نسخه Pdf

کلیک شما

کلیک شما

سوالات خود را به clickhelp@jamejamonline.ir ایمیل کنید تا پاسخگوی شما باشیم. ذکر نام، نام خانوادگی و شهر یا روستای محل اقامت خود را فراموش نکنید، زیرا به سوالات بدون نام و مشخصات پاسخ داده نمی‌شود.

 مهرداد خادم دلیر از شهرستان نمین استان اردبیل: 
مدتی است وقتی كامپیوترم را با دكمه پاور روشن می‌كنم، روشن می‌شود و بوق بالا آمدن هم شنیده می‌شود، ولی سیستم‌عامل لود نمی‌شود. البته اگر بعد از فشردن دكمه پاور، دكمه ری‌استارت را فشار بدهم، سیستم‌عامل بالا می‌آید و كامپیوتر راه‌اندازی می‌شود. چند ماهی است درگیر این مشكل هستم. سیستم‌عامل، ویندوز 10 است كه دوباره نصب كردم، رم و پاور را نیز عوض كردم، ولی درست نشد. با این‌كه با پاور سیستم راه‌اندازی می‌شود و فن و تمام اجزای سخت‌افزاری كار می‌كنند، اما با فشردن كلید پاور، سیستم‌عامل به اصطلاح بوت نمی‌شود یا بالا نمی‌آید و باید كلید restart فشرده شود. لطفاً راهنمایی كنید.

​​​​​​​
 كلیك: اطلاعات شما نسبتا دقیق و كامل بود و باتوجه به تعویض پاور و رم، احتمال وجود مشكل سخت‌افزاری از بین می‌رود. در این شرایط بسیاری از كاربران با یك مشكل مواجه هستند و این مشكل قابلیت Fast Boot در ویندوز 10 است. احتمالا سخت‌افزار رایانه شما نیز با این قابلیت سازگار نیست و بوت اولیه سیستم‌عامل با مشكل مواجه است. برای رفع این مشكل كافی است قابلیت Fast Boot را مطابق این مراحل غیرفعال كنید:
   به منوی استارت مراجعه و عبارت Power را جست‌وجو كنید.
  از فهرست نتایج روی گزینه Power and Sleep Settings كلیك كنید.
  در سمت راست از پنجره به نمایش درآمده روی گزینه Additional Power Settings كلیك كنید.
  در صفحه تنظیمات پاور، از سمت چپ روی گزینه Choose what the power buttons do كلیك كنید.
  در ادامه از بالای صفحه روی لینك Change settings that are currently unavailable كلیك كنید.
  در صورتی كه با هشدار UAC مواجه شدید با كلیك روی Yes مراحل را دنبال كنید.
  در بخش Shutdown settings علامت چك‌مارك كنار گزینه Tun on fast startup را غیرفعال و با كلیك روی Save changes تغییرات را ذخیره كنید.
 یك بار رایانه را خاموش كرده و دوباره آن را روشن كنید. مشكل باید رفع شده باشد.