عشق و نفرت

قرعه‌‌کشی فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا انجام شد

عشق و نفرت

پرسپولیس در فینال آسیا و یک بار دیگر حسرت برای قرمزها. حالا باید همه آنها را دور ریخت و فقط به اسم خاطره از آن فینال یاد کرد. استقلال، تراکتور و فولاد دوباره وارد بازی شده‌اند و می‌توانند نماینده‌های شایسته ایران باشند. لیگ قهرمانان آسیا، صفر شدن شمارنده‌ها و دوباره روز از نو و روزی از نو. هر سال همین روند ادامه دارد و هر سال ترس و دلهره برای حذف شدن، برای قهرمان شدن و برای چنگ زدن روی جام وجود دارد و در این چند سال اخیر هیچ تیمی از ایران، نتوانسته جام را بالای سرش ببرد. پرسپولیس دو بار به فینال رسیده اما آخرین جام همانی بوده که پاسی‌ها برده‌اند و بس. شاید این بار طلسم بشکند و شاید این بار یکی از 4 نماینده ایران هم به فینال آسیا برسد و هم جام قهرمانی را به کشور بیاورد. پرسپولیس نشان داده که راه سخت اما باز است و استقلال و تراکتورهم ثابت کرده‌اند که می‌شود جام را به خانه آورد.

 برای نخستین‌بار  با 40 تیم
برای نخستین‌بار قرار است لیگ قهرمانان آسیا با حضور 40 تیم برگزار شود. این خبر از قبل هم وجود داشت اما وقتی ویندزور جان دبیر کل کنفدراسیون آسیا در مراسم قرعه‌کشی آن را اعلام کرد، حالت رسمی به خود گرفت.
 با این شرایط لیگ قهرمانان امسال با حضور ۴۰ تیم در قالب ۱۰ گروه ۴ تیمی در شرق و غرب قاره برگزار می‌شود. تیم‌های نخست هر گروه و شش تیم برتر دوم (سه تیم غرب و سه تیم شرق) به مرحله حذفی راه خواهند یافت.
 استقلال، باز هم در گروه مرگ
در چند سال اخیر قرعه‌های استقلال چندان آسان نبوده است و همیشه با تیم‌هایی بازی کرده که یا در کشور خودشان قهرمان بوده‌اند یا در آسیا حرف‌های زیادی برای گفتن داشته‌اند. استقلال در گروه C با تیم‌های الدحیل قطر، الاهلی عربستان و الشرطه عراق همگروه شده است.
 پرسپولیس و قرعه‌ای آسان
نگاه به تیم‌هایی که باید در این مرحله با پرسپولیس بازی کنند نشان می‌دهد شاگردان گل‌محمدی نباید کار چندان سختی برای صعود داشته باشند. البته در دنیای فوتبال هر اتفاقی ممکن است بیفتد. با این حال سرخپوشان در گروه E با تیم‌های الریان قطر، گوا هند و پلی‌آف 4(یکی از تیم‌های الزوراء عراق یا الوحده امارات) همگروه شده‌اند.
 تراکتور باید  بجنگد
یکی دیگر از نمایندگان شایسته ایران در لیگ قهرمانان آسیا تراکتور است. تیمی که هواداران زیادی دارد و آنها دوست دارند تیم‌شان را در بالاترین سطح آسیا ببینند. تبریزی‌ها در گروه B با تیم‌های الشارجه امارات،پاختاکور ازبکستان و یکی از تیم‌های پلی‌آف 2 یعنی نیروی‌هوایی عراق یا الوحده عربستان قرار گرفته‌اند. کار تراکتور هم مثل استقلال یک جورهایی سخت است و آنها برای صعود باید سخت بجنگند.
 کار سخت فولاد
وضعیت شاگردان جواد نکونام هم در گروهی که شاید در آن  بیفتند چندان راحت نیست. اسامی را بخوانید؛ السد قطر، النصر عربستان، الوحدات اردن.البته فولادی‌ها یک گام عقب هستند و برای این‌که دراین گروه قرار بگیرند باید ابتدا العین امارات را شکست بدهند. کاری سخت اما شدنی. قرمزپوشان جنوب ایران نشان داده‌اند که مرد روزهای سخت هستند و می‌توانند هر شگفتی‌ای را رقم بزنند.
 سایر گروه‌های لیگ قهرمانان
گروه A: الهلال عربستان، شباب‌الاهلی امارات، استقلال تاجیکستان، پلی‌آف یک (AGMK ازبکستان-الغرافه قطر)
گروه F: پاتوم یونایتد تایلند، اولسان هیوندای کره‌جنوبی، ویتل ویتنام، پلی‌آف یک [بیجینگ گوان چین-(برنده بریزبن رور استرالیا و کایا ایلویلو میانمار)]
گروه G: جیانگسو چین، ناگویا گرامپوس ژاپن، جوهور‌ دارالتعظیم مالزی، پلی‌آف ۳ (پوهانگ استیلرز کره‌جنوبی - راچابوری تایلند)
گروه H: جونبوک هیوندای کره‌جنوبی، گامبا اوزاکا ژاپن، تامپین راورز سنگاپور، سیدنی استرالیا
گروه I: کاوازاکی ژاپن، گوانگژو اورگراند چین، یونایتد سیتی فیلیپین، پلی‌آف ۴ (دائگو کره‌جنوبی - چاینگرای یونایتد تایلند)
گروه J: شاندونگ لیوننگ چین، پورت تایلند، کیچه هنگ‌کنگ، پلی‌آف ۲ [سرزو اوزاکا ژاپن-(برنده ملبورن‌سیتی استرالیا و شان‌یونایتد میانمار)]
 نحوه صعود تیم‌ها  
نحوه صعود تیم‌ها به این ترتیب است که ۱۰ تیم سرگروه رقابت‌ها مستقیم راهی مرحله بعد می‌شوند و ۶ تیم برتر از تیم‌های دوم نیز به مرحله یک هشتم نهایی راه خواهند یافت.



شجاع به پرسپولیس رسید، کریمی به  استقلال
با قرعه‌کشی لیگ قهرمانان آسیا پرسپولیس باید به مصاف الریان قطر برود و استقلال هم باید با الدحیل بازی کند. نکته اینجاست که شجاع خلیل‌زاده بازیکن فصل قبل پرسپولیس مدافع الریان است و علی کریمی هافبک سابق استقلال هم درالدحیل توپ می‌زند. دیداری که برای هر دو طرف جذاب است و هم عشق در آن دارد و هم نفرت. این دو بازیکن و به خصوص شجاع خلیل‌زاده با حاشیه‌های زیادی از تیم‌شان جدا شدند و هنوز هم که هنوز است طرفداران از دست آنها ناراحت هستند.