خوان گوایدو   در محاصره نیروهای امنیتی ونزوئلا

خوان گوایدو در محاصره نیروهای امنیتی ونزوئلا

تحولات ونزوئلا همچنان در یك حالت بن‌بست به‌سر می‌برد و حمایت‌های خارجی از خوان گوایدو رهبر مخالفان نیز نتوانسته موفقیت او را تضمین كند. روزهای آخر هفته نیروهای امنیتی ونزوئلا در یك اقدام جدید منزل خوان گوایدو را تحت محاصره خود گرفتند . گوایدو با خودداری از انجام هرگونه مذاكره با دولت وقت این كشور، نیروهای امنیتی ونزوئلا را به تهدید اعضای خانواده و تفتیش منزل برای یافتن همسرش متهم كرد.
به گزارش مهر و به نقل از اسپوتنیك، وی در سخنانی در جمع طرفدارانش گفت: دیكتاتوری [مادورو] گمان می‌كند كه این ما را می‌ترساند. من آنها را برای هر اتفاقی كه برای كودك ۲۰ ماهه‌ام بیفتد، مسؤول می‌دانم. من از اینجا به سمت منزل خود می‌روم تا از خانواده‌ام محافظت كنم و از نمایندگان دیپلماتیك نیز دعوت می‌كنم كه همراه من آمده تا از نیت حقیقی نیروهای ویژه مطلع شوند. این درحالی است كه نیروهای ارتش یك بار دیگر حمایت اساسی خود را از نیكولاس مادورو اعلام كردند. 
از سوی دیگر اتحادیه اروپا در اقدامی شتابزده اعلام كرد از ریاست جمهوری خوان گوایدو حمایت می‌كند . از سوی دیگر خوان گوایدو با ارسال پیام‌هایی به پكن و مسكو خواستار حمایت سران چین و روسیه از تغییر حكومت در كاراكاس شد و گفت این تصمیم به نفع آنها خواهد بود. همچنین فدریكا موگرینی، مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام كرد این اتحادیه آماده وضع تحریم‌های جدید علیه ونزوئلا بوده و از سایر كشورهای عضو نیز می‌خواهد از گوایدو حمایت كنند . 
خوان گوآیدو- رئیس پیشین و بركنار شده مجلس ملی ونزوئلا- روز بیست و سوم ژانویه خود را به عنوان رئیس جمهور این كشور معرفی كرد؛ اقدامی كه به سرعت از سوی آمریكا و شماری دیگر از كشورهای جهان به رسمیت شناخته شد. اما در مقابل، مادورو رهبر مخالفان دولت خود را «دست نشانده» آمریكا خوانده و واشنگتن را به سازماندهی كودتا در كشور خود 
متهم کرد.