نسخه Pdf

غیرفعال‌سازی اعلان‌ها و مصرف داده  برای نرم‌افزارهای اندرویدی

غیرفعال‌سازی اعلان‌ها و مصرف داده برای نرم‌افزارهای اندرویدی

بسیاری از كاربران سیستم‌عامل اندروید روزانه با صدها اعلان مختلف روبه‌رو می‌شوند كه برخی از این اعلان‌ها برای آنها بسیار مهم است و برخی هیچ اهمیتی ندارند، ولی مجبور به تحمل آنها هستند. این اعلان‌ها كه با نام نوتیفیكیشن هم شناخته می‌شوند به اندازه‌ای زیاد هستند كه در برخی موارد، اعلان‌های اصلی به واسطه حجم بالای آنها نادیده گرفته می‌شوند. از سوی دیگر این اعلان‌ها معمولا از طریق شبكه اینترنت روی دستگاه شما فعال می‌شوند، پس نرم‌افزار ارسال‌كننده آن از داده‌های شبكه شما استفاده كرده است. این امر نه‌تنها موجب می‌شود مصرف داده‌های شما بالاتر برود، بلكه مصرف باتری دستگاه شما را نیز افزایش می‌دهد و به همین دلیل قصد داریم آموزش دهیم چطور می‌توان با انجام چند گام بسیار ساده، اعلان‌ها و استفاده از داده‌های اینترنت همراه را برای یك نرم‌افزار خاص محدود كرد. در ادامه، غیرفعال‌سازی اعلان‌ها و غیرفعال‌سازی مصرف داده‌ها برای یك نرم‌افزار را به‌صورت جداگانه شرح می‌دهیم.

  غیرفعال‌سازی اعلان‌های یك برنامه خاص:
  منتظر دریافت یك اعلان از سوی آن برنامه بمانید.
  انگشت خود را روی آن اعلان قرار دهید و برای چند ثانیه در همان وضعیت نگاه دارید. (این دو مرحله از طریق ورود به بخش تنظیمات و قسمت اپلیكیشن‌ها نیز ممكن است)
  گزینه‌هایی در برابر شما ظاهر می‌شوند كه از میان آنها باید گزینه App info را انتخاب كنید. البته اگر از آخرین نسخه‌های اندروید استفاده می‌كنید، در همین بخش امكان انتخاب گزینه Stop notifications برای شما وجود دارد و نیازی به رفتن به مرحله بعدی را نخواهید داشت.
  در صفحه‌ای كه باز می‌شود، تیك مقابل گزینه
Show notification را بردارید تا دیگر اعلان‌های آن برنامه نمایش داده نشود.
  غیرفعال‌سازی مصرف داده‌های اینترنت همراه:
  وارد تنظیمات تلفن همراه اندرویدی خود شوید.
  بخش Apps & notifications را انتخاب كنید.
  گزینه See all apps را انتخاب كنید.
  فهرست نرم‌افزارهایتان گشوده می‌شود و در این فهرست روی نرم‌افزار مدنظر كلیك كنید.
  در صفحه باز شده، گزینه Data Usage را انتخاب كنید و به صفحه‌ای جدید بروید.
  گزینه Background Data را غیرفعال كنید تا این نرم‌افزار دیگر در پس‌زمینه تلفن همراه شما از اینترنت استفاده نكند.
نكته: به یاد داشته باشید با باز كردن نرم‌افزار یاد شده، مصرف داده‌ها در آن انجام خواهد شد، ولی با بستن برنامه، دوباره مصرف داده‌های آن محدود می‌شود.