بنا: در جهانی قزاقستان آبروداری می‌كنیم

كشتی فرنگی هیچ زمانی بدون پشتوانه نمی‌ماند

بنا: در جهانی قزاقستان آبروداری می‌كنیم

محمد بنا و احساس خوشحالی از این‌كه دوباره به تیم ملی برگشته است.او آنقدر هیجان‌زده شده بود كه در جمع خبرنگاران گفت: «هیجان‌انگیز بود، این‌كه در میان این همه علاقه‌مند به كشتی جام تختی را تماشا كردم.» بنا این را گفت و ادامه داد: «جوانانی را در این مسابقات دیدم كه نشان دادند كشتی فرنگی هیچ زمانی بدون پشتوانه نمی‌ماند و خیلی بیشتر به آینده امیدوار شدم. البته این جوانان برای ساخته شدن، خیلی كار دارند چرا كه ۲۰ ماه تا بازی‌های المپیك زمان داریم. داشته‌های كشتی را باید به گونه‌ای اداره كنیم كه بتوانیم در میدان‌های مختلف موفق شویم. اولین میدان رسمی ما مسابقات قهرمانی آسیا كه اردیبهشت ماه در چین برگزار خواهد شد و من دوست دارم، در این پیكارها قهرمان شویم تا با روحیه خیلی خوب قدم به قهرمانی جهان در قزاقستان بگذاریم.»
سرمربی تیم ملی كشتی فرنگی ادامه داد: «در پیكارهای جهانی سال ۲۰۱۹ قزاقستان نیز نیروهایی داریم كه بتوانند به ما كمك كنند و در آنجا هم آبروداری كنیم و در نهایت بعد از آن یك سال خوب دیگر تا بازی‌های المپیك را پیش رو خواهیم داشت و اگر در مسابقات جهانی سهمیه لازم را نگرفتیم باید خود را برای حضور در سایر مسابقات گزینشی آماده كنیم.»
محمد بنا در پاسخ به این سوال كه آیا برنامه‌ای برای حل مشكل ناتوانی برخی ملی‌پوشان در اجرای فنون دارد یا خیر؟ گفت: «برای من این‌كه فن بزنند یا نزنند، فرقی نمی‌كند بلكه مهم‌ترین اصل ایجاد شرایطی است كه كشتی‌گیران بتوانند با شرایط فعلی جهان خود را وفق دهند و عادت كنند كه بتوانند پیروز شوند. ملی‌پوشان ما قبلا هم كم فن می‌زدند اما پیروز می‌شدند.»
سرمربی تیم ملی كشتی فرنگی ادامه داد:«اگر مسابقات كشتی مختلف در دنیا را تماشا كنید، می‌بینید كه فن كم زده می‌شود، اما پیروز می‌شوند. شاید ۸۰ تا ۹۰ درصد پیروزی‌ها و شكست‌ها با قوانین جدید اكنون در خاك تعیین می‌شود و ما نیز از همان قوانین تبعیت می‌كنیم. البته ایده‌ها و تفكرات قبلی خودمان را كه مقداری سست شده بود، پیاده می‌كنیم كه ملی‌پوشان راز و رمز پیروزی را در هر شرایطی یاد بگیرند.»
بنا در پایان درخصوص اضافه شدن مربی بدنساز به كادر فنی تیم ملی گفت: «۳ تا از بهترین مربیان بدنساز دنیا را در كنارم دارم. ناصر نوربخش، بهروز حضرتی‌پور و ایرج اسفندیاری فر و زمانی نیز جمشید خیرآبادی این كار را انجام می‌داد كه هر كدام از این مربیان حرف‌های زیادی در این زمینه برای گفتن دارند.»