وظیفه سخت دولت بعد

وظیفه سخت دولت بعد

زهره الهیان نماینده مردم تهران


حضور پرشور مردم انقلابی پای صندوق‌های رای در انتخابات 1400 نشان از این دارد که با وجود همه مشکلات،ناکارآمدی، معضلات اقتصادی و معیشتی، مردم همچنان پای آرمان‌های نظام و انقلاب و شهدا ایستاده‌اند و به فرمایش رهبر معظم انقلاب و دعوت ایشان لبیک گفتند. حضور مردم در چنین شرایطی بسیار ستودنی است و حکایت از آن دارد که ملت بزرگ ایران همواره پای نظام‌جمهوری‌اسلامی و انقلاب در شرایط سخت و بحران‌هایی که پیش رو بود، ایستاده‌اند.
در شرایط کنونی و با توجه به این حضور حماسی و شکوهمند وظیفه مسؤولان و کارگزاران این است که در درجه اول از رای مردم پاسداری کنند و امانتدار خوبی باشند. همچنین تا ساعات پایانی انتخابات به شکل مطلوب نحوه برگزاری این جشن‌ملی مدیریت شود تا رای‌دهندگان بتواند در وضعیت و شرایط خوبی رای خود را به صندوق بیندازند.
انتظار این است این انتخابات سالم، امن و پرشور برگزار شود. نتیجه هر چه باشد می‌تواند یک اقتدار مضاعفی را برای جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین‌المللی و جهانی ایجاد کند. در عین حال باید به این نکته هم توجه داشت که این حضور پرشور و پشتوانه مردمی که به‌واسطه رای مردم شکل می‌گیرد، وظیفه دولت آینده را به مراتب سخت‌ و سنگین‌تر خواهدکرد. چرا که دولت‌آینده باید از ابتدای کار با رویکردی جهادی و مدیریت انقلابی تمام تلاش خود را به‌کار گیرد تا مشکلات، کاستی‌ها و معضلات مردم به حداقل برسد.
امیدواریم خدمت به مردم، شعار اصلی دولت آینده باشد. از دیگر نکات قابل توجه این‌که طبعا مردم امیدوارانه و با فهم و شعور انقلابی به خلق حماسه‌ای بزرگ دست زدند و به صحنه آمدند لذا این انتظار را دارند دولت آینده مشکلات‌شان را در عرصه‌های مختلف حل کند.
مسؤولان و کارگزاران به‌ویژه مدیران اجرایی دولت آینده باید قدردان ملت باشند و با رویکردی مردمی همه تلاش خود را به‌کار برند تا به شعارهایی که در ایام انتخابات دادند جامه عمل بپوشانند و آنها را اجرایی کنند. طبعا عمل به شعارها و وعده‌هایی که در سایه کار و تلاش قابلیت اجرا پیدا می‌کند، شرایط خوبی را به‌لحاظ آسایش و امنیت برای مردم رقم خواهد زد. فراهم کردن محیطی امن و توام با آرامش و آسایش برای مردم ایران، حداقل حقوقی است که ملت دارند و در دولت آینده باید به این نکته توجه شود و دولتمردان باید بکوشند همواره مدافع حقوق مردم باشند.