مردان همیشه  در میدان

مردان همیشه در میدان


این‌طور نیست که تنها خانم‌های طلبه در میدان عمل حضور داشته باشند. به گفته حسن مرادی، طلبه حوزه علمیه امام خمینی(ره)، دیگر روحانیون هم مدت‌هاست برای خدمت‌رسانی وارد عمل شده‌اند. از همان روزهای اول شیوع ویروس کرونا از اسفندماه سال گذشته استادان و طلبه‌های جوان این حوزه علمیه وارد میدان عمل شدند. آن زمان که بیمارستان‌های کشور در شرایط عجیبی به سر می‌برد، آنها یک مسابقه نقاشی با هدف بالا‌بردن امید راه انداختند و از کودکان خواستند تا برای کادر درمان نقاشی بکشند. نقاشی‌هایی که روی بسته‌های که به کادر درمان هدیه می‌شد، چسبانده شد تا به کادر درمان پیام دهند مردم با شما هستند. پیامی که به 28 بیمارستان رسانده شد. کمی بعد یعنی از 16‌فروردین آنها به غسالخانه‌ها رفتند و در کنار پرسنل بهشت زهرا(س) غسل و تطهیر اموات را انجام دادند. 150 طلبه آقا روزانه در غسالخانه بهشت زهرا(س) حضور پیدا می‌کنند.
 خدمت در بهشت زهرا(س) باعث نشد که آنها برنامه‌های دیگری در محله حوزه علمیه، در محله ازگل انجام ندهند. از زمانی که عنوان شد در پمپ‌ بنزین‌ها ویروس کرونا بیشتر شایع و خطر ابتلا بالاست، اعضای گروه، در دو پمپ بنزین حاضر شدند و به‌جای راننده‌ها بنزین زدند. کاری که بعد از آن، الگویی شد تا دیگر گروه‌های جهادی آن را در پمپ بنزین‌های دیگر هم اجرا کنند.

حضور در محله و تشویق مردم به ماسک زدن و تذکر برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در نانوایی‌ها، میدان‌های تره‌بار و فروشگاه‌ها از کارهای دیگری بود که آنها انجام داده‌اند.
خرید برای سالمندان محل و کمک برای تامین مایحتاج آنها، هدیه اسباب‌بازی و تشویق کودکان محله برای در خانه ماندن به‌جای این که در بیرون از خانه بازی کنند از کارهایی است که آنها انجام دادند. تهیه ماسک برای کودکان‌کار و ضدعفونی کردن معابر و خیابان‌های محل باعث شد تا آنها قدم‌های مؤثری برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا بردارند.
 در ایام فاطمیه اما آنها برنامه‌های متنوع دیگری انجام داده‌اند. ترویج برگزاری روضه خانگی و کمک برای راه‌اندازی روضه‌های خانگی از برنامه‌های دیگر آنها بود.
 ایجاد ایستگاه صلواتی نیز در دستور کار آنهاست. اعضای گروه در ایستگاه‌های صلواتی ماسک توزیع می‌کنند و به مردم راه‌های پیشگیری از ابتلا به کرونا را آموزش می‌دهند.‌ ‌