درام دلهره‌آور جنایتکارانه، در شهر لس‌آنجلس

بازگشت دنزل واشینگتن به سالن‌های سینما

درام دلهره‌آور جنایتکارانه، در شهر لس‌آنجلس

 برای دنزل واشینگتن چیزهای کوچک حتما اهمیت زیادی داشته که در درام دلهره‌آور و جنایتکارانه «چیزهای کوچک» بازی کرده و یکی از تهیه‌کنندگان آن هم بوده است! این فیلم که آماده نمایش عمومی شده، رامی مالک و جراد لتو را در نقش‌های مقابل این بازیگر سیاهپوست کهنه‌کار سینما دارد. داستان فیلم در دهه 90 میلادی اتفاق می‌افتد و واشینگتن را در نقش یک کلانتر پرقدرت به نام جو دیکون دارد. جو از شهر کوچک خود به ماموریتی در لس‌آنجلس فرستاده می‌شود. ماموریت او جمع‌آوری تعدادی مدرک برای یک موضوع مهم جنایی است.
در لس‌آنجلس این کلانتر با قاتلی بی‌رحم و خونسرد روبه‌رو می‌شود که جان و امنیت اهالی را به خطر انداخته است. طبیعی است که کلانتر باید این قاتل بی‌رحم را پیدا و دستگیر کند. جیم باکستر یکی از ماموران پلیس محل (مالک) با جو همکاری می‌کند و این در حالی است که او از نظر قانونی، مجبور به همکاری با کلانتر نیست. در جریان جست‌و‌جو برای پیدا کردن قاتل، باکستر متوجه این واقعیت می‌شود که این تحقیقات می‌تواند به ضرر جو باشد. در گذشته این کلانتر چه چیزی وجود دارد که پیدا کردن قاتل می‌تواند برای او دردسرساز باشد؟ این در حالی است که شخصیت جراد لتو برای خودش مسائلی دارد که می‌تواند اوضاع را برای کلانتر پیچیده‌تر و بغرنج‌تر کند. این مرد مرموز، مظنون اصلی در ارتباط با پرونده قتل‌هاست.
جان لی هنکوک، کارگردانی فیلم را براساس فیلمنامه‌ای از خودش انجام داده است. هزینه تولید فیلم اعلام نشده و شرکت برادران وارنر تصمیم دارد آن را همزمان اکران عمومی و پخش اینترنتی کند. پخش استریم فیلم را شبکه اچ‌بی‌او به‌عهده دارد. تماشاگران سینما می‌توانند چیزهای کوچک را 20 ژانویه در سالن‌های نمایش و اینترنت (به‌صورت زنده) ببینند. هنکوک که در فیلم‌هایش به طرح و بررسی مشکلات عمومی آدم‌ها در یک شرایط سخت می‌پردازد، در رابطه با چیزهای کوچک می‌گوید: «آدم‌ها معمولا رازی نهان در دل دارند و آن را با کسی بازگو نمی‌کنند. در داستان فیلم، شخصیت محوری نمی‌داند که تلاش برای حل یک پرونده جنایی سخت، عاملی برای درهم ریختن درونی خودش است. همین نکته در داستان فیلم است که مرا جذب کارگردانی فیلم کرد و مطمئن هستم تماشاگران هم از مواجهه با چنین وضعیتی لذت خواهند برد و سرگذشت شخصیت اصلی داستان را تا انتها دنبال خواهند کرد.»
آخرین دیدار تماشاگران با واشینگتن روی پرده سینما، به سال 2018 و درام علمی ـ تخیلی «اکولایزر 2» برمی‌گردد. این فیلم را آنتون فوکوآ کارگردانی کرد و با هزینه تولید
40 میلیون دلاری خود توانست در آمریکا و بقیه کشورهای دنیا نزدیک 200 میلیون دلار فروش کند. زمزمه‌هایی مبنی بر ساخت قسمت سوم فیلم هم شنیده می‌شود. چند روز قبل، درام اجتماعی و ضد‌نژادپرستانه «بلک باتوم خانم رینی» به صورت استریم پخش شد که واشینگتن تهیه‌کننده آن بوده است. ویولا دیویس و چادویک بازمن بازیگران اصلی فیلم هستند. منتقدان این درام را بسیار پسندیده‌اند و احتمال بالایی برای کسب جوایز اصلی اسکار را دارد./ هالیوود ریپورتر