7  فناوری   باورنکردنی

در آستانه سال 2020 با سبك جدیدی از ابزارهای فناورانه آشنا شوید

7 فناوری باورنکردنی

چقدر خوب بود اگر می‌توانستیم در هر گامی كه بر می‌داریم همراه كسانی باشیم كه برایمان مهم هستند، یا این كه هیچ‌گاه مجبور نمی‌شدیم از مسیرهایی كه دوست‌شان نداریم عبور كنیم. دنیای ادبیات و سینما ابزارهای زیادی خلق كرده كه داشتن‌شان برای بسیاری از ما خواستنی بوده است. ظهور نرم‌افزارهایی مانند جی‌پی‌اس یا قابلیت نمایش موقعیت لحظه‌ای كاربر در پیام‌رسان‌ها، جادوی نقشه مارائودر داستان‌های هری‌پاتر را به واقعیت تبدیل كرده است. اما فناوری، جنبه‌ای از دوران مدرن است كه پیوسته در حال تحول بوده و نبوغ هر آفرینش فناورانه جدید از نمونه‌های قبلی آن فراتر رفته است. هفت ابزار جالبی كه در ادامه شما را با آنها آشنا می‌كنیم، احتمالا در فهرست ابزارهای فناورانه‌ای قرار می‌گیرند كه دوست دارید در آستانه سال 2020 میلادی آنها را داشته باشید. منبع: unbelievable -facts.com

شارژر اورشارژ (OvRcharge)
 گوشی شما را در میان هوا شارژ می‌كند
از جست‌و‌جو برای یافتن پریزی با مكان مناسب برای اتصال شارژر گوشی همراه‌تان خسته شده‌اید؟ یك‌شارژر كه به‌تازگی طراحی شده قرار است به این مشكل خاتمه دهد. این شارژر نه تنها یك راه شارژ قابل اعتماد ارائه می‌كند بلكه كمی چاشنی سحر و جادو نیز به ماجرا اضافه می‌كند. با اورشارژ می‌توانید سیم و دوشاخه را فراموش كنید و گوشی‌تان را درحالی كه در هوا معلق است شارژ كنید. در این نوآوری تمام‌عیار كه با فناوری الكترومغناطیس كار می‌كند از میدان مغناطیسی برای شناور كردن گوشی و نگه‌داشتن آن در موقعیت شارژ استفاده می‌شود. این شارژر از یك قاب فوق‌العاده نازك تشكیل شده كه دارای گیرنده‌های الكترونیك برای شارژ تلفن و یك آهنربا برای بالابردن آن در هواست. تمام كاری كه باید انجام دهید این است كه تلفن را كمی بالاتر از قاب شارژر در محدوده میدان مغناطیسی قرار دهید و اجازه دهید شارژر، كار جادویی‌اش را آغاز كند. این شارژر جالب كه با دستگاه‌های iOS و محبوب‌ترین گوشی‌های اندرویدی سازگار است، تلفن شما را در حالی كه شناور است و به آرامی در هوا می‌چرخد شارژ می‌كند.


ماشین پرنده كیتی هاوك (Kitty Hawk)
به شما بال پرواز می‌دهد
یك ماشین پرنده برقی تك‌نفره كه یك باتری لیتیومی دارد این توانایی را به شما می‌دهد كه مسافت‌های كوتاهی را در ارتفاع تقریبا چهار متری از سطح زمین، روی آب پرواز كرده و احساس آسمانی پرواز در هوا بدون استفاده از هیچ‌گونه موتوری را تجربه كنید. ویژگی جالب این ماشین پرنده كه ساخت شركت كیتی هاوك
(Kitty Hawk) است، استفاده از نرم‌افزارهایی است كه با حسگرهای مختلف داده‌ها را گردآوری كرده و كاربر را قادر می‌كنند بدون هیچ آموزش خلبانی یا مجوز خاصی آن را هدایت كند. رعایت شرایط ایمنی و پیروی دقیق از دستورالعمل‌ها تنها كاری است كه كاربر باید برای روشن كردن این ماشین پرنده انجام دهد تا حسی فراموش‌نشدنی از پرواز را تجربه كند.


ماسك چشمی دریم‌لایت (Dreamlight)
خواب را به شما القا می‌كند
اگر شب‌ها راحت به خواب نمی‌روید و به موقع بیدار‌شدن صبحگاهی برایتان به مشكل همیشگی تبدیل شده است، این ماسك چشم فناورانه می‌تواند چیزی باشد كه به آن نیاز دارید. این ابزار فناورانه دارای لایه‌ای است كه روی تمام نقاط فشار پیشانی شما كشیده می‌شود و فناوری سه‌بعدی نقشه‌برداری صورت، آن را كاملا با ابعاد صورت‌تان تنظیم می‌كند. فناوری پیشرفته‌ای كه در این دستگاه تعبیه شده است، خواب را به شما القا كرده و با پخش موسیقی، ایجاد نور آرامش‌بخش و بستن راه هرگونه نور مزاحم اضافی به شما در رسیدن به آرامش كمك می‌كند. ماسك چشمی دریم‌لایت همچنین برای مدیتیشن و رفع استرس بسیار مناسب است. این ماسك همچنین نمایشگر ضربان قلب نوری و حسگر مادون قرمز دارد و می‌تواند شاخص‌های بدن شما را تحت نظر داشته باشد. یكی دیگر از ویژگی‌های جالب این دستگاه این است كه برنامه نرم‌افزاری همراه آن می‌تواند برای ایجاد زنگ هشدار تصویری تنظیم شود. در این حالت، ماسك چشم در هر ساعتی كه بخواهید بیدار شوید نور سفید به چشم شما می‌تاباند و در نتیجه در هر ساعتی از شبانه‌روز با نور طبیعی از خواب بیدار می‌شوید.


حلقه‌های هوشمند اچ‌بی (HB Rings)
ضربان قلب فرد مورد علاقه‌تان را از دور احساس كنید
از زمان‌های بسیار دور، حلقه‌ها نماد نزدیكی دو قلب بوده‌اند. اما فناوری مبتكرانه‌ای این ایده را یك گام پیشتر برده است. با كمك فناوری‌های پیشرفته، حلقه خاصی طراحی شده كه ضربان قلب فرد مورد علاقه شما را ثبت و ضبط كرده و امكان این كه آن را در هر مكانی با خودتان همراه داشته باشید فراهم می‌كند. حلقه اچ‌بی از طریق بلوتوث به یك برنامه نرم‌افزاری متصل می‌شود و برای افرادی كه حلقه را در انگشت‌شان دارند این امكان را ایجاد می‌كند كه ضربان قلب خود را با حلقه هماهنگ كنند و بدون این كه از نظر فیزیكی كنار یكدیگر باشند ضربان قلب یكدیگر را احساس كنند. بعد از هماهنگ‌سازی ضربان قلب، حلقه به سادگی و با زدن یك ضربه روی آن فعال می‌شود. حلقه، ضربان قلب را ذخیره می‌كند و به این ترتیب به شما امكان می‌دهد صرفا با در دست داشتن حلقه و اتصال به اینترنت ثابت، ضربان قلب فرد مورد علاقه‌تان را در زمان واقعی احساس كنید.


ژاكت هوشمند ژكوارد (Jacquard)
به شما اجازه می‌دهد گوشی را با حركات بدن كنترل كنید
امروزه به‌سختی می‌توانیم بدون این كه گوشی تلفن همراهمان را در دست داشته باشیم جایی برویم. اما فناوری‌های روز باز هم به كمك آمده و حالا می‌توانیم به جای حمل ابزارهای الكترونیك آنها را بپوشیم. یك نوع ژاكت مخصوص كه با استفاده از نوعی پارچه تبدیل‌كننده تولید شده است می‌تواند عملكردهای یك‌گوشی هوشمند را تسهیل كند. این ژاكت مخصوص از الیاف رسانا با حسگرهای لمسی ساخته شده و شما را قادر می‌سازد تلفن همراه‌تان را فقط با لمس دكمه‌های ژاكت‌تان كنترل كنید. دكمه‌های ژاكت برچسبی دارند كه با برخورداری از تمام ویژگی‌های گوشی شما، امكان برقراری تماس، گوش دادن به موسیقی و اطلاع از پیام‌های جدید را صرفا با لمس ساده ژاكت فراهم می‌كند. با این ژاكت راحت و شیك كه همه شگفتی‌های ابزار هوشمند در تار و پود آن بافته شده، می‌توانید بدون هیچ وسایل اضافی و بدون ترس از گمشدن ابزارتان، هر جا می‌خواهید بروید.



ربات دنبال‌كننده نور خورشید هگزا (Hexa)
روی سرش از گیاه مراقبت می‌كند
نگهداری درست از گیاهان معمولا برای بسیاری از افراد كاری دشوار است. اما یك ربات شش‌چرخ چندكاره كه به صورت منحصر به فرد برای تهیه آب و نور مورد‌نیاز گیاهان گلدانی طراحی شده می‌تواند این كار را برای شما آسان كند. فقط كافی است گیاهان‌تان را روی سر این ربات فوق‌العاده جالب قرار بدهید. این ربات شش‌پای تر و فرز، به طور خودكار به سمت فضاهایی در خانه شما كه نور بیشتری دارند می‌خزد. ربات دنبال‌كننده نور خورشید همچنین دارای یك سیستم هشدار‌دهنده عالی است كه زمان آب‌دادن به گیاه را به شما اعلام می‌كند و خودش نیز می‌تواند برای آبدهی متناوب به گیاه، برنامه‌ریزی شود. افزون بر این طراحی ربات طوری است كه به لمس توسط انسان واكنش نشان می‌دهد و می‌تواند كارهایی مانند پیاده‌روی، صعود، رفتن و آوردن چیزی، پخش موسیقی و حتی عكس‌گرفتن را انجام دهد. همه آن چیزی كه این ربات برای عملكردهای خود به آن نیاز دارد اتصال ثابت به اینترنت وای‌فای است.


قفل دوچرخه اسكانكلاك (Skunklock)
باعث حالت تهوع سارق می‌شود
در حالی كه دوچرخه‌سواری به‌علت سازگاری با محیط‌زیست، به عنوان سالم‌ترین شیوه حمل و نقل مورد تاكید قرار می‌گیرد، یك نگرانی جدی برای همه كسانی كه از دوچرخه استفاده می‌كنند وجود دارد و آن ایمنی دوچرخه‌ها هنگام پارك‌كردن آنهاست. بسیاری از قفل‌های دوچرخه موجود به راحتی قابل شكستن بوده و سرقت دوچرخه در سراسر جهان به بزهكاری رایجی تبدیل شده است. اما یك فناوری جدید خیال دارندگان دوچرخه را در سراسر جهان از این بابت آسوده می‌كند. این قفل U شكل جذاب شاید شبیه دیگر قفل‌های معمولی دوچرخه به نظر برسد، اما طراحی آن به گونه‌ای است كه وقتی فردی سعی می‌كند به منظور سرقت دوچرخه قفل را ببرد، گاز بدبویی از قفل منتشر می‌شود كه باعث تاری دید، سرگیجه و حالت تهوع سارق می‌شود. این ابزار كه هدف از طراحی آن جلوگیری از سرقت دوچرخه‌هاست، راه‌حل خوبی برای پیشگیری از بروز این مشكل فزاینده ارائه می‌كند.