دربی 94؛ افتاد دوشنبه

با اعلام سازمان لیگ، استقلال و پرسپولیس 22 دی به مصاف هم می‌روند

دربی 94؛ افتاد دوشنبه

 ورزشگاه که نمی‌شود رفت اما از الان هر قراری برای بعدازظهر روز دوشنبه 22 دی ماه دارید موکول کنید به بعد، چون شهرآورد پایتخت قرار  است در این روز برگزار شود؛ ساعت 16 و 35 دقیقه. این‌که زمان برگزاری حساس‌ترین بازی فصل فوتبال ایران، 15 روز قبل از مسابقه معلوم می‌شود، از  آن دست اتفاقاتی است که حتی به ندرت هم در دیگر کشورها رخ نمی‌دهد، اما اینجا خود تیم‌ها هم عادت کرده‌اند به این برنامه‌ریزی‌های ناگهانی و غیر‌قابل انتظار.
تا همین دیروز هواداران میلیونی استقلال و پرسپولیس فقط می‌دانستند زمان برگزاری دربی نزدیک است، اما کسی نمی‌دانست دقیقا و چه ساعتی قرار است شاهد نود و چهارمین تقابل دو تیم باشیم، اما بعد از یک هفته کش‌وقوس در سازمان لیگ، سرانجام تاریخ بازی بزرگ نیم فصل اول لیگ بیستم مشخص شد.
طبق برنامه جدید سازمان لیگ پرسپولیسی‌ها پیش از انجام دربی در 16 دی بازی خود مقابل سپاهان را انجام می‌دهند و با شش روز استراحت به دربی  می‌رسند. استقلال هم روز 15 دی با آلومینیوم مسابقه دارد و یک هفته تا دربی زمان آماده‌سازی خواهد داشت. باتوجه به برنامه جدید بازهم یک بازی معوقه در لیگ داریم که آن مسابقه حساس گل‌گهر - پرسپولیس در ورزشگاه امام‌علی در سیرجان است که قرار بود هفته دهم برگزار شود اما این مسابقه هم به تعویق افتاده در حالی که سایر بازی‌های این هفته برگزار خواهد شد. البته پرسپولیس همزمان با برگزاری مسابقات هفته دهم بازی‌های معوقه با سپاهان را برگزار خواهد کرد.
دو تیم پرسپولیس و استقلال بعد از دربی دو مسابقه سخت مقابل تراکتور و فولاد در آزادی و یادگار خواهند داشت که البته یک هفته برای این دو مسابقه زمان دارند.
 پیکان معترض
باشگاه پیکان دیروز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد تا زمان یکسان شدن بازی‌های همه تیم‌های لیگ، در دیدار هفته دهم که روز سه شنبه 16 دی برنامه‌ریزی شده به میدان نخواهند رفت. در این بیانیه آمده است: از آنجایی که همه باشگاه‌های شاغل در فوتبال ایران، انتظاری جز اجرای عدالت را ندارند، برگزاری مسابقه معوقه تیم نساجی مازندران بعد از مسابقه با پیکان را خارج از فضای مساوات در فوتبال می‌دانیم و به همین خاطر به اطلاع سازمان محترم لیگ و فدراسیون فوتبال می‌رسانیم که تا زمان یکسان شدن بازی‌های همه تیم‌های شاغل در لیگ در دیدار هفته دهم که در روز سه شنبه 16 دی برنامه‌ریزی شده به میدان نخواهیم رفت. دلیل این مساله هم واضح است؛ فشردگی رقابت‌های لیگ‌برتر بیشتر از آن‌که شامل تیم استراحت کرده شود، برای بقیه تیم‌ها مشکل‌ساز شده و از آنجایی که همچنان برای تغییر در برنامه بازی‌ها زمان کافی وجود دارد، مصرانه و با کمال احترام خواهان برگزاری دیدار پیکان و نساجی بعد از انجام مسابقه هفته نهم نساجی مقابل ماشین‌سازی تبریز هستیم.
 گل‌گهر هم تهدید کرد
نظیر آنچه که پیکانی‌ها به آن اعتراض داشتند، مورد اعتراض گل‌گهر هم هست. باشگاه گل‌گهر هم در بیانیه مشابهی نوشت: ما طبق برنامه قبلی برابر استقلال حاضر خواهیم شد اما بعد از آن تا یکسان شدن تعداد بازی‌ها دیگر به میدان نخواهیم رفت. متاسفانه فشردگی مسابقات بیشتر از آن‌که شامل تیم استراحت کرده شود برای باقی تیم‌ها مشکل‌ساز شده است. فرصت تغییر این برنامه‌ریزی عادلانه وجود دارد و اصلاح آن به سلامت برگزاری لیگ کمک می‌کند.