نسخه Pdf

الو نوجوانه!

الو نوجوانه!

توی این یک سال خیلی سوال از طرف شما به ما رسیده که همیشه سعی کردیم هر طور شده جوابشان را بدهیم. گرچه چند سؤال بی​جواب هم مانده. به هر جهت گفتیم حالا در جشن یک سالگی به سؤالات متداول و مهم شما جواب بدهیم.
آدرس شما کجاست؟
  جهان اول، منظومه راه شیری، کره زمین، قاره آسیا، خاورمیانه، ایران، تهران، بلوار میرداماد «روزنامه جام جم». در کشویی است لطفا بکشید ولی معتاد نشوید!
چرا ایمیلتان را چک نمی​کنید؟
  چون ایمیل​مون دست خودمون نیست! یکی دیگه هست که مطمئنا داره چک می​کنه ولی متأسفانه ما نمی​دونیم اون کیه. از یابنده تقاضا داریم ایمیل​هارا پس بگیرد و ایمیل چک کن را تحویل ما دهد؛ ترجیحا زنده. البته در گوشی بگوییم که به‌زودی ایمیل اختصاصی خواهیم داشت.
چطوری میشه با نوجوانه همکاری کرد و اثر فرستاد؟
  راه​های ارتباطی​مون که ته هر شماره از نشریه مشخص شده. البته راه کار ساده تری هم هست که نامه ای به پای یه کبوتر ببندید تا به ما برسونه. با این حال شاید روش سخت تر این باشه که مطالب خودتون رو در صفحه شخصی تون با #نوجوانه منتشر کنید. ما شما رو پیدا می​کنیم. شک نکنید.
کانال نوجوانه چرا فعال نیست؟
  کارگران مشغول کارند و کانال در حال راه اندازی است، لطفا لفت ندهید! ماهم قول می‌دهیم بیشتر از این لفتش ندهیم.
چرا شماره پیامک مستقل ندارید؟
  رجوع کنید به جواب سؤال دو.
چرا تعداد صفحات نوجوانه کم است؟
  چون ما اجازه نداریم هرچه درخت اطراف روزنامه جام​جم و تهران و ایران و خاورمیانه و قاره آسیا و بقیه نقاط جهان اول هست رو به کار بگیریم برای تولید کاغذ. اما نگران نباشید مسؤولان وعده دادند شاید از سال 1400 شانزده صفحه​ای بشیم، روز درختکاری یاد ما هم باشید!
چرا نوجوانه فقط یک روز در هفته منتشر میشه؟
  چون فقط در هفته یک پنجشنبه داریم و  ما فقط پنجشنبه‌ها چاپ می‌شویم. 
چرا نوجوانه پنجشنبه‌ها بیرون میاد؟
  مهم اینه که سالم باشه! پنجشنبه یا چهارشنبه واسمون فرقی نداره! فقط دعا کنین دبیر سر چاپ نره!
سوژه‌های «یکی مثل ما» را از کجا پیدا می​کنید؟
  شما هم اگر می‌تونید یکی مثل ما شید؛ یا یکی مثل ما به ما معرفی کنید؛ بسم ا... . هم اکنون منتظریاری سبزتان هستیم و شدیدا استقبال می‌کنیم که سوژه بعدی شما باشید. تا الان هم خود نوجوان‌ها سوژه‌های رو بهمون معرفی کردن.
چرا اسمتون نوجوانه است؟
  مراجعه کنین به سین جیم این شماره. مفصل توضیح دادیم. 
فقط نوجوان‌ها در این نشریه مطلب می‌نویسند؟
  والا آدم باید دلش نوجوون باشه. مثلا دبیرمون 18 ساله که 18 سالشه. ولی باور کنید شناسنامه​ای هم که حساب کنید حداقل 70 درصد محتوا رو خود نوجوون‌ها تولید می​کنن.
کار با نوجوان‌ها سخت نیست؟
  با کریمان کارها دشوار نیست!  
لیک در جمع شما انگار نیست!
(مصرع اول برای مولاناست. ولی مصرع دوم از شکیبی تهرانی) 
چه ویژگی هایی باید داشته باشیم که عضو تحریریه شویم؟
  پول زیاد، قلم قشنگ، روی سیاه، موی بلند ناخون دراز واه واه واه... البته دست به قلم بودن و اهل عکاسی و طراحی بودن هم خوبه؛ چون شدیدا به کارمون میاد.
دبیر نمی‌خواهید؟
  اتفاقا داریم برنامه ریزی می​کنیم سربه‌نیستش کنیم! به‌زودی فراخوان میدیم که خدای نکرده شما 
هدر نری!
چرا روزنامه تولید می​کنید؟ مگر نوجوان‌های امروزی روزنامه می​خوانند؟
  حرفتان درست ولی قبول کنید که اولا مکتوبات مستندتر هستند و برای ثبت در تاریخ از اهمیت بیشتری برخوردارند؛ ثانیا شما موقع خواندن یک متن مکتوب، ناخود آگاهتان فعال است و درک بهتری از مفهوم پیدا می‌کنید تا مثلا در زمان تماشای یک فیلم. خلاصه روزنامه هنوز هم مهم است و از جایگاه خودش برخوردار است. تازه کلی نوجوان مخاطب نوجوانه، گواه از این است که تا حدودی مسیر را تغییر داده‌ایم.
چرا بخش ورزشی یا علمی ندارید؟
  ما چون ضمیمه یا دقیق‌تر بگیم پیوست روزنامه اصلی حساب می‌شیم، حرف هایی که اونجا زده میشه رو دیگه تکرار نمی‌کنیم و قطعا دنبال این هستیم که زبان گویای دهه هشتادی‌ها باشیم.
پ،ن: ورزش زیاد برای چاقی  و تنبلی ضرر داره!
مشاوره تحصیلی هم بدید توی نشریه
  البته که قطعا قبول دارین مشاوره باید فرد به فرد باشه ولی از ایده شما استقبال می​کنیم. اینم شماره حسابمون (...60379911)
من برای آینده ام خیلی چالش دارم. لطفا کمکم کنید.
  شما هم چالش دارید؟ ما فکر می​کردیم فقط خودمان چالش داریم. اتفاقا یه کشو هم گذاشتیم بچه‌ها چالشاشونو می‌ذارن توش. جا زیاده، چالش دست دوم هم خریداریم! شمام بیاید چالشتون رو بزارید تو جاچالشی ما.

حرف آخر: نگاه نکنین که سوالات رو با شوخی و مطایبه جواب دادیم. لای جواب‌ها حرف اصلی رو هم زدیم. این‌که اینجا خانه خود شماست. جایی برای این‌که حرف دلتان را به گوش دیگران برسانید.پس منتظرتان هستیم.
ضمیمه نوجوانه