کوتاه از حوادث

کوتاه از حوادث

 رئیس پایگاه نهم پلیس امنیت عمومی تهران از دستگیری ۹ عامل درگیری و تیراندازی مسلحانه دو دامدار در محدوده خلیج‌فارس تهران خبر داد. سرهنگ محمد گنجه در توضیح این خبر اظهار داشت: اوایل دی‌ماه گزارشی در خصوص درگیری و تیراندازی با سلاح شکاری در یکی از دامداری‌های حوالی خلیج‌فارس تهران به پایگاه نهم پلیس امنیت عمومی تهران گزارش شد.
 در تحقیقات اولیه مشخص شد صاحب دامداری که مشغول به کار بوده با کارگر دامداری همسایه خود بحث و جدل کرده و این وضعیت باعث شده که دامدار همسایه در حمایت از کارگرش برخیزد. پس از این درگیری، دامدار با همکاری ۹ تن از دوستانش به دامدار همسایه، کارگر و دو برادرش حمله‌ور شده و با استفاده از یک قبضه سلاح شکاری، هر سه برادر را مصدوم کرده‌اند. متهمان قبل از حضور پلیس از محل گریخته بودند و هر سه مصدوم به نزدیک‌ترین بیمارستان برای دریافت خدمات‌درمانی انتقال یافتند. مخفیگاه متهمان در حوالی کهریزک شناسایی و هر ۹ متهم در چند عملیات جداگانه و همزمان دستگیر شدند و به پایگاه نهم پلیس امنیت عمومی انتقال یافتند.
 گروگانگیران اتباع خارجی در شهرستان چالدران با تلاش ماموران نیروی انتظامی دستگیر شدند. پس از دریافت خبری مبنی بر گروگانگیری اتباع خارجی در یکی از انبارهای شهرستان چالدران، رسیدگی به موضوع در دستورکار پلیس قرار گرفت. ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی محل مورد نظر را شناسایی کردند و با هماهنگی‌های لازم توانستند در یک عملیات منسجم ۲۰ تبعه خارجی را آزاد کنند. در این عملیات دو نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده مقدماتی تحویل مراجع قضایی شدند.
دادستان آبادان با تکذیب خبر منتشرشده مبنی بر تبرئه کارمند شرکت نفت در جریان رسیدگی به پرونده‌ ضرب‌وشتم در آبادان، گفت: در این پرونده برای متهمین قرار جلب به دادرسی صادر شده و پرونده با صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری 2 ارجاع شده است. حمید مرانی‌پور تصریح کرد: در خصوص این پرونده هنوز محاکمه‌ای صورت نگرفته و رأی صادر نشده است.