کوتاه از حوادث

کوتاه از حوادث


نزاع خانوادگی در زرند به مصدومیت 8 نفر منجر شد. ساعت ۲۲ شامگاه بیست و سوم دی امسال، یک مورد نزاع خانوادگی درشهر زرند که به زخمی شدن افرادی منجر شده است به پلیس گزارش شد. همزمان با حضور نیروهای امدادی معلوم شد هشت نفرکه از ۱۵تا40ساله بودند، مصدوم و  روانه بیمارستان شدند.
صدور قرار جلب به دادرسی برای 9 متهم پرونده عاملان شهادت فرمانده گروهان مرزبانی گلستان صادر شد.  این 9 متهم، پنجم دی امسال هنگام گشت‌زنی مرزبانان گروهان مرزی «کرند» با آنها درگیر شدند و نبی‌ا... خطیری، فرمانده این گروهان را به شهادت رساندند و دو سرباز همراه وی را نیز مجروح کردند. متهمان بعدازاین حادثه تحت تعقیب پلیس بودند تا این‌که بازداشت شدند. با صدور قرار جلب به دادرسی در دادگاه عمومی بخش داشلی‌برون، پرونده برای رسیدگی و صدور رأی به دادگاه کیفری یک گنبدکاووس ارسال شد.
درگیری خونین سه طایفه در هرمزگان که 12 کشته داشت، بعد از ۷۰ سال نزاع، صلح و سازش کردند. این سه طایفه در شهرستان‌های سیریک و بشاگرد بعد از ۷۰ سال نزاع با وساطت بزرگان و مسؤولان، صلح و سازش کردند و به درگیری‌های خونین خود پایان دادند. ۷۰ سال پیش بین دو طایفه زنگیک و مقدم زاده در بشاگرد درگیری ایجاد شد که در این درگیری خونین هفت نفر از طایفه زنگیک کشته شدند. این درگیری موجب شد طایفه طاهر زهی سیریک به کمک طایفه زنگیک بشاگرد برود که در این درگیری خونین نیز پنج نفر کشته و پنج نفر زخمی شدند. درگیری‌های خونین بین این سه طایفه درمجموع ۱۲کشته برجای گذاشت که حالا بعد از ۷۰سال این سه طایفه با وساطت بزرگان و مسؤولان باهم سازش کردند.
پزشک قلابی در سمیرم هنگام عمل جراحی زیبایی دستگیر شد. گزارشی در دستور کار پلیس امنیت عمومی سمیرم قرارگرفت مبنی براین‌که فردی به عمل‌های جراحی زیبایی اقدام می‌کند اما به نظر می‌رسد مدرک پزشکی ندارد. پس از تحقیق لازم و هماهنگی‌های قضایی گروهی از مأموران به محل موردنظر اعزام شدند و او هنگام عمل جراحی زیبایی دستگیر شد. در بازرسی از محل تعداد شش مهر تقلبی مربوط به پزشکان متخصص و اقلام زیادی وسایل جراحی و پزشکی کشف و ضبط شد. دراین‌ارتباط پرونده تشکیل و متهم که پزشک قلابی بود به همراه یک زن که همدست او بود، دستگیر و به دادگستری شهرستان معرفی شد.
انحراف به چپ خودروی سواری سمند در مسیر مجتمع پتروشیمی ایلام، دو کشته و مصدوم برجای گذاشت.
این تصادف در محور فرعی پتروشیمی - چوار رخ داد. رانندگان دو خودروی سمند و وانت نیسان فوت شدند. سرنشینان خودروی سمند که همسر و فرزند راننده متوفی بودند به علت آتش‌سوزی خودروی سمند دچار سوختگی سطحی شده و روانه بیمارستان شدند. راننده خودروی سمند به علت انحراف به چپ و سرعت غیرمطمئنه مقصر شناخته‌شد.