حمید صفت در برابر اتهام قتل عمد

نخستین جلسه رسیدگی به اتهام خواننده پاپ برگزار شد

حمید صفت در برابر اتهام قتل عمد

نخستین جلسه رسیدگی به پرونده حمید صفت در دادگاه کیفری یک استان تهران برگزار شد نماینده دادستان با قرائت کیفرخواست، اتهام او را قتل عمد اعلام کرد.
به گزارش خبرنگارجام‌جم، حمید صفت ۲۷ساله در این پرونده متهم است ۲۴مرداد۹۶ در جریان درگیری با شوهر مادرش در خانه‌شان در خیابان ملاصدرا باعث مرگ وی شد. او در جریان تحقیقات گفت:«با مقتول رابطه خوبی داشتم اما او با مادرم بدرفتاری می‌کرد. آن روز متوجه دعوای دوباره آنها شدم و فهمیدم مادرم را کتک زده که از این موضوع ناراحت شدم و به خانه آنها رفتم. به او گفتم چرا با مادرم این‌گونه رفتار کردی و او را کتک زدی که وی گفت کتک زدم که زدم. میان ما درگیری رخ داد و او را هل دادم که به دیوار یا کمد برخورد کرد.»
 کارشناسان پزشکی قانونی بعد از سه بار بررسی پرونده اعلام کردند متهم پرونده ۵۰درصد در مرگ مقصر است. ۵۰ درصد مرگ به علت بیماری‌های مرد سالخورده بوده است.
بعد از گزارش پزشکان، متهم توانست با سپردن وثیقه ۶۰۰ میلیون تومانی تا روز دادگاه از زندان رجایی شهر آزاد شود. با دستور بازپرس جنایی تهران قرار شد هیات ۱۱نفره پزشکی قانونی درباره علت مرگ مرد کشته‌شده اعلام نظر کنند. بنابراین در ادامه آنها نظر دادند بیماری زمینه‌ای فرد فوت‌شده و نیز اقدامات ناشی از درگیری فیزیکی که او روز حادثه داشته، می‌تواند باعث مرگ وی شده باشد. این در حالی بود که حمیدصفت در آخرین جلسه بازپرسی که چندی پیش در دادسرای جنایی تهران برگزار شد، عنوان کرد با آن مرد مشاجره داشته اما با وی درگیر نشده و از بیماری مقتول خبرنداشته و نمی‌خواسته او فوت کند. حمید در ادامه، اتهام قتل عمد را رد کرد.
این در حالی است که وکیل اولیای دم به نظر کارشناسان اعتراض کرده و گفتند دو نفر پزشک از سوی متهم در کمیسیون حضور داشتند که این موضوع امری عادی نیست و فقط اعضای کمیسیون حق حضور در این جلسات را دارند. اولیای دم هم مدعی شدند پدرشان هیچ سابقه درگیری با همسران قبلی‌اش نداشته و علت درگیری با مادر حمید صفت نیز مشکل مالی بوده که باهم داشته‌اند. آنها بر سر ساختمانی باهم اختلاف مالی داشتند.
با تکمیل تحقیقات در دادسرا برای حمیدرضا به اتهام قتل عمدی کیفرخواست صادر شد و پرونده برای رسیدگی به شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران ارسال شد. صبح دیروز نخستین جلسه رسیدگی به پرونده در شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران برگزار شد. در این جلسه محسن اختیاری، نماینده دادستان تهران کیفرخواست حدود 100صفحه‌ای دادسرا را قرائت کرد و گفت: در این پرونده حمید صفت متهم به قتل عمدی است.برخلاف گفته‌های متهم درباره همسر مادرش، مقتول مردی بداخلاق و تندخو نبوده است. او سه بار ازدواج‌کرده بود اما هر بار بدون درگیری و آسیبی به همسرانش از آنها جداشده بود. متهم ادعا کرده سه نوع قرص در بیمارستان به مقتول داده‌شده که در زمان وارد شدن ضربه‌مغزی نباید به بیمار داده می‌شد. با بررسی این موضوع مشخص شد در بیمارستان دو قرص به بیمار داده‌شده بود که برای او مضر نبود. بیمارستان و پزشکی قانونی هم در گزارش خود، علت مرگ را وارد شدن ضربه به سر مقتول اعلام کرده است. با توجه به درخواست قصاص اولیای دم که فرزندان مقتول در خارج از کشور هستند، به‌عنوان نماینده دادستان درخواست صدور حکم قانونی را دارم.
با توجه به طولانی شدن زمان قرائت کیفرخواست، جلسه رسیدگی تجدید شد تا در جلسه بعد، وکلای اولیای دم، متهم و وکلای او دفاع کنند. دومین جلسه رسیدگی به این پرونده صبح فردا – دوشنبه- برگزار می‌شود.