شگرد موفق عوام‌فریبان برای لاغرکردن شما!

شگرد موفق عوام‌فریبان برای لاغرکردن شما!

نمی‌دانم این خاصیت افراد ساده‌لوح و کم‌سواد در تمام دنیاست یا فقط در جوامع کمتر توسعه‌یافته این‌گونه است که هر چه نظریات و گفته‌های کسی عجیب‌تر و ناشناخته‌تر و دور از دسترس‌تر باشد از سوی عوام اینگونه تلقی می‌شود که او دارای معلومات و دانش بالاتری است یا از آن فراتر احتمالا نامبرده به علومی دسترسی دارد که بقیه علما به آن دسترسی نداشته‌اند!
این‌گونه طرز فکر و نسخه‌پیچی‌ها تا وقتی هدفش بخت‌گشایی و دعای مهر و محبت و افزایش برکت کسب‌وکار باشد قابل‌اغماض است اما متاسفانه موضوع در جایی خطرناک و بدعاقبت و وارد حوزه سلامت می‌شود و سلامت مردم را به خطر می‌اندازد و از نیاز این روزهای مردم برای حفظ یا کسب سلامت به جهت سود مالی
سوءاستفاده می‌شود.
متاسفانه گاهی دیده می‌شود برخی از همکاران ما در حوزه تغذیه و لاغری یا کسانی که از رشته‌های دیگر وارد این حوزه شده‌اند به روش فالگیرها برای خودنمایی و جلب مشتری با فریب مردم اقدام به تجویز فهرست طویلی از دمنوش‌ها و معجون‌ها و ادویه‌جات و غذاهای عجیب و غریب و گرانقیمتی می‌کنند که اغلب نیز باید از یک مغازه خاص و موردنظر ایشان آن را به قیمت گزاف بخرید. به این ترتیب باید معده و کلیه و کبد و اعصاب خود را تخریب کنید تا این‌که بعد از صرف چند میلیون تومان دریابید اشتباه کرده‌اید یا حتی بدتر از آن اصلا متوجه نشوید اشتباه کرده‌اید!
متاسفانه در این روش به علت عجیب و غریب بودن روش و گران بودن، تلقی عوام این است که کارشناس موردنظر، فردی باسوادتر و آگاه‌تر است و متخصصان و استادان دانشگاهی علوم تغذیه از دانش آنها بی‌بهره‌اند. معمولا مطب‌های این افراد پر از مراجع است ولی نه به جهت نتیجه مطلوب‌تر بلکه به علت این‌که این افراد معمولا عوام‌فریب‌تر هستند. در واقع با فروش هرچه بیشتر چای سبز، چای ماچا، قهوه سبز، کینوا، قارچ گانوردما و... و همین‌طور داروهای لاغری عجیب و غریبی که بیشتر در کانال‌های ماهواره‌ای تبلیغ می‌شوند و دارای ترکیبات آمفتامینی مخرب اعصاب و کبد و محرک‌های تیروئیدی سرطان‌زا می‌شوند، هدف اصلی مشاور و حل‌کردن معضل چاقی مراجعه‌کنندگان که به امید ارتقای سلامت خود مراجعه کرده‌اند به‌فراموشی سپرده می‌شود.
البته نباید از این موضوع غافل شد که اگر کالایی در بازار مشتری نداشته باشد عرضه نمی‌شود. متاسفانه عده زیادی از ما برای فرار از مشکلاتمان به عده‌ای سودجو پول زیادی می‌دهیم تا به ما دروغ بگویند و گمراهمان کنند تا کمتر به مشکلاتمان فکر کنیم. معمولا هم هر چه این دروغ‌ها بزرگ‌تر باشد ما پول بیشتری به او می‌دهیم!  برای چندمین بار در سلسله نوشتارهای ستون «لاغرشو» صفحه سلامت به عنوان مشاوری که سال‌ها در حوزه تغذیه و رژیم درمانی تحصیل و کار کرده است به خوانندگان آگاه روزنامه جام‌جم توصیه می‌کنم، فریب این‌گونه شیادی‌ها را نخورید. خوش‌اندام‌شدن مانند اغلب فضیلت‌های این دنیا فضیلتی کاملا دست یافتنی، آسان
و ارزان است اما برای کسی که
از راه درست و اصولی قصد دست‌یافتن به آن را دارد ولی مطلقا قابل خریداری نیست و همین‌طور مطلقا با شانس و اقبال ارتباطی ندارد.