انبه، كمر فیلیپین را  خم كرد

انبه، كمر فیلیپین را خم كرد

فیلیپین زیر باری شیرین، اما آزار‌دهنده در حال تقلاست. میلیون‌ها میوه انبه به دلیل تغییرات آب و هوایی این كشور را در خود غرق كرده است.
به گزارش تابناك، دولت این كشور كمپین‌های بازاریابی به راه انداخته است؛ از فروش انبه در مترو گرفته تا آموزش طبخ انبه و برگزاری جشنواره و نمایش‌های تبلیغاتی در جهت تلاش برای جلوگیری از فساد مازاد میوه انبه.
وزیر كشاورزی فیلیپین امانوئل پینول گفت: كشاورزان انبه‌كار از افزایش غیرعادی محصولات انبه خبر می‌دهند، این اتفاق به دلیل پدیده آب و هوایی ال نینو رخ داده كه امسال به آب و هوای گرم و خشك غیرعادی منجر شده است.
او می‌گوید تنها در یك جزیره فیلیپین به نام لوزون دو میلیون كیلوگرم انبه برداشت شده و افزایش عرضه انبه باعث شده تا قیمت یك كیلوگرم از این میوه از ۵۸ پزو فیلیپین (معادل با ۸۸ پنی آمریكا) به ۲۵ پزو (۳۸ پنی) برسد.
پینول می‌گوید پیش از آن‌كه این حجم از انبه فاسد شوند و قیمت این میوه از این هم كه هست پایین‌تر برود و باعث خسارت كشاورزان بشود باید راه‌حلی پیدا كنیم. او افزود: ما باید در دو هفته آینده برای مازاد انبه كاری انجام دهیم.
او ابراز امیدواری كرد كه افزایش محصول انبه باعث افزایش صادرات روزانه آن به هنگ كنگ و دبی خواهد شد.
وزارت كشاورزی فیلیپین كمپین انبه مترو را راه‌اندازی كرده تا یك میلیون انبه در ایستگاه‌های مترو عرضه شوند و در دكه‌های ویژه‌ای در ماه ژوئن در سراسر پایتخت این كشور به فروش برسند.