مرد عنکبوتی لباس ارتش به تن کرد

تام هولند و درام اجتماعی ضد جنگ

مرد عنکبوتی لباس ارتش به تن کرد


 تام هولند که این روزها بخاطر بازی در نقش مرد عنکبوتی در سری جدید مجموعه اکشن و ابرقهرمانانه «اسپایدرمن» به صورت چهره ای مطرح درآمده، در فیلم تازه اش لباس نظامی به تن کرده و به ارتش می پیوندد.  این درام اجتماعی پرتنش با نام «چری» مقابل دوربین قرار گرفته و فیلمنامه اقتباسی آنرا آنجلا روسو اوتستوت نوشته است. منبع الهام داستان فیلمنامه، کتاب نیک والکر است که دو سال قبل روی پیشخوان کتابفروشی ها قرار گرفت. داستان کتاب تلفیقی از داستان زندگی خود نویسنده با برخی اتفاقات خیالی است.
هولند در داستان فیلم، نقش این نویسنده را بازی می کند. او که چری نام دارد از مدرسه اخراج می شود، به‌زودی خودش را در ارتش و حضور در جبهه های جنگ عراق می بیند. شخصیت هولند به عنوان دستیار پزشک در عراق حضور دارد. در بازگشت به خانه، از چری مثل قهرمانان جنگ استقبال می شود. اما با گذشت زمان، او دچار یک سری خیال پردازی شده و سایه جنگ تاثیر مخربی بر روی شخصیت و رفتارش می گذارد. چری بزودی معتاد شده و یک سری کارهای خلاف قانون انجام می دهد. غیرقانونی ترین اقدام چری، سرقتی بزرگ از یکی از بانک های شهر است.
این شخصیت ضد قهرمان، بزودی دست به جنایت و جرم های دیگر هم می زند. او سال 2011 دستگیر و راهی زندان شد. اکتبر 2019 او از زندان آزاد می شود. چری برای بازگشت به زندگی عادی و قانون مداری اعلام آمادگی می کند. سازندگان فیلم نگفته اند نیکو والکر در جریان کار تولید این درام می باشد یا نه. قرار است چری برای اکران عمومی در تاریخ 26 فوریه آماده شود و از آن به عنوان یکی از امیدهای رشته های اصلی اسکار در سال آینده میلادی اسم می برند. جو و انتونی روسو که کارگردان مجموعه اکشن کمیک استریپی «آونجرزها/ انتقام گیران» هستند، چری را با هزینه ای 40 میلیون دلاری تهیه می کنند. آنها مدتی قبل اعلام کردند قسمت دیگری از این فیلم بسیار پرفروش را کارگردانی نخواهند کرد و دیگر تمایلی به حضور در دنیای ابرقهرمانانه شرکت فیلمسازی مارول را ندارند. چری اولین فیلمی است که این دو برادر بعد از جدایی از شرکت مارول، در شرکت فیلمسازی خودشان تهیه و کارگردانی می کنند. نکته جالب استفاده از یک بازیگر فیلم‌های ابرقهرمانانه در درام ضد جنگشان است.