امروز، نبرد با غولی به نام برزیل

پیروزی والیبالیست‌های ایران مقابل استرالیا

امروز، نبرد با غولی به نام برزیل

یك پیروزی دیگر برای ایران در جام جهانی. انگار كه موتور بچه‌های تیم ملی تازه روشن شده باشد. پس از شكست مقابل روسیه و سپس باخت عجیب مقابل مصر، كانادا نقطه شروع پیروزی‌های ایران بود؛ طوری كه دو روز بعد، حتی استرالیا هم نتوانست از پس ایران بر بیاید. تیمی كه می‌خواست انتقام قهرمانی در آسیا را بگیرد اما تعارف‌كردنی نیست، زور آنها به شیربچه‌های ایران نرسید تا شاگردان ایگور كولاكوویچ در جام جهانی هم مقابل بازیكنان سرزمین كانگوروها
 برنده باشند.
كولاكوویچ در این بازی از تركیب تقریبا جوان استفاده و مسعود غلامی، علی‌اصغر مجرد، امیر غفور، امیرحسین اسفندیار، جواد كریمی، میلاد عبادی‌پور و محمدرضا موذن را راهی زمین كرد.
ست نخست؛ ۲۵ بر ۲۲ به سود ایران
نخستین امتیاز در این ست برای ایران ثبت شد. دو تیم در ابتدا بازی برابری داشتند و سپس ایران با درخشش مجرد و اسفندیار تیم برتر زمین شد. نخستین تایم استراحت فنی با نتیجه ۸ بر ۶ به سود ایران همراه شد. تیم ملی با ارائه بازی سرعتی و درخشش اسفندیار در حمله و دفاع، دومین تایم استراحت فنی را نیز با نتیجه ۱۶ بر ۱۳ پیروز پشت سر گذاشت. در نهایت این ست با برتری ۲۵ بر ۲۲ به سود ایران خاتمه یافت.
ست دوم؛ 25 بر 18 به سود استرالیا
ست دوم را استرالیایی‌ها بهتر شروع كردند، اما شاگردان كولاكوویچ کوشیدند تا اختلاف تیم‌ها زیاد نشود. در امتیاز 8 بر 5 به سود استرالیا هر دو تیم به وقت استراحت فنی اول رقتند. برتری استرالیایی‌ها ادامه پیدا كرد و در امتیاز 16 بر 10 به سود آنها هر دو تیم به وقت استراحت فنی دوم رفتند. ملی‌پوشان ایران برای كم كردن اختلاف بسیار تلاش كردند، اما چندان موفق نبودند و این ست در نهایت با نتیجه 25 بر 18 به سود استرالیا خاتمه پیدا كرد.
ست سوم؛ 25 بر 18 به سود ایران
استرالیایی‌ها پس از پیروزی در ست دوم روحیه گرفته و ست سوم را هم خوب شروع كردند، اما شاگردان كولاكوویچ اجازه خودنمایی به حریف ندادند. در امتیاز 8 بر 7 به سود ایران تیم‌ها به وقت استراحت فنی اول رفتند. اختلاف دو تیم زیاد نشد و هیچ تیمی پا عقب نكشید تا در امتیاز 16 بر 15 به سود ایران هر دو تیم به وقت استراحت فنی دوم رفتند. دو دفاع موثر از مجرد، اختلاف تیم‌ها را زیاد كرد و در ادامه غفور با سرویس‌های خود استرالیا را تحت فشار قرار داد. این ست در نهایت با نتیجه 25 بر 18 به سود ایران تمام شد.
ست چهارم؛ ۲۷ بر ۲۵ به سود ایران
نخستین امتیاز در این ست برای ایران ثبت شد. ملی‌پوشان ایران بازی خوب خود در ست سوم را ادامه و با ارائه بازی سرعتی، اختلاف امتیاز خوبی ایجاد كردند و نخستین تایم استراحت فنی با نتیجه ۸ بر ۳ به سود تیم ایران همراه شد.
شاگردان لبدف موفق شدند در ادامه اختلاف امتیاز را كاهش دهند و دومین تایم استراحت فنی با نتیجه ۱۶ بر ۱۳ با برتری ایران همراه شد. در نهایت این ست كه در امتیازات پایانی حساس و نزدیك پیگیری شد با برتری ۲۷ بر ۲۵ ایران به پایان رسید. ملی‌پوشان ایران در پنجمین بازی خود امروز از ساعت 8 و 30 دقیقه مقابل برزیل تنها تیم بدون شكست و صدرنشین مسابقات
 قرار خواهند گرفت.