كمك دایی زندانی  برای فرار خواهرزاده قاتل

كمك دایی زندانی برای فرار خواهرزاده قاتل

پسر جوان كه پس از جنایت خیابانی در قم به تهران گریخته بود، پس از 66 روز بازداشت شد. متهم مدعی شده، دایی‌اش از داخل زندان راه‌های فرار را به او آموزش می‌داده است.
به گزارش خبرنگار جنایی جام‌جم، یازدهم تیر امسال مردی هنگام رفتن به دامداری محل كارش در حوالی شهرك صنعتی شهر قم با مردی زخمی روبه‌روشد و با اورژانس تماس گرفت . همزمان با حضور امدادگران مرد زخمی به بیمارستان منتقل شد، اما ساعاتی بعد فوت كرد. در ادامه تحقیقات پلیسی رد پسر 26 ساله‌ای به نام امیر در این قتل به دست آمد و او تحت تعقیب قرار گرفت. از آن زمان پلیس شهر قم در جست‌وجوی او بود و با تحقیق از خانواده‌اش معلوم شد او شب حادثه برای دعوا بیرون رفته است.
سرانجام باگذشت 66 روز از فرارش متهم 15 شهریور امسال در خانه‌ای در محله سعادت‌آباد تهران بازداشت شد. متهم دیروز به دادسرای جنایی تهران منتقل شد و درجریان تحقیقات اعتراف كرد و گفت: خانواده‌ام در شهرك صنعتی قم دامداری داشتند و در مجاورت آنجا نیز دامداری خانواده دیگری بود. من با پسر كوچك آن خانواده چند بار دعوا و زد و خورد داشتم و آخرین بار از او كینه به دل گرفته و درصدد انتقام بودم و به همین دلیل چاقو خریده بودم تا زخمی‌اش كنم. شامگاه یازدهم تیر امسال برای یافتن همان جوان كه با او دعوا كرده بودم، مقابل خانه‌شان رفتم كه برادرش را دیدم.
 وی افزود: او در هواخواهی از برادرش با من درگیر شد. اهالی ما را جدا كردند. ساعت 23 همان شب سمت دامداری رفتم كه متوجه همان مردی شدم كه از برادرش كینه داشتم. دوباره درگیر شدیم و با چاقو و شمشیر ضربه‌هایی سمتم انداخت و من با چاقو چند ضربه سمتش انداختم. همچنان از برادرش هواخواهی می‌كرد. او یك لگد به من زد كه تعادلم را از دست داده و افتادم، خودش هم زخمی شده بود كه كناری پرت شد و من فرار كردم.
متهم به قتل ادامه داد: روز بعد برادرم خبر مرگ آن جوان را داد. مدتی در ساوه نزد دوستانم بودم و بعد به محله سعادت‌آباد تهران آمده و در خانه یكی از اقوام كه صاحب نمایشگاه خودرو بود، پنهان شدم. دایی‌ام كه قاچاقچی و یك زندانی حبس ابد بود از طریق رابطش در بیرون زندان گوشی و سیمكارتی به من رساند. در واتس‌اپ با من تصویری حرف می‌زد و راه‌های فرا ر  و پنهان شدن را می‌گفت تا این‌كه بازداشت شدم.
متهم با صدور بازداشت موقت به پلیس آگاهی قم منتقل شد.