فاطمیــــــــه  در خانـــــــــه

پخش ویژه مراسم عزاداری از شبکه‌های سیما

فاطمیــــــــه در خانـــــــــه

شبکه‌های سیما در شب و روز شهادت حضرت فاطمه‌زهرا(س) ویژه‌برنامه‌هایی را برای بینندگان تدارک‌دیده و پخش می‌کنند تا در این روزهایی که به دلیل رعایت نکات‌بهداشتی توصیه به برگزار نکردن مراسم عزاداری حضوری می‌شود، مخاطبان با برنامه‌های سیما همراه باشند. به گزارش جاجم، پخش مراسم عزاداری از عتبات عالیات، مستند، برنامه‌های ترکیبی، سخنرانی و... از جمله این برنامه‌هاست. اینجا، محوریت و زمان پخش تعدادی از این برنامه‌ها را آورده‌ایم.

  شبکه یک
برنامه این شب‌ها، پنجشنبه و جمعه 25 و 26 دی ساعت 23 و 15دقیقه با موضوع سیره حضرت‌زهرا(س) پخش می‌شود.
برنامه حسینیه ایران، در شب و روز شهادت حضرت فاطمه(س) با اجرای آقابیگی و محمد حسین صیرفی ساعت
19 و 30دقیقه پخش می‌شود.
  شبکه دو
ویژه‌برنامه دست در دست، شنبه 27 دی بعد از گفت‌وگوی ویژه‌خبری حوالی ساعت 23 و 30دقیقه با اجرای سیاوش عقدایی و حضور مهمانان مختلف با محوریت شهادت حضرت فاطمه(س) روانه آنتن خواهدشد.
به تو از دور سلام، از شنبه تا دوشنبه ساعت 19 به صورت پخش زنده از قم و مشهد مقدس روانه آنتن می‌شود.
سخنرانی مذهبی شیخ‌حسین انصاریان 27 تا 29 دی ساعت 12 و 30دقیقه روانه آنتن می‌شود.
کوی محبت، ویژه‌برنامه معارفی شبکه دوی سیما از جمعه تا یکشنبه با کارشناسی حجت‌الاسلام ثمری روانه آنتن می‌شود. این برنامه جمعه 26 دی ساعت 21 و 30دقیقه، شنبه 27 دی ساعت 23 و 30دقیقه، یکشنبه 28 دی ساعت 13 و 30دقیقه و 23 در جدول برنامه‌های این شبکه قرار دارد.
برنامه آیینه‌خانه با حضور حجت‌الاسلام شهاب مرادی جمعه 26 دی ساعت 13 و 30دقیقه به صورت ویژه به ابعاد شخصیتی و زندگی بانو حضرت فاطمه‌زهرا(س) می‌پردازد.
مستند مامان مجید یکشنبه 28 دی با محوریت زندگی شهید قربانخانی و گفت‌وگو با مادر این شهید گرانقدر ساعت 10 و 30دقیقه روانه آنتن می‌شود.
ویژه‌برنامه معارفی تن‌های تنها با محوریت سیره حضرت‌فاطمه(س) کاری از گروه کودک شبکه دو، شنبه و یکشنبه ساعت 15 و 30دقیقه روانه آنتن می‌شود.
ویژه‌برنامه گفت‌وگومحور قرار، عنوان دیگر برنامه شبکه دوی سیما به صورت زنده شنبه 27 دی ساعت 13 و 30دقیقه از بارگاه حضرت معصومه(س) روانه آنتن می‌شود.
  شبکه سه
برنامه ترکیبی مخاطب خاص با حضور کارشناسان و مادحین امشب بعد از اخبار شبانگاهی به‌صورت زنده از کربلا پخش می‌شود.
ویژه‌برنامه در آستان خورشید امروز از ساعت ۱۸ به صورت ترکیبی در قالب پوشش فاطمیه دوم و ارتباط زنده از نجف اشرف پخش خواهدشد.
برنامه موکب ثارا... و ادب حضور یکشنبه 28 دی از ساعت 10 و 15دقیقه از آنتن شبکه پخش خواهدشد.
برنامه تکیه‌گاه در روزهای شنبه و یکشنبه 27 و 28 دی ماه از ساعت 22 و 15دقیقه روی آنتن خواهد رفت.
برنامه در آستان فاطمی روزهای شنبه و دوشنبه 27 و 29 دی ماه ساعت 11 و 30دقیقه پخش می‌شود.
  شبکه 4
ویژه‌برنامه اهالی شب امشب و فرداشب ساعت ۲۳ به‌صورت زنده روانه آنتن می‌شود.
مستند بانوی ایرانی یا بانو امین، روایت زندگی سیده نصرت بیگم امین شنبه ۲۷ دی ساعت ۲۲ پخش می‌شود.
ویژه‌برنامه تکیه هنر شنبه ۲۷ دی ساعت ۲۳ روی آنتن می‌رود. این برنامه به نوعی یک مواجهه متفاوت با آثار هنری آیینی و ادای دینی از سوی هنرمندان و صاحبان آثار به ائمه (ع) است.
  شبکه 5
ویژه‌برنامه سخنرانی مذهبی با کارشناسی حجت‌الاسلام حسینی قمی از مسجد مقدس جمکران به موضوع بررسی سبک زندگی فاطمی می‌پردازد.
برنامه ظهرگاهی تا نیایش با بررسی زندگی فاطمی شنبه روی آنتن می‌رود.
برنامه عطر عاشقی جمعه 26 دی به منزل حاج‌قاسم سلیمانی می‌رود؛ حجت‌الاسلام احمد شرفخانی، کارشناس مذهبی سخنرانی می‌کند و جواد حسین‌خانی زیارت آل یس را در مزار شهدای کرمان تلاوت می‌کند.
مستند عشق یعنی... در شب شهادت حضرت فاطمه‌زهرا(س) پخش می‌شود.
ویژه‌برنامه رضوان از شب شهادت حضرت فاطمه(س) تا ولادت ایشان روی آنتن می‌رود.
میان‌برنامه ترکیبی بهشت بی‌نشان در شب و روز شهادت پخش می‌شود.
حدیث یاس با مداحی سیدامیر حسینی از مشهد در شب و روز شهادت آن حضرت روی آنتن می‌رود.
برنامه یه روز تازه شنبه میزبان مادر شهید است و با اجرای موسیقی گروه سرود، روی آنتن می‌رود. موسیقی تصویر با موضوع شهادت حضرت فاطمه(س) نیز پخش می‌شود.
برنامه به خانه برمی‌گردیم شنبه با حضور کارشناسان مذهبی از سجایای اخلاقی حضرت زهرا(س) می‌گوید و طبخ حلوای نذری را به مخاطبان آموزش می‌دهد.
 شبکه قرآن
شب شهادت ساعت ۱۹ تا ۲۰، ارتباط زنده تصویری با حرم حضرت معصومه(س) و ساعت ۲۲ تا 22 و 35 دقیقه با حرم مطهر رضوی برقرار خواهد شد.
برنامه ام‌ابیها شامل بخش‌های ویژه پیرامون شخصیت حضرت زهرا(س) ساعت 21 و 15 دقیقه پخش می‌شود.
روز شهـــــــــادت ســـــــاعت ۱۱ الـــــی 11 و  45 دقیقه برنامه‌ای از حرم رضوی به‌مدت 45 دقیقه روی آنتن می‌رود. ساعت 13 و 30 دقیقه مراسم عزاداری از حسینیه امام خمینی(ره) و بیت رهبری پخش می‌شود. ساعت 15 و 10 دقیقه تا 16 قرائت زیارت حضرت زهرا(س) و ذکر توسل نیز از حرم حضرت معصومه(س) روی آنتن می‌رود.
شرح خطبه فدکیه با سخنرانی آیت‌ا... مصباح‌یزدی روزهای شنبه تا دوشنبه ساعت 16، برنامه «روبراه» روزهای شنبه و یکشنبه ساعت 24 و ویژه‌برنامه سحرگاهی تسبیح ساعت 4 و 30 دقیقه بامداد، برنامه «خوشبخت» با محوریت خانواده ساعت 9صبح روز شهادت و سخنرانی آیت‌ا... جاودان ساعت 10 و 15 دقیقه با موضوع شهادت آن حضرت پخش می‌شوند.
  شبکه هفت
ویژه‌برنامه هفت‌آسمان در شب و روز شهادت حضرت زهرا(س) پخش می‌شود. این برنامه تولیدی که در دو مکان دانشگاه امام صادق(ع) و امامزاده قاسم(ع) شمیران تولید شده است با حضور مهمان‌هایی روی آنتن می‌رود.
  شبکه سلامت
ویژه‌برنامه راویان در شب و روز شهادت بانوی دو عالم با حضور مداحان اهل‌بیت(ع) و کارشناسان حوزه روان‌شناسی ساعت 19 روی آنتن می‌رود.
مستند ما سه نفر که یادبود شهدای مدافع سلامت است روز شنبه 27دی ساعت 20 پخش می‌شود. مستند «سردار سپید» که زندگینامه و خدمات شهیدعلی احمدی است ساعت 18 روی آنتن می‌رود.
شبکه افق
شبکه افق از امروز به مدت ۱۰ شب ساعت 18 پخش خواهد شد؛ در پنج شب اول سخنرانی و نوحه‌خوانی از اصفهان و در پنج شب دوم به‌صورت تولیدی سخنرانی مذهبی پخش می‌شود.
ویژه‌برنامه گفت‌وگو محور تکیه در شب و شام شهادت از ساعت ۲۱ تا 22 و در روز شهادت از ساعت ۱۰ تا ۱۲ در گفت‌‍وگو با کارشناسان حوزوی و اساتید دانشگاهی پیرامون شخصیت حضرت زهرا(س) روی آنتن می‌رود.
 شبکه جام‌جم
ویژه‌برنامه کوچه با موضوع ذکر فضائل و مناقب بانوی دو عالم، حضرت زهرا(س) از 25دی به مدت 30 شب ساعت 23 و 45 دقیقه پخش می‌شود.
  شبکه امید
برنامه «به توان خدا» شنبه و دوشنبه 27 و 29 دی ساعت 17 و 45 دقیقه به سیره زندگانی حضرت زهرا(س) خواهد پرداخت.
برنامه «قاب امید» که هر روز ساعت 17 و 15 دقیقه روی آنتن می‌رود، از 27 تا 29 دی با بخش‌های مختلف به شهادت ام‌ابیها(س) می‌پردازد.
برنامه «ما نوجوانان» فردا ساعت 13 و 30 دقیقه به پخش آثار تولیدشده توسط نوجوانان پیرامون شخصیت حضرت فاطمه زهرا(س) می‌پردازد و با نوجوانان تولیدکننده آثار گفت‌وگو می‌کند.
   شبکه نسیم
برنامه «کتاب‌باز» طبق روال، شنبه تا پنجشنبه ساعت ۱۹ میزبان اهالی این حوزه و منعطف این روزهای غم‌بار خواهد بود.
«هزار داستان» در این شب‌ها ساعت ۲۱ با روایت متفاوت از زندگی و بیان تجربه‌های درس‌آموز با میزبانی نصرا... مدقالچی، شهرام ‌عبدلی، رزیتا غفاری، لاله صبوری و مرجانه گلچین پخش می‌شود.
ویژه‌برنامه «نسیم‌آوا» با دعوت از خوانندگان که در ثنای حضرت فاطمه‌زهرا(س) تولید اثر داشتند،  هر شب ساعت 22 و 30 دقیقه روی آنتن خواهد آمد.
مجموعه مستند «پرتره رخ» با حضور امین تارخ، داریوش فرهنگ، سعید نیکپور، مسعود کرامتی و ... برای این شب‌ها ساعت ۲۴ پیش‌بینی شده است.