جنگ جنگ تا پیروزی

احسان حاج صفی در گفت‌وگو با جام‌جم از روحیه بالای تیم ملی در آستانه دیدار با ژاپن گفت:

جنگ جنگ تا پیروزی

 احسان حاج‌صفی در بازی با چین در تركیب اصلی بود و واقعا در زمین تلاش كرد. او هم در حمله حضور فعالی داشت و هم در دفاع. احسان در این بازی در پست هافبك دفاعی بازی كرد و خروجی كارش خوب بود. حالا با بازگشت وحید امیری معلوم نیست كی‌روش می‌خواهد چه تصمیمی بگیرد؛ آیا احسان را دوباره روی نیمكت بگذارد یا این‌كه وحید امیری را بیرون نگه دارد. احسان كه می‌گوید واقعا فرقی ندارد چه بازیكنی در تركیب ثابت ایران قرار می‌گیرد.

 فرقی ندارد
واقعا فرقی ندارد چه كسی در تركیب باشد. هدف همه این است كه تیم موفق باشد. دیگر یكجورهایی همه برای تیم ملی از خودگذشتگی كرده‌اند. همه فقط و فقط دوست داریم ایران نتیجه بگیرد، حالا هر كدام‌مان در تركیب باشیم، فرقی ندارد. برای من هم واقعا این مساله مهم نیست. اگر در تركیب باشم همه تلاشم را در زمین مسابقه می‌كنم و اگر هم نباشم تلاش می‌كنم به بچه‌ها انرژی مثبت بدهم.

 باور نكنید
ژاپن ضعیف است؟ باور نكنید. اصلا مگر می‌شود ژاپن ضعیف باشد؟ آنها بهترین لیگ آسیا را دارند. اكثر بازیكنان‌شان هم در لیگ‌های اروپایی بازی می‌كنند. همین حالا بازیكنانی دارند كه در لیگ برتر انگلیس حضور دارند. یكی از بازیكنان آنها در وردربرمن توپ می‌زند. واقعا چطور ممكن است فكر كنیم آنها تیم قدرتمند گذشته نیستند؟ اتفاقا ژاپن با همه قدرت به مسابقات آمده. آنها در همه دوره‌ها با همه قدرت می‌آیند و قطعا كار سختی مقابل چنین تیمی خواهیم داشت.

 هر تیم سهم قهرمانی دارد
واقعا در جام ملت‌ها هیچ چیزی قابل پیش‌بینی نیست. نتایج را خودتان تا اینجای مسابقات دیده‌اید. گاهی تیمی كه فكر نمی‌كنید، بهترین نتیجه را می‌گیرد. نمی‌شود از الان گفت كدام تیم قهرمان است. هر تیم به اندازه خودش سهم قهرمانی دارد و این بازیكنان هستند كه در زمین مسابقه باید تكلیف را روشن كنند. از سویی بعضی اتفاقات قابل پیش‌بینی نیست.

 اشتباه است
فكر كردن به فینال از الان اشتباه است. مگر ژاپن را برده‌ایم كه به فكر فینال باشیم؟ خدا را شكر تمام بچه‌های تیم با تجربه هستند. از روز اول جام هم گفتیم كه پله پله جلو می‌رویم و تا اینجا هم همینطور بوده است. الان هم تمام فكر و ذكرمان بازی با ژاپن است. ان‌شاءا... این بازی را ببریم تازه به فینال فكر خواهیم كرد.

 قول ما
نمی‌توانیم در تیم ملی به مردم قولی قهرمانی بدهیم؛ جز این‌كه تا آخرین نفس برای پیراهن ایران می‌جنگیم. می‌دانیم چه لباس مقدسی بر تن داریم. می‌خواهیم تا پای جان برای این لباس بجنگیم. نه من كه همه بازیكنان نیز هدفی دارند و می‌خواهیم دل ایرانی‌ها را شاد كنیم. مسؤولیت سنگینی داریم و تك‌تك‌مان این مسؤولیت را درك كرده‌ایم. امیدواریم بتوانیم از پس این مسؤولیت سنگین به خوبی بربیاییم.