ظریف: تمامیت ارضی ارمنستان خط قرمز ایران است

ظریف: تمامیت ارضی ارمنستان خط قرمز ایران است


وزیر خارجه کشورمان با تأکید بر اهمیت تمامیت ارضی و استقلال و حاکمیت ملی همه کشورهای منطقه،گفت: تمامیت ارضی ارمنستان خط قرمز جمهوری اسلامی است.
محمدجواد ظریف در دیدار با آیوازیان، وزیر خارجه ارمنستان با تأکید بر اهمیت تمامیت ارضی و استقلال و حاکمیت ملی همه کشورهای منطقه ازجمله جمهوری ارمنستان، رعایت حقوق همه قومیت‌ها در منطقه را ضروری دانست و تمامیت ارضی ارمنستان را خط قرمز جمهوری اسلامی ایران ذکر کرد که پیش‌ازاین نیز به‌صراحت بیان‌شده است.
وزیر خارجه کشورمان بارد قاطع حضور تروریست‌ها و جنگجویان خارجی در منطقه، حضور این نیروها را نگرانی مشترک دو کشور دانست و آمادگی کشورمان را برای همکاری‌های دوجانبه با ارمنستان و دیگر همسایگان در این زمینه و کمک به توسعه اقتصادی با استفاده از فرصت پیش‌آمده و منافع مشترک کشورهای منطقه اعلام کرد. آیوازیان، وزیر خارجه ارمنستان نیز در این دیدار ضمن بااهمیت خواندن گفت‌وگوهای سیاسی، اقتصادی و تجاری تنگاتنگ با کشورمان، این دیدار را فرصت مناسبی برای تبادل افکار درزمینه دورنمای همکاری‌های آینده دانست و جمهوری اسلامی ایران را چهارمین همکار اقتصادی ارمنستان معرفی کرد./ تسنیم