تبلور شخصیت شهید سلیمانی در کلام و شعر

تبلور شخصیت شهید سلیمانی در کلام و شعر


داور کمیسیون شعر و موسیقی یادواره رسانه‌ای مکتب شهید قاسم سلیمانی می‌گوید، کلام و واژگان است که می‌تواند شخصیت سردار قاسم سلیمانی را برای مخاطب متبلور کند.
شهرام منظمی، داور کمیسیون شعر و موسیقی یادواره رسانه‌ای مکتب شهید قاسم سلیمانی درباره ضرورت و تأثیرگذاری انعکاس و جلوه شهید قاسم سلیمانی در عالم هنر بیان کرد: در هر رشته‌ای چه هنر، صنعت، طب و فن هرکسی در هر رشته‌‌ای، اسطوره‌ای تحت عنوان یک شخصیت برجسته دارد و قهرمانان یک کشور در هر دوره تاریخ تأثیر ویژه‌ای در ایجاد انگیزه برای خلق آثار فاخر ایجاد کرده‌اند.
وی افزود: در زمان ما هم که با شهید قاسم سلیمانی همدوره بودیم، وجود این انسان به‌عنوان یک قهرمان در خلق هرگونه اثر، انگیزه بسیاری ایجاد می‌کرد. هرانسانی دوست دارد مثل قاسم سلیمانی باشد و وجود چنین قهرمان‌هایی برای جوامع، ذی‌قیمت است و افسوس که از میان ما رفت.
منظمی درباره تأثیرگذاری یادواره رسانه‌ای مکتب شهید قاسم سلیمانی بر تداوم شناخت این شخصیت بزرگ در جامعه عنوان کرد: تنها ویژگی‌ای که می‌تواند شخصیتی را خوب معرفی کند، کلام است که بتواند شخصیت بارز این بزرگمرد‌ را به منصه ظهور برساند و همه جهانیان بزرگی او را در کلام بشنوند.
وی بیان کرد: به لحاظ کمی ۲۲۰ اثر برای این یادواره ارسال شد، پس از چند مرحله داوری به ۵۰ اثر رسید که در شورای عالی مورد ارزیابی قرار گرفت و ۱۰ اثر در کنار نماآهنگ به‌عنوان آثار برگزیده
 انتخاب شد.