مجموعه‌ای پردقت و موشكافانه

مجموعه‌ای پردقت و موشكافانه

فرید سجادی حسینی مدت‌هاست در عالم هنر هفتم به فعالیت مشغول است و کارگردانی و دستیار کارگردانی و بازیگری انجام می‌دهد؛ با این حال اتفاقی كه او را بیش از دیگر فعالیت‌هایش به مخاطبان معرفی كرد، ایفای نقش در فیلم سینمایی «فروشنده» به كارگردانی اصغر فرهادی بود كه سجادی حسینی در این مجموعه، نقشی جالب توجه و البته متفاوت در فضای سینمای ایران ایفا كرد و برای مخاطبان ایران و جهان شناخته شد.
بازیگر فیلم‌های سینمایی چون «مدرسه پیرمردها»، «ایتالیا ایتالیا»، «آذر» و «مغزهای كوچك زنگ‌زده» در خصوص نقشی كه در این مجموعه تلویزیونی دارد، می‌گوید: من نقش آقای وحدت، پدربزرگ خانواده‌ای را ایفا می‌كنم كه داستان شخصیت‌هایش از دهه60 شروع می‌شود و جلو می‌آید و همراه با آن، مسائلی چون جنگ و دیگر بحران‌های آن دوران را از سر می‌گذرانیم و می‌بینیم. 
او افزود: من هنوز نسخه تدوین شده كار را ندیده‌ام و بر این اساس نمی‌توانم نظر قطعی بدهم، اما صحنه‌هایی كه خودم بازی كردم و در جریان فیلمبرداری‌شان بودم، همه‌شان سكانس‌هایی پردقت و موشكافانه بودند؛ مطمئنم این صحنه‌ها در حین تدوین صیقل می‌خورند و بهتر می‌شوند. بر این اساس می‌توان این مجموعه را حائز توجه و تماشایی دانست.
سجادی حسینی با اشاره به اولویت‌هایی كه برای انتخاب نقش‌ها  -چه در سینما و چه تلویزیون- دارد، تصریح می‌كند: همیشه به دنبال نقش‌هایی هستم كه متفاوت با نقش‌های قبلی‌ام باشند و علاوه بر این، شخصیت‌پردازی‌شان هم قرص و محكم باشد.  این‌كه كارگردان اثر چه كسی است هم برایم مهم است و باید هم‌سلیقه باشیم؛ فقط در این صورت است که نقش بهتر ایفا می‌شود و به تصویر درمی‌آید.
او با اشاره به كارگردانی همایون اسعدیان در این مجموعه تلویزیونی تاكید می‌كند: بعد از این‌كه نویسنده شخصیت را قلم زد و در فیلمنامه به آن جان بخشید، بازیگر و كارگردان اثر آن شخصیت را در كنار هم می‌سازند و با چالش‌ها كنار می‌آیند. 
او از تجربه همکاری با اسعدیان هم این‌طور می‌گوید: به نظرم اسعدیان همیشه یك قدم جلوتر از بازیگرانش است و از همكاری با او خوشحال بودم.
سجادی‌حسینی می‌افزاید: تلویزیون رسانه‌ای است كه نمی‌شود برایش اهمیت قائل نشد. من سینما و تلویزیون را با هم و در كنار هم می‌بینم و به هر جهت دوست دارم كه تلویزیون كار كنم؛ منتهی به این شرط تلویزیون هم به كار كردن با من علاقه داشته باشد.