اخراج آمریکایی‌ها؛ انتقام خون حاج‌قاسم

ده‌ها هزار عراقی با تجمع در میدان التحریر بغداد، خروج آمریکا از منطقه را خواستار شدند

اخراج آمریکایی‌ها؛ انتقام خون حاج‌قاسم

خیل عظیمی از طرفداران مقاومت‌، از عراق و سوریه گرفته تا یمن و فلسطین، فرا رسیدن سالروز شهادت شهید سپهبد حاج‌قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس را گرامی داشته و بیعت خود را با آنها تجدید کردند. میدان التحریر در پایتخت عراق از صبح دیروز میزبان جمعیت مثال‌زدنی و گسترده‌ای بود که برای برگزاری تظاهرات بزرگ «شهادت و حاکمیت» در نخستین سالروز شهادت سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و «ابومهدی المهندس» نایب رئیس سازمان الحشد الشعبی عراق و سایر همرزمان‌شان آماده شده بودند.
ده‌ها هزار نفر از مردم عراق در مراسم بزرگداشت سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس شرکت کردند و با سردادن شعارهای ضد‌آمریکایی بر ضرورت اخراج اشغالگران از کشورشان و اجرای مصوبه پارلمان در این‌خصوص تاکید کردند. فالح الفیاض، رئیس سازمان الحشد الشعبی عراق نخستین مقام عراقی بود که در میدان التحریر سخنرانی کرد. وی در این سخنرانی تصریح کرد: بر ضرورت قصاص قاتلان سردار سلیمانی تاکید می‌کنیم.   تظاهرات میلیونی امروز پاسخ و انتقام خون فرماندهان شهید است. ما به شهدای خود وفاداریم و بر ضرورت قصاص تمام کسانی که در جنایت ترور فرماندهان پیروزی دست داشتند، تاکید داریم. با عزت از حاکمیت و تمامی حقوق و منافع خود محافظت می‌کنیم. فتنه‌انگیری، طائفه‌گری مذهبی و قومی‌گرایی موجب عقب‌رفت عراق طی دهه‌های گذشته شد. مردم طرفدار الحشد الشعبی، از خود این سازمان وسیع‌ترند و ما به‌واسطه شما با هرکس که فرزندان این ملت را هدف قرار می‌دهد مقابله می‌کنیم. وحدت عراق راز قدرت آن است و من از شما می‌خواهم که زیر لوای وطن و مرجعیت بمانید.
 باید برای اخراج اشغالگران آمریکایی تلاش کنیم
هادی العامری، رئیس ائتلاف الفتح در پارلمان عراق و رئیس سازمان بدر نیز در سخنان خود در سالروز شهادت حاج‌قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس تاکید کرد: باید برای اخراج اشغالگران  آمریکایی از عراق تلاش کنیم. شهیدان سلیمانی و المهندس نقش اساسی در شکست داعش و تروریسم و رهایی عراق از شر آنها داشتند. شهید سلیمانی شخصیتی بود که برای دفاع از بشریت، از همه مفاهیم نژادی، قومی‌گرایی و طائفه‌گری فراتر رفته بود. در مقابله با ظلم هرجا که شهید سلیمانی حضور داشت، شهید المهندس هم دیده می‌شد. هرجا که شهید المهندس حضور داشت، شهید سلیمانی هم دیده می‌شد. این شهیدان در پی کمک به همه ملت‌های مستضعف بودند.
 خروش یمنی‌ها و سوری‌ها به احترام سردار دل‌ها
خبرنگار العالم در یمن از تظاهرات گسترده اهالی صعده گزارش داد. این مراسم به مناسبت اولین سالگرد شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس و در محکومیت اقدام جنایتکارانه آمریکا در ترور فرماندهان شهید برگزار شد. در این تظاهرات، تظاهرکنندگان یمنی آمریکا و آل‌سعود را شریک در جنایات مختلف می‌دانند و فریاد سردادند: مقاومت تنها راه پیروزی بر استکبار جهانی است. مراسم اولین سالروز شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس، فرماندهان پیروزی در چندین منطقه حلب نیز برگزار شد.
نیروهای دفاع محلی نیز مراسمی را در گرامیداشت یاد دو فرمانده شهید برگزار کردند؛ ساکنان دو شهر النبل و الزهرا واقع در ریف حلب نیز هم‌چنین مجالس عزاداری برگزار کردند به‌ویژه منطقه ریف حلب شرقی شاهد برگزاری مراسم بزرگداشت حاج قاسم بود چرا که وی در این منطقه علیه گروه تروریستی داعش و نیروهای مسلح همراه با نیروهای دفاع محلی و لشکر الباقر مقاومت کرده و مانع از ورود داعش از ریف حلب شرقی به حلب شده بود.
اهالی شهر حلب جنوبی‌، هیچ‌گاه رشادت و فداکاری حاج قاسم را فراموش نمی‌کنند زیرا وی در سال 2015 از ورود داعش جلوگیری کرده بود و منطقه الحاضر و العیس نیز شاهد حضور وی در درگیری‌ها با تروریست‌های تکفیری بود.
 رمزگشایی از خروج ملت‌های منطقه  در سالروز شهادت حاج قاسم
خروش ملت‌های منطقه در سالگرد شهادت حاج قاسم یک معنا بیشتر ندارد؛ این‌که فرمانده رشید جبهه مقاومت در رسیدن به اصلی‌ترین هدف خود یعنی یکپارچه‌سازی ملت‌های منطقه در برابر دشمنان موفق و پیروز شده است. حاج قاسم حتی از شهادت خود نیز در راستای تثبیت محور مقاومت استفاده کرده است. شهید سلیمانی، شهید ابومهدی المهندس و دیگر شهدای جبهه حق علیه باطل، پیروزی محور مقاومت در عرصه نظامی را در طول شکل‌گیری و استمرار گفتمان مقاومت تعریف می‌کردند. به عبارت بهتر، اقدامات نظامی سردار سلیمانی در عرصه نظامی، پیوست فرهنگی و گفتمانی داشت. هم‌اکنون به برکت خون پاک شهدایی مانند حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس، جبهه مقاومت با تمامی توان و قدرت خود، هم در میدان نبرد نظامی با دشمنان ملت‌های مسلمان منطقه و هم در میدان نبرد فرهنگی با طرفداران سازش با رژیم صهیونیستی عرض‌اندام کرده است. در حالی که علقه‌، پیوند و مودت میان طرفداران مقاومت روز به روز در منطقه بیشتر می‌شود، شاهد ایجاد گسست و شکاف میان طرفداران گفتمان سازش و سرسپردگی به دشمنان هستیم.
 انتقام سختی که در راه است
برخلاف تصور و محاسبه اولیه کاخ سفید، نه تنها خون پاک دو سردار شهید منجر به تقویت جایگاه حامیان آمریکا در منطقه نشد، بلکه به‌صورتی اعجاب‌انگیز‌ به عاملی کلیدی جهت «مطالبه خروج فوری آمریکا از منطقه» تبدیل شده است. تظاهرات گسترده دیروز عراقی‌ها در میدان التحریر و همچنین برگزاری راهپیمایی‌های مشابه در دیگر کشورهای منطقه در پاسداشت حاج‌قاسم و یاران ایشان مانند شهید ابومهدی، پیام انتقام سخت را بار دیگر به قاتلان این دو فرمانده شهید مخابره کرده است.
 مقامات آمریکایی دیگر قطعا دریافته‌اند که با یک «معادله یک‌طرفه» رو‌به‌رو هستند! معادله ای که در آن خبری از «فایده» برای آنها نیست. آنچه در این برهه و البته در آینده اصالت و موضوعیت دارد، تنها و تنها «هزینه برای طرف غربی و صهیونیستی‌» است؛ هزینه‌ای که نه‌تنها کاخ سفید و پنتاگون، بلکه متحدان و مهره‌های بین‌المللی و منطقه‌ای ایالات متحده نیز قدرت پرداخت آن را نخواهند داشت.