حق با شماست

حق با شماست

# ازدحام-خیابان
فراهانی از تهران:
خیابان‌های شهر در آستانه سال نو، آنقدر شلوغ و پر رفت‌وآمد است که اصلا شباهتی به دوران کرونا ندارد؛ مسؤولان هم فقط هشدار می‌دهند. بهتر نیست به جای حرف و خواهش و التماس، کمی به اجرای محدودیت‌های جدی و سختگیرانه‌تر فکر شود؟ مسؤولان حتی درباره سفرهای نوروزی هم برنامه‌ای جدی و قاطع اعلام نکرده‌اند؟

# واکسن-سالمند
شهروندی از کرج:
از این‌که می‌بینم افراد پرخطر در این روزها واکسینه می‌شوند و همچنان این روند ادامه دارد، واقعا احساس خوشحالی می‌کنم. این اتفاق می‌تواند زنجیره‌ویروس را تا حدودی قطع کند و من به عنوان یکی از سالمندان این جامعه، از متولیان این امر تشکر‌می‌کنم.

# قیمت-موز
شکوری از تهران:
در میان حرف و حدیث‌هایی که از قیمت‌میوه به گوش می‌رسد، قیمت موز واقعا باورنکردنی است. آنقدر که سه عدد موز قیمتی نزدیک به 60هزار تومان دارد؛ یعنی واقعا خرید میوه هم باید از فهرست مایحتاج خانوارها حذف شود؟

# افزایش-دزدی
شهروندی از تهران:
اوضاع اقتصادی جامعه آنقدر نامناسب است که هرروز خبری درباره یک دزدی جدید می‌شنویم. اتفاقی که پیش از این تا این اندازه فراگیر نبود اما امروز بدون بررسی آمار و بر حسب دیده‌ها و شنیده‌های دوستان و آشنایان هم می‌شود فهمید شدت دزدی در جامعه افزایش پیدا کرده‌است. این موضوع نشان می‌دهد وضعیت‌اقتصادی، ارتباط مستقیمی با آسیب‌های‌اجتماعی دارد و بهتر است هرچه سریع‌تر چاره‌ای برای آن بیندیشیم.

# قانون-محدودیت
فرهنگ از دامغان:
برگزاری یا عدم برگزاری مراسم پایان سال کاملا شخصی و سلیقه‌ای اجرا می‌شود. در روزهای نزدیک به عید، برخی نمایشگاه‌ها برگزار می‌شود و برخی دیگر به دلیل کرونا لغو می‌شوند. کاش دستورالعمل و قانون دقیقی برای اجرا شدن یا نشدن هر برنامه‌ای وجود داشته‌باشد که مردم تکلیف خودشان را بدانند.

# قوه -قضاییه
لوری از تهران:
با توجه به نیاز شهروندان و مراجعه مردم به دفاتر قوه قضاییه، تعداد کم این دفاتر باعث ازدحام جمعیت در دوران کرونا شده‌است.