردند، می‌پردازد. بخش امروز از جوان‌های مدافع سلامت و جهادگر دعوت می‌کند تا با حضور در استودیوی برنامه، داستان زندگی و جهادگری خود را برای شنوندگان رادیو جوان تعریف کنند. البته با توجه به شرایط موجود و محدودیت‌های کرونایی اخیر، عمدتا به صورت تلفنی با مهمانان جوان برنامه گفت‌وگو می‌کنیم.


خدا قوت به خودتان
عباس پیری، تهیه‌کننده «خدا قوت» در خصوص این ویژه‌برنامه در محدودیت‌های کرونایی می‌گوید: ما در شبکه رادیویی جوان همواره می‌کوشیم در خط مقدم حوادث و در کنار مردم خوب ایران باشیم. از همین رو «خدا قوت» را برای قدردانی از جامعه پزشکی و کادر درمان، همزمان با آغاز محدودیت‌های کرونایی از اول آذر به صورت زنده و محیطی و با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی هر روز در دو نوبت، ساعت۱۰ و ساعت۱6 در یکی از بیمارستان‌های کشور روی آنتن می‌رود و طی مراسمی با حضور نماینده وزارت بهداشت و درمان یا دانشگاه علوم پزشکی هر شهر از کادر درمان آن بیمارستان، تقدیر به عمل می‌آوریم.
وی با اشاره به مراسم افتتاحیه این برنامه که اول آذر در محل بیمارستان مسیح دانشوری تهران برگزار شد، می‌افزاید: پس از تهران و قم، از روز دوم آذر حرکت خود را به سوی شهرهای کاشان، اصفهان و روز سوم به طرف میبد و یزد حرکت دادیم. کاروان برنامه «خدا قوت» در چهارم آذر۱0 صبح در شیراز و ساعت۱۶ از شهر کازرون در کنار کادر درمان بود؛ به همین ترتیب پنجم آذر بوشهر و کنگان، ششم آذر بندرلنگه و بندرعباس و روز جمعه هفتم آذر ساعت16 از بیمارستان حضرت ابوالفضل شهر میناب برنامه را روی آنتن بردیم.
پیری ادامه می‌دهد: در هفته دوم آذر به ترتیب از شهرهای رفسنجان و کرمان در روز هشت آذر، گناباد و فیض‌آباد در روز نهم در کنار کادر درمان بودیم. روز دوشنبه ساعت10 صبح در تربت حیدریه و عصر همان روز از بیمارستان امام‌حسین شهر مشهد برنامه «خدا قوت» را روانه آنتن رادیوجوان کردیم و پس از آن به تهران برگشتیم و در روزهای بعد تا پایان آذر در یکی از بیمارستان های پایتخت از کادر درمان و جامعه پزشکی تقدیر خواهیم کرد.
تهیه‌کننده «خدا قوت» در پایان عنوان می‌کند: تجربه سخت و پرخطری است، اما ارزشش را دارد چرا که در مسیر مبارزه با کرونا، کادر درمان واقعا زحمت می‌کشند و این وظیفه ماست تا صدای تلاش ایشان باشیم. خوشبختانه این برنامه، نظر مثبت معاون صدا جناب آقای علی بخشی‌زاده را نیز جلب کرد و ایشان ضمن تشکر از مدیر شبکه و عوامل برنامه گفتند: برنامه «خدا قوت» رادیوجوان، به حق برنامه‌ای عالی است. خدا قوت می‌گویم به شما که در این شرایط سخت، تلاش کادر درمان را منعکس می‌کنید؛ خدا قوت خودتان، به خودتان!