صالحی‌امیری: ‌90درصد کرسی‌های ایران تاثیر‌گذار نیستند!

صالحی‌امیری: ‌90درصد کرسی‌های ایران تاثیر‌گذار نیستند!

رئیس کمیته ملی المپیک عنوان کرد خودمان را ملزم به پاسخگویی می‌دانیم و وظیفه داریم به انبوه نیازهای ورزشکاران و فدراسیون‌ها پاسخ بدهیم. رضا صالحی‌امیری که با رادیو ایران صحبت می‌کرد همچنین از مصوبه 6‌میلیاردی کمیته ملی المپیک حرف زد و گفت از این رقم یک میلیارد به کشتی  و ۵ میلیارد به بقیه فدراسیون‌ها کمک خواهد شد.
 کرسی‌های بی‌اثر:  صالحی‌امیری در مورد کسب کرسی‌های بین‌المللی بیان کرد: دیپلماسی تلاش برای ایجاد فرصت و کاهش تهدید در عرصه ورزش قهرمانی است. من مخالف کرسی نیستم و از هر کرسی دفاع می کنم اما بیش از 90درصد کرسی‌های ما  در فرآیند توسعه ورزش قهرمانی کارکردی برای ما ندارند. ما در سطح آسیا عضو کمیسیون‌ها هستیم اما چهار یا هشت سال  برخی از این کمیسیون‌ها اصلا جلسه ندارند و بیشتر رزومه‌ساز هستند. دپیلماسی نیاز به گسترش تعاملات بین‌المللی دارد. من در سفر به عمان دیدارهای زیادی داشتم و تمام خواسته ما این بود که جایگاه فدراسیون‌های ملی را قوی‌تر کنند.
 تئوری توطئه: او در مورد گرفتن میزبانی هندبال از ایران و همین‌طور بحث میزبانی ایران از رقابت‌های فوتبال جام ملت‌های آسیا  گفت: نمی‌دانم چرا تئوری توطئه در ایران قوی است. در سفر به عمان با شیخ احمد رئیس بین‌المللی هندبال صحبت کردیم و نظرشان بر این بود مسابقات هندبال در شیراز برگزار شود مشروط به این‌که وضعیت شیوع ویروس کرونا مساعد باشد. ما نباید این‌گونه تحلیل کنیم که همه با ما دشمن هستند. برای گرفتن میزبانی جام ملت‌های آسیا باید با واقعیت صحبت کنیم .گرفتن میزبانی یک رویداد اول اجماع ملی می‌خواهد و کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش به تنهایی توانایی برگزاری یک رویداد را ندارند. دوم باید بودجه و سوم سخت‌افزارهای آن فراهم باشد. ما در شرایط سخت تحریم می‌توانیم چنین تعهداتی داشته باشیم؟