پسر 8 ساله، فرشته نجات کودکان

پسر دانش‌آموز، هنگام نجات 4 کودک از میان آتش تا یک‌ قدمی مرگ رفت

پسر 8 ساله، فرشته نجات کودکان

پسر هشت‌ساله وقتی متوجه شد چهار کودک در میان شعله‌های آتش خودروی ون همسایه گرفتار شده‌اند، خود را به آتش زد و آنها را نجات داد. اما خودش به‌شدت دچار سوختگی شد و یک ماه در جدال با مرگ بود که زنده ماند.
به گزارش خبرنگار جام‌جم، مرد همسایه خودرویش  را در یکی از محله‌های شهر خرم‌بید استان فارس پارک کرده بود. روز بیستم بهمن امسال  محمدطاها  همراه برادرش، پسردایی‌اش و دخترعمه‌اش سراغ پسر همسایه رفته و با او به داخل ون که به عنوان آشپزخانه سیار از آن استفاده می‌شد، رفته و مشغول بازی شدند. ناگهان پیک نیکی گاز که در خودروی ون بود، آتش گرفت. شعله‌های آتش سریع ماشین را فرا گرفت و  تلاش اهالی برای نجات کودکان گرفتار در آتش آغاز شد.
محمدطاها ابتدا شیشه ماشین را شکست و دختر عمه‌اش را از خودرو بیرون فرستاد و بعد برادرش و پسردایی‌اش را که بیهوش شده بودند با ضربه سیلی نیمه هوشیار کرد و آنها را هم از خودرو خارج کرد.  سپس آخرین کودک که پسر صاحب خودرو بود را از ماشین بیرون کشید و  در آخر خودش که دچار سوختگی شده بود از ماشین بیرون آمد.  همان موقع بود که آتش‌نشان‌ها رسیدند و شعله‌های آتش خودرو را خاموش کردند.
بعد از آن امدادگران اورژانس طاهای هشت‌ساله و چهار کودک نجات‌یافته که آنها نیز دچار سوختگی شده بودند را برای ادامه درمان به بیمارستان سوانح سوختگی امیرالمومنین(ع) شیراز منتقل کردند. این در حالی بود که آتش‌نشانان بعد از بررسی اولیه از محل حادثه متوجه شدند که چهار کودک مشغول بازی در محل بودند که پای یکی از آنها ناخواسته به شیر گاز داخل خودرو که برای پخت‌وپز بوده خورده و باعث باز شدن شیر کپسول گاز شده و بعد از آن آتش‌سوزی رخ داده  است.
بعد از چند روز چهار پسربچه مرخص شدند اما طاهای هشت‌ساله که شدت سوختگی‌اش بیشتر بود، همچنان در بیمارستان سوانح سوختگی امیرالمومنین(ع) شیراز مانده و بستری بود. مادر هر روز برای دیدن طاهای قهرمانش به بیمارستان می‌رفت و از خدا می‌خواست که او زنده بماند و چشمانش را باز کند تا پسرش را برای یک بار دیگر هم که شده ببیند. سرانجام طاها بعد از گذشت یک ماه بستری بودن در بیمارستان و تلاش پزشکان و کادر درمانی سلامتش را دوباره به دست آورد و زنده ماند. او دو روز پیش از بیمارستان مرخص شده و نزد مادر و دیگر اعضای خانواده بازگشت. حالا او ادامه درمانش را در خانه می‌گذراند تا سلامتش را به طور کامل به دست آورد.
جدال با مرگ روی تخت بیمارستان
مدیر بیمارستان سوانح سوختگی و ترمیمی امیرالمؤمنین (ع) شیراز در این باره گفت: کودکان آسیب دیده در این سانحه به بیمارستان سوانح سوختگی امیرالمؤمنین (ع) منتقل می‌شوند؛ تعدادی از آنها به صورت سرپایی درمان وچهار نفر در بخش مراقبت‌های ویژه سوختگی بستری شده و بهبود یافتند. این کودک قهرمان باسوختگی بسیار عمیق در بخش مراقبت‌های ویژه سوختگی این مرکز بستری شد..