آمار نگران‌كننده شیوع اعتیاد در ‌‌عسلویه ‌

آمار نگران‌كننده شیوع اعتیاد در ‌‌عسلویه ‌

معاون مدیر کل اجتماعی وزارت رفاه گفت: مطالعه‌ای در منطقه عسلویه انجام شده كه نشان می‌دهد شیوع اعتیاد در آنجا نگران‌كننده است و كارهای بیشتری باید انجام شود.
 به گزارش ایرنا، حسین مدنی دیروز در آیین رونمایی از انتشار مجموعه پیام‌های «كاربین» برای پیشگیری از اعتیاد در فضای مجازی افزود: طرح برآورد شیوع اعتیاد منطقه پارس در جنوب كشور سال گذشته انجام شد.  وی از تشكیل دبیرخانه و شورای مواد مخدر مستقل در عسلویه خبر داد و گفت: این مراكز كارهای برگزاری نمایشگاه و تولید بسته‌های مختلف در زمینه پیشگیری از اعتیاد را انجام می‌دهند.
معاون مدیر کل اجتماعی وزارت رفاه یادآور شد: مطالعات جسته‌گریخته‌ای نیز پیش از این در منطقه عسلویه برای تعیین میزان شیوع اعتیاد انجام شده بود كه آمارهای متفاوتی از میزان شیوع اعتیاد در این منطقه را در بین افراد بومی و غیر‌بومی نشان می‌داد. وی با اشاره به انجام مطالعه جدید در عسلویه گفت: حجم نمونه ما 2191‌ نفر و به صورت خوشه‌ای تصادفی بود؛ ما پرسشنامه خوداظهاری ارائه كردیم كه در آن فقط 3 درصد‌ از كارگران اظهار مصرف مواد كردند، اما با تست ادراری كه از آنها گرفته شد، رقم بیشتری نشان داده شد.
مدنی افزود: بیشترین ماده اعتیاد آور مصرفی در این منطقه، متافتامین، ترامادول، شیره تریاك و حشیش بود.