اکسیر جوانی هانی‌ژل را امتحان کنید

توصیه می‌کنیم صبح‌ها یک قاشق چایخوری شربت «هانی‌‌ژل» و گاهی روزانه 3 قاشق شربت «ردکولد» میل کنید

اکسیر جوانی هانی‌ژل را امتحان کنید

طب سنتی ایرانی از حوزه‌هایی است که با توجه به اصالت و طبیعی بودن آن، توانسته در طول تاریخ همواره طرفداران خاص خود را داشته باشد. جالب است بدانید در داروسازی سنتی ایرانی هم موادی به‌کار می‌رود که در دنیا منحصربه‌فردند. ویژگی‌های خاص و توجه به معنویات و سبک زندگی سالم در طب سنتی ایران باعث پیشرفت چشمگیر علم پزشکی در تاریخ کشور ما شده است. این ویژگی‌ها باعث شده دانش طب سنتی ایرانی به‌همراه داروهای مورد استفاده در این طب به مرور زمان و در طول قرن‌ها به خارج از مرزهای جغرافیایی ایران صادر شوند. امروزه طب سنتی ایرانی جایگاه ویژه‌ای در پیشگیری و درمان برخی بیماری‌ها دارد، به‌طوری که در بسیاری از موارد به تنهایی یا در کنار پزشکی رایج به کمک بیماران آمده است. در این رابطه شرکت «تحقیق و توسعه دایا دارو» که از سال 1389 مشغول فعالیت است، توانسته محصولات دارویی مبتنی بر طب سنتی ایرانی را تولید و روانه بازار کند. از جمله این محصولات شربت «هانی‌ژل» و شربت «رد کولد» است که در گفت‌وگو با دکتر حسین رضایی‌زاده، رئیس هیأت مدیره شرکت «تحقیق و توسعه دایا دارو»، با خواص و ویژگی‌های آن بیشتر آشنا می‌شویم.

از تأسیس شرکت تا تولید «هانی‌ژل»
دکتر رضایی‌زاده داستان شکل‌گیری و آغاز فعالیت شرکت را این‌گونه تعریف می‌کند: «ما چهار نفر از دانشجویان تخصصی در حوزه طب و داروسازی ایرانی بودیم که با توجه به اهداف مشترکمان تصمیم گرفتیم یک شرکت را در همین زمینه به‌طور رسمی تأسیس کنیم. اهمیت و اصالت طب و داروسازی سنتی ایرانی برای ما اصلی‌ترین دلیل ایجاد شرکت «تحقیق و توسعه دایا دارو» بود. علت دیگر این بود که ما می‌خواستیم در حوزه‌هایی از پزشکی وارد شویم که چالش برانگیزند و پزشکی رایج پاسخ مناسبی برای آنها ندارد. دلیل دیگری هم که باعث شد سراغ این حوزه برویم این بود که سرمایه مالی محدودی داشتیم و مجبور بودیم در زمینه‌ای فعالیت کنیم که رقابت کمتری در آن باشد تا به این ترتیب از صرف هزینه‌های سنگین برای تبلیغات کسب‌وکارمان اجتناب کنیم.»
او می‌افزاید: «طبق تحقیقاتی که داشتیم متوجه شدیم متاسفانه کیفیت زندگی بیمارانی که به‌انواع سرطان مبتلا می‌شوند به نحو محسوسی پایین می‌آید. این عارضه هم بر اثر خود بیماری و هم در نتیجه روش‌های درمانی رایج که برای بهبود بیماری سرطان استفاده می‌شود به‌وجود می‌آید و از شایع‌ترین جنبه‌های آن ضعف و خستگی شدید جسمانی است. از طرفی متوجه شدیم طب تلفیقی در درمان سرطان از جایگاه ویژه‌ای برخوردار شده است؛ بنابراین تصمیم گرفتیم روی تولید دارویی متمرکز شویم که با استفاده از طب تلفیقی بتواند ضمن رفع ضعف و بی‌حالی، کیفیت زندگی بیماران مبتلا به سرطان را بهبود ببخشد. راه‌حل ما شربت «هانی‌ژل» است که از ترکیب ژل رویال، عسل خالص و عصاره عناب تولید می‌شود.»
دکتر رضایی‌زاده در خصوص ژل رویال و خواص آن به جام‌جم می‌گوید: «ژل رویال همان غذای زنبور ملکه است؛ به غیر از سه روز اول که لاروهای زنبور عسل هم از ژل رویال تغذیه می‌کنند، تنها زنبوری که تا پایان عمرش فقط ژل رویال می‌خورد زنبور ملکه است. می‌دانید اندام ملکه بسیار بزرگ‌تر از سایر زنبورهاست و طول عمر آن هم تا 7 سال است؛ بخشی از علت موضوع به تغذیه زنبور ملکه از ژل رویال برمی‌گردد. اما ویژگی منحصربه‌فرد ژل رویال که آن را تا این حد خاص کرده این است که ژل رویال تنها پروتئینی است که بشر تا به‌حال موفق به تولید آزمایشگاهی آن نشده است و فقط به شکل اصلی خودش در طبیعت وجود دارد. در سال‌های اخیر کشورهای زیادی اقدام به تولید و عرضه اشکال مختلفی از ژل رویال کرده‌اند که برای انسان جنبه دارویی دارد؛ ولی متاسفانه به علت نبود دانش فنی مورد نیاز برای تولید ژل رویال دارویی در کشور، اکنون اشکال دارویی آن وارداتی است.»

ویژگی‌های منحصربه‌فرد «هانی‌ژل»
رئیس هیأت مدیره شرکت «تحقیق و توسعه دایا دارو» درباره ویژگی‌های منحصربه‌فرد شربت «هانی‌ژل» می‌گوید: «ما موفق شده‌ایم ژل رویال را در داخل عسل پایدار کنیم و اثبات کرده‌ایم به این شیوه میزان اثربخشی آن تغییر نکرده و خواصش کاملا حفظ می‌شود. از طرف دیگر طعم و مزه نامطلوبی که ژل رویال دارویی دارد، مصرف آن را برای بیماران ناخوشایند می‌کند؛ ویژگی دیگر «هانی‌ژل» این است که با استفاده از عصاره عناب توانسته‌ایم طعم بسیار لذت‌بخشی را در آن ایجاد کنیم. کشور ما پس از چین، بزرگ‌ترین تولیدکننده عناب باکیفیت در جهان است. عناب یک آنتی‌اکسیدان بسیار قوی است که دستگاه ایمنی بدن را متعادل می‌کند. همچنین از ویژگی‌های دیگر «هانی‌ژل» هم این است که در تولید آن از هیچ مواد افزودنی و نگه‌دارنده‌ای استفاده نشده است.»
دکتر رضایی‌زاده افزود: «مطالعات بالینی روی این محصول را طی 9 سال و در دو مرحله انجام داده‌ایم که در مرحله اول روند کاهش عوارض ضعف و خستگی در بیماران مبتلا به سرطان و همچنین طعم و مزه «هانی‌ژل» را مورد بررسی قرار دادیم که نتایج آن بسیار امیدوارکننده و مثبت بود. در مرحله دوم هم مطالعاتی را روی تعدادی از خانم‌های مبتلا به سرطان پستان انجام دادیم که خوشبختانه نتایج آن هم به شکل معناداری خوب بود. در نهایت موفق شدیم مجوز تولید شربت «هانی‌ژل» را به‌عنوان یک محصول طبیعی در کشور دریافت کنیم و همچنین به‌طور هم‌زمان این محصول را در کشورهای کانادا و کره‌جنوبی هم به ثبت رساندیم. البته در کره‌جنوبی پرونده «هانی‌ژل» به‌دلیل تحریم‌ها به مشکل خورده و فعلا متوقف‌است.»
وی در خصوص ایمنی بالای «هانی‌ژل» خاطرنشان کرد: «ایمنی محصول ما به قدری بالاست که کودکان از یک سالگی به بعد، مجاز به استفاده از آن هستند. همچنین مصرف «هانی‌ژل» برای عموم مردم مفید است و می‌تواند علاوه بر بهبود علائم ضعف و بی‌حالی، توان جسمی افراد را افزایش داده و دستگاه ایمنی بدن آنها را هم متعادل کند که در نهایت همه این خواص منجر به افزایش کیفیت زندگی خواهد شد.»
دکتر رضایی‌زاده درباره ویژگی‌های رقابتی «هانی‌ژل» به جام‌جم می‌گوید: «به‌دلیل تحریم‌های ناجوانمردانه‌ای که علیه کشورمان وضع شده است و همچنین افزایش شدید نرخ ارز در کشور، تنها نمونه خارجی از محصول ما که به شکل وارداتی در بازار وجود دارد، با قیمتی حدود 10 برابر گران‌تر از «هانی‌ژل» عرضه می‌شود.»



«ردکولد» برای ارتقای سلامت شما
محصول دیگر دایا دارو که برآمده از فرآورده‌های طبیعی است و مجوز اداره غذا و داروی کانادا را نیز کسب کرده است، «رد کولد» نام دارد. شربت «رد کولد» اکسیری است از دامان طبیعت که از عصاره عناب و شیرین‌بیان تهیه شده است. این دو گیاه بر اساس مطالعات گسترده سلولی، حیوانی و انسانی اثرات قابل توجهی را در پیشگیری و درمان بسیاری از بیماری‌ها همچون انواع عفونت‌های ویروسی و باکتریایی دارند. اثر ضدآنفلوآنزایی، ضد میکروبی، ضد التهابی، ضد آلرژی و تعدیل کنندگی سیستم ایمنی از مزایای این داروی گیاهی است.
در بزرگسالان کاملا سالم که مواجهه پرخطر با بیماران و ویروس‌های عفونی ندارند روزی سه بار و هر بار یک قاشق غذاخوری تا یک ماه و حداکثر یک و نیم ماه، در کسانی که با عوامل خطرساز مواجه هستند مانند کسانی که در خانه بیمار دارند یا کادر پزشکی هستند یا با مراجعان زیاد یا پرخطر مواجه هستند، به همین مدت اما هر بار دو قاشق غذاخوری و در کودکان به همین شیوه اما به‌جای قاشق غذاخوری، قاشق مرباخوری توصیه می‌شود. اثرات ضد سرطانی، اثرات ضد‌هلیکوباکترپیلوری معده، اثرات حفاظت کبدی، اثرات شبه‌استروئیدی، اثرات حفاظت از سیستم گوارشی، تعدیل قندخون، اثرات حفاظت از سیستم عروقی و حفاظت از مغز را می‌توان از دیگر مزایای مصرف این دارو دانست.
گفتنی است اثربخشی هر دو محصول «هانی‌ژل» و «رد کولد» از مسیر انتشار یافته‌های آزمایشگاهی مربوط به این دو در مقالات علمی معتبر به تایید رسیده است.