ترك عادت‌های خوب با كالدرون

روزهای پرنوسان پرسپولیس و استقلال در لیگ هجدهم

ترك عادت‌های خوب با كالدرون

 هفته ششم، پرهیجان اما نسبتا كم‌گل دنبال شد. این هفته استقلالی‌ها طعم شیرین برد را چشیدند و پرسپولیسی‌ها هم با طعم تلخ دو باخت متوالی كنار آمدند. روزهای پرنوسان سرخابی همزمان شده با روزهای خوش سه تیم سپاهان، تراكتور و شهرخودرو. سپاهان كه هفته پیش دو گل به پرسپولیس زده بود، این بار با دو گل، دربی اصفهان را برد تا برای دومین هفته متوالی در صدر جدول باقی بماند. تراكتور هم طبق روال بازی‌های خانگی، برای سومین بار در ورزشگاه یادگار امام با یك گل مهمان جنوبی خود را بدرقه كرد تا هم امتیاز با سپاهان در رده دوم جدول باشد. آنچه در ادامه می‌آید گزیده‌ای است از آمارها و اتفاقات جالب هفته ششم لیگ برتر:
 هفته اولین‌ها
اولین برد استقلال با استراماچونی در لیگ برتر در هفته ششم به دست آمد. نفت مسجد سلیمان هم با مهدی تارتار اولین سه امتیاز خود را در این هفته جشن گرفت. این هفته شهرخودرو یا همان پدیده سابق هم برای اولین بار در مشهد موفق شد پرسپولیس را شكست بدهد.
 دو گله؛ شهریار مقانلو
در هفته‌ای كه فقط سه تیم بیش از یك بار موفق به گلزنی شدند، شهریار مقانلو، مهاجم پیكان اصطلاحا دبل كرده و به تنهایی دو بار دروازه نفت مسجد سلیمان را در دقایق 40 و 49 باز كرد. كاری كه مقانلو طی 9 دقیقه انجام داد، مهاجمی چون علی علیپور در 540 دقیقه بازی در تركیب پرسپولیس نتوانسته انجام دهد. البته با وجود دوگلی كه مقانلو زد، باز هم پیكان بازنده این بازی خانگی بود.
 گل‌های دقیقه نودی
این هفته دو گل كلیدی و حساس در وقت‌های اضافی به ثمر رسید. اولی گل دقیقه 91 صادق صادقی بازیكن نفت مسجد سلیمان بود كه با شوتی تماشایی وارد دروازه پیكان شد. دومی هم ضربه سر فرشاد فرجی در دقیقه 93 بود. فرجی زمانی دروازه پرسپولیس را باز كرد كه دیگر زمانی برای جبران نبود. گل شهر خودرو به پرسپولیس، دیرترین گل هفته ششم بود.
 پراشتباه مثل میلاد فراهانی
برای معرفی پراشتباه‌ترین بازیكن هفته ششم فقط یك گزینه وجود دارد؛ میلاد فراهانی دروازه‌بان گل‌گهر سیرجان. میلاد روی هر دو گل استقلال مقصر اصلی بود و سه امتیاز این بازی را شخصا تقدیم آبی‌ها كرد. او یك كارت زرد هم از داور گرفت تا روز بدش كامل شود.
 8 بازی و یك پنالتی
تنها پنالتی هفته ششم بحث‌برانگیزترین سوت هفته بود. بسیاری از كارشناسان تصمیم حسین اكرامی، در اعلام پنالتی برای گل گهر را به چالش كشیدند و برخی دیگر هم این تصمیم را درست دانستند. هرچه بود، تنها گل تیم سیرجانی را بهنام برزای زد، اما نه از روی نقطه پنالتی. پنالتی برزای را سیدحسین حسینی گرفت اما توپ برگشتی توسط خود برزای به گل تبدیل شد.
 اخراجی هفته
حامد لك در روزی كه موفق شد دروازه تیم ماشین‌سازی را مقابل نساجی بسته نگاه دارد، در آخرین ثانیه‌های بازی از داور، كارت زرد دوم و كارت قرمز را هم دریافت كرد تا غایب هفته هفتم لیگ برتر باشد.
 یک- هیچ پرتكرار
در هفته‌ای كه در دو بازی هشت بار توپ از خط دروازه ها گذشت (پیكان- نفت مسجد سلیمان و استقلال - گل‌گهر) نیمی از بازی‌های این هفته با نتیجه یك بر صفر به پایان رسید تا پرتكرارترین نتیجه هفته ششم نتیجه یك بر صفر باشد.
 ترك عادت
به عادت‌های بد پرسپولیس با گابریل كالدرون حالا باید باختن را هم اضافه كرد. قرمزها كه در پنج هفته نخست از فقر گلزنی رنج می‌بردند، یك بازی دیگر را بدون گل زده به پایان بردند تا شكستی دیگر را در لیگ هجدهم تجربه كنند. پرسپولیس با برانكو عادت نداشت دو بازی متوالی را در لیگ برتر ببازد، اما حالا با كالدرون عادت‌های جدید و بدی در راه است. تحمل سه شكست در تنها شش هفته، آمار رضایت بخشی برای قهرمان سه دوره اخیر لیگ برتر نیست.
 تیم هفته؛ شهرخودرو
بردن پرسپولیس زخم خورده‌ای كه خود در هفته پنجم مغلوب سپاهان شده بود و نمی‌خواست برای دومین هفته متوالی طعم شكست را بچشد، كافی است تا تیم یحیی گل‌محمدی به‌عنوان تیم برتر هفته معرفی شود. شهرخودرو كه تا همین دو هفته پیش صدرنشین لیگ برتر بود، با كسب
 13 امتیاز، همچنان یكی از مدعیان صدرنشینی به شمار می‌رود. آنها این هفته پرسپولیسی را بردند كه به گفته كارشناسان، بهتر و منسجم‌تر از هفته‌های قبلی بازی می‌كرد و این ارزش كار بزرگان شاگردان یحیی را دوچندان می‌كند.