بانك ملت:  فقط ۹۱ میلیون یورو گرفتیم

بانك ملت: فقط ۹۱ میلیون یورو گرفتیم


بانك ملت با رد دریافت 25/1 میلیارد پوند غرامت از دولت انگلیس اعلام كرد، كل مبلغ دریافتی از خزانه‌داری انگلیس حدود ۹۱ میلیون یورو بوده است.
به گزارش تسنیم، بانك ملت طی اطلاعیه‌ای اعلام كرد: كل مبلغ دریافتی بانك ملت از دولت انگلیس حدود 91 میلیون یورو بوده است. این در حالی است كه روزنامه انگلیسی تایمز از پرداخت خسارت 25/1 میلیارد پوندی انگلیس به بانك ملت ایران خبر داده بود.
این بانك در سال 2009 با مراجعه به دادگاهی در انگلیس از لندن به‌دلیل وضع تحریم‌ها و ممانعت از دسترسی خود به بخش مالی انگلیس شكایت كرده بود. دیوان عالی انگلیس در حكمی وضع تحریم‌ها علیه این بانك ایرانی را غیرقانونی دانسته است.
این بانك خواستار خسارت 2/3 میلیارد پوندی شده بود كه بنا بر اطلاعیه اخیر طی توافق با وزارت خزانه‌داری انگلیس، به دریافت رقم حدود 91میلیون یورو رضایت داده است.
در این اطلاعیه آمده است: پیرو شایعات منتشر شده در فضای مجازی در روزهای اخیر درخصوص مبلغ دریافتی بانك ملت از وزارت خزانه‌داری انگلیس، به استحضار سهامداران محترم و فعالان بازار سرمایه می‌رساند كل مبلغ توافق شده توسط این بانك وصول شده و با آخرین نرخ تسعیر ابلاغی بانك مركزی جمهوری اسلامی ایران (هر یورو 85 هزار ریال) درآمدی بالغ بر 980/764/7 میلیون ریال عاید این بانك کرده است. لذا تمامی مبالغ اعلام‌ شده در رسانه‌های مجازی مغایر با مبلغ فوق بوده و از سوی این بانك تكذیب می‌شود.