معرفی 3 گزینه اکران نوروز ۱۴۰۰

معرفی 3 گزینه اکران نوروز ۱۴۰۰


هر سال بلافاصله بعد از پایان جشنواره فیلم فجر، گمانه‌زنی‌ها برای اکران نوروزی آغاز می‌شد اما امسال این اتفاق کمی با فاصله رخ داده است. لغو اکران نوروزی سال 99 به‌دلیل تعطیلی سالن‌های سینما و نگرانی‌های پابرجای شیوع کرونا، از دلایل مهم این تاخیر نسبی و تردیدهایی است که کماکان وجود دارد. با این حال ظاهر خبرهایی درباره اکران نوروز 1400 در راه است، چرا که روز گذشته دبیر و سخنگوی انجمن سینماداران از تصمیم‌گیری اولیه برای اکران ‌سه فیلم در نوروز ۱۴۰۰ خبر داد.
محمدرضا صابری، دبیر و سخنگوی انجمن سینماداران در گفت‌وگو با مهر درباره آخرین وضعیت فعالیت سینماها در کشور گفت: خوشبختانه با برگزاری سی و نهمین جشنواره فیلم فجر، همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد، بخش مردمی با استقبال بسیار خوبی همراه بود. مخاطبان سینما وقتی می‌دیدند که به بهترین شکل پروتکل‌های بهداشتی در سینماها رعایت می‌شود، استقبال بهتری از فیلم‌ها داشتند.

صابری بیان کرد: در جلسات متعددی که در سازمان سینمایی داشتیم امیدوار بودیم که بعد از جشنواره، مردم باز هم از سینماها استقبال کنند. در‌ واقع چراغ سینما یک‌بار دیگر توسط جشنواره فیلم فجر روشن شد و برای ادامه این راه تنها می‌توانیم با اکران فیلم‌های خوب به جلو برویم. سازمان سینمایی به ما پیشنهاد اکران فیلم «لاله» را داد. این فیلم از ابتدای سال ۹۹ قرار بود اکران شود که به‌دلیل شیوع ویروس کرونا اکران نشد؛ البته متأسفانه تا امروز این فیلم را برای اکران در اختیار سینماها قرار نداده‌اند.
او ادامه داد: همچنین به شرکت‌های پخش فراخوان داده‌ایم تا فیلم‌های نوروزی خود را معرفی کنند. خواهش ما از دوستان تهیه‌کننده این بود که فیلم‌های خود را برای اکران ارائه کنند و در همین راستا روز دوشنبه ۲۷ بهمن جلسه‌ای برگزار شد و به یک جمع‌بندی برای اکران نورزی رسیدیم. طی توافقی که بین سینماداران و پخش‌کنندگان حاصل شد، سینماها از فیلم‌های مورد نظر حمایت می‌کنند تا فروش خوبی داشته باشد. صابری توضیح داد: در این جلسه تصمیم گرفته شد تا پنج فیلم برای اکران نوروزی انتخاب شود که سه‌تا از این فیلم‌ها شامل «دینامیت» به کارگردانی مسعود اطیابی، «چپ، راست» به کارگردانی حامد محمدی، «درخت گردو» به کارگردانی محمدحسین مهدویان است. سخنگوی سینماداران تاکید کرد: البته شنبه هفته آینده جلسه نهایی انجمن سینماداران و پخش‌کنندگان برگزار مي‌شود تا در این زمینه به جمع‌بندی نهایی دست پیدا کنیم و در صورت توافق، این فیلم‌ها از هفته آینده به عنوان فیلم‌های نوروز ۱۴۰۰ روی پرده سینماها بروند.
صابری گفت: قرار است جلسه‌ای با آقای انتظامی داشته باشیم تا بسته حمایتی از فیلم‌ها برای فیلم‌های اکران نوروزی نیز در‌نظر گرفته شود، چرا که بسته حمایتی مورد نظر تا پایان اسفندماه در‌نظر گرفته شده بود.