پروژه‌ای با استاندارد جهانی !

پروژه‌ای با استاندارد جهانی !


درحالی که بسیاری از کارشناسان و میراث‌دوستان با پروژه تله کابین کرمانشاه از همان ابتدای ساختش مخالفت کردند و ما هم در همین صفحه در گزارشی مبسوط به دلایل این مخالفت‌ها پرداختیم، مشاور شهردار کرمانشاه در سرمایه‌گذاری می‌گوید: طراحی سازه‌ای و فنی پروژه تله‌کابین کرمانشاه بر اساس استانداردهای جهانی است. وحید شامبیاتی در نشست خبری پیرامون مباحث مطرحی چون پروژه تله‌کابین کرمانشاه در شورای فنی استان با اشاره به انجام کلیت کار این پروژه بر اساس استانداردهای جهانی گفته حتی کد تاییدیه این سازه در سایت جهانی به ثبت رسیده و شرکت اشکوفر اتریش که یک شرکت مطرح در این زمینه در سطح بین‌المللی است استانداردهای لحاظ شده در این پروژه را تایید کرده است.
به گفته شامبیاتی پروژه تله کابین کرمانشاه با توجه به محاسبات زمین و خاک منطقه با نرم‌افزارهای تخصصی سازه‌ای طراحی و آنالیز شده و تمام محاسبات نیز برای این اداره ارسال شده است.
وی همچنین با اشاره به گزارش اداره استاندارد استان در خصوص وجود ۲۰۰ مورد ایراد اجرایی در پروژه تله کابین کرمانشاه گفت خوشبختانه این ایرادات، مشکلات فنی و مهندسی نبوده که امنیت پروژه را به خطر بیندازد. بازرسی بعد از نصب آرماتورها و قبل از بتون‌ریزی پایه‌ها انجام می‌شود که در صورت وجود هر گونه مشکل بتن‌ریزی صورت نمی‌گیرد و حتی اگر بعد از این مرحله، آزمایشگاه مکانیک خاک مقاومت بتون را تایید نکند آن را تخریب می‌کنیم.
مشاور شهردار کرمانشاه با بیان این‌که در هر پروژه‌ای درصدی از خطا و اشکالات وجود دارد، افزود: حتی اگر ایرادات پروژه تله‌کابین کرمانشاه به ۵۰۰ مورد برسد در مجموع ایراد این پروژه 7/2‌درصد می‌شود که یعنی بیش از ۹۷‌درصد پروژه هیچ مشکلی ندارد.