نه تحریم است، نه دوپینگ؟!

اخبار اختصاصی از پشت پرده غیبت امیر علی‌اكبری در مسابقات UFC

نه تحریم است، نه دوپینگ؟!

دردسر جدید برای امیر علی‌اكبری؛ همین یكی دو روز گذشته بود كه خبر رسید رزمی كار ایران در رشتهMMA  به‌دلیل تحریم‌هایی كه آمریكا انجام داده است نمی‌تواند در مسابقات UFC شركت كند. این اما پایان ماجرا نبود. روز یكشنبه یكی از خبرگزاری‌ها دراین مورد نوشت: «گزارشگر سازمان UFC با استناد به اظهارات رئیس كمیته ضد دوپینگ این سازمان ادعا كرده كه فسخ قرارداد امیر علی‌اكبری با UFC  به‌دلیل داشتن سابقه دوپینگ در سال‌های گذشته و در رشته كشتی بوده نه تحریم‌های آمریكا.»
این در حالی است كه خود امیر علی‌اكبری در گفت‌وگویی كه با ایسنا داشت از این گفت كه قطع همكاری‌اش به‌دلیل تحریم‌ها بوده است و ارتباطی به دوپینگ ندارد. ماجرا اما به همین جا ختم نشد.
پس از رسانه‌ای شدن ماجرای امیر علی‌اكبری فردی به نام عباس محمدیان كه ظاهرا نخستین مدیر برنامه او بوده ادعا كرد كه دلیل غیبت علی‌اكبری در UFC نه دوپینگ است و نه تحریم‌های آمریكا، بلكه علی‌اكبری به‌دلیل قراردادهای نصف و نیمه‌ای كه بسته و آنها را رها كرده اجازه شركت در این رقابت‌ها را ندارد.
ماجرا از این قرار است كه چند سال پیش با محرومیت امیر علی‌اكبری از دنیای كشتی فردی به نام عباس محمدیان همه كارهای مربوط به علی‌اكبری برای ورود به MMA را انجام می‌دهد.
شرایط سفر به كانادا، معرفی این رشته ورزشی به امیر، برنامه‌های تمرینی، فراهم كردن محل اقامت و... این در حالی است كه محمدیان همان زمان قراردادی با علی‌اكبری امضا می‌كند و به نوعی به‌عنوان نخستین مدیربرنامه او همه كارهایش را زیر نظر می‌گیرد.
ظاهرا و براساس این قرارداد علی‌اكبری نه فقط به دلیل شكایت محمدیان، بلكه به دلیل شكایت یكی دو كشور خارجی هم اجازه فعالیت ندارد. البته اینها ادعاهایی است كه مطرح شده و هنوز به مرحله اثبات نرسیده است اما محمدیان مدارك، عكس و قراردادهای ایرانی و خارجی كه با امیر علی‌اكبری بسته است را در اختیار جام‌جم قرار داده و خواستار رسیدگی مراجع قضایی و ورود آنها به این ماجرا شده است.
 محمدیان در این باره می‌گوید: «این حق من و همان كشورهایی است كه مانع از حضور علی‌اكبری در UFC شده‌اند. او بدهی‌های زیادی به ما دارد كه متاسفانه آنها را پرداخت نكرده است. من همه قراردادها و شكایت‌هایی كه از او شده است را دارم و تا آخرین لحظه ماجرا را پیگیری می‌كنم.»
او ادامه داد: «من كه گناه نكردم. از جیب خودم آن زمان برای او خرج كردم ولی علی‌اكبری تا معروف شد زیر همه چیز زد و دیگر جواب تلفن مرا هم نداد. امیدوارم حق به حقدار‌برسد.»