مرور و عبور

مرور و عبور

تخلف‌های میلیاردی در ایران‌خودرو و کرمان‌موتور
رئیس سازمان بازرسی کل کشور با انتقاد از بی‌توجهی برخی مسؤولان و مدیران بخش دولتی خواستار تصویب آیین‌نامه‌ای درباره چگونگی استفاده آنان از خودرو، مسکن و برگزاری مهمانی و سمینار‌ها شد.
حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی در جمع خبرنگاران گفت: دولت هر چه زودتر چارچوب و کیفیت استفاده از بیت‌المال را تهیه کند تا بهره‌گیری از امکانات دولتی منضبط و قانونمند شود.وی بی‌توجهی کارکنان دولت به ارباب‌رجوع، تبعیض، سوء‌استفاده از موقعیت شغلی، تضییع اموال دولتی و رشوه را بیشترین موضوع گلایه و شکایات مردم برشمرد و گفت: شهرداری‌ها، بیمارستان‌ها و مراکز درمانی و نیز محاکم و دادگستری‌ها به ترتیب در سال گذشته دارای بیشترین گزارش شکایت مردمی هستند. (صفحات یک و 13)



10 تیم برتر فوتبال جهان
شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان و ماهنامه معتبر ورلد ساکر، 10 تیم برتر جهان در هفته گذشته را معرفی کردند.
در این رده‌بندی تیم رئال مادرید اسپانیا با 101 امتیاز در صدر قرار دارد. منچستریونایتد با 94 امتیاز در ردیف دوم قرار گرفته است. لیدز یونایتد انگلیس با 68 امتیاز، گالاتاسرای ترکیه با 51 امتیاز، آ.اس.رم ایتالیا با 37 امتیاز و بایرن مونیخ آلمان با 36 امتیاز و بی جونیورز آرژانتین با 30 امتیاز در رده‌های سوم تا هشتم جدول قرار گرفته‌اند. (صفحه 15)



دیدار فرماندهان ارتش با رهبر معظم انقلاب
حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای، رهبر انقلاب و فرمانده کل قوا در دیدار فرماندهان ارتش با اشاره به زمینه‌های مختلف اقتدار ملی یکی از پایه‌های آن را نیروهای مسلح دانستند.
ایشان افزودند: اقتدار ملی در یک مجموعه نظامی با کارآیی نظامی و رشد خلقیات جوانمردانه نمود پیدا کرده و نیروهای مسلح باید با وحدت و همدلی و هماهنگی مظهر اقتدار ملی باشند. (صفحه 2)


تاکسی‌سرویس مخصوص زنان تهرانی
مدیرعامل انجمن صنفی رانندگان آژانس‌های تاکسی‌سرویس زنان تهران اعلام کرد: با مجوز وزارت کشور این انجمن تحت نظارت سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران قرار می‌گیرد.
معصومه آهوان روز گذشته گفت: آژانس تاکسی‌سرویس زنان فعالیت خود را از نیمه اول سال‌جاری آغاز خواهد کرد. تعداد متقاضیان راننده در شهر تهران 500 نفرند که 150 نفر تاکنون انتخاب شده‌اند. شرایط استخدام و صدور مجوز به رانندگان زن مشتمل بر قبولی در آزمون رانندگی با هماهنگی اداره راهنمایی و رانندگی، عدم سوءپیشینه و نداشتن اعتیاد و انجام تحقیقات محلی با همکاری اداره اماکن و نیروی انتظامی است. تمامی رانندگان زن سرپرست خانوار هستند و بیش از پنج سال سابقه رانندگی دارند. (صفحه یک)



«داستان‌های زنانه» به روایت جیرانی
«داستان‌های زنانه» پنجمین فیلم سینمایی فریدون جیرانی است که فیلمبرداری آن از دو روز قبل در تهران شروع شده است.
سال گذشته جیرانی «آب‌وآتش» را ساخت که به دلایلی در جشنواره فیلم فجر به نمایش درنیامد. داستان‌های زنانه قصه استاد دانشگاهی است که با یکی از دانشجویان خود ازدواج می‌کند اما ... . کتایون ریاحی در این فیلم نقش استاد و محمدرضا گلزار نقش دانشجو را بازی می‌کنند. (صفحه 3)