ردپای زن ماما در ماجرای فروش نوزادان

ردپای زن ماما در ماجرای فروش نوزادان

تحقیقات جنایی از زن مامایی كه سقط جنین غیرقانونی می‌كرد، راز فروش نوزادان توسط او را فاش كرد.
به گزارش جام‌جم، اوایل بهمن امسال ماموران اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران زن 40 ساله‌ای را  در غرب تهران بازداشت كردند كه لیسانس مامایی داشت و در زمینه سقط جنین‌های غیرقانونی فعالیت می‌كرد.  تحقیقات پلیسی با دستور بازپرس سهرابی، رئیس شعبه نهم دادسرای جنایی تهران ادامه داشت تا این‌كه فرد ناشناسی نامه‌ای را برای پلیس ارسال كرد كه در آن نوشته شده بود این زن ماما كه غیرقانونی سقط جنین می‌كند، در زمینه فروش نوزادان هم فعالیت دارد. همچنین نگارنده نامه برای صحت ادعای خود نام و نشانی از خانواده‌ای داده بود كه یكی از همان نوزادان را خریده و از او نگهداری می‌كردند. سرانجام زوج مورد نظر شناسایی و به پلیس آگاهی احضار شدند.
مرد جوان در تحقیقات گفت: من و همسرم سال‌ها بود كه ازدواج كرده و بعد از كلی  درمان معلوم شد بچه‌دار نمی‌شویم. همه راه‌ها را برای پذیرش بچه رفتیم اما به خاطر بروز مشكلاتی این كار انجام نشد و ما در حسرت شنیدن صدای بچه در خانه‌مان بودیم. همسرم افسرده شده بود. یك روز همسرم را به درمانگاهی برده بودم كه با زن مامایی آشنا شدیم كه می‌گفت اگر نوزادی را یافت برایمان می‌آورد تا از او نگهداری كنیم. بعد از چند ماه او با ما تماس گرفت و گفت برایمان نوزاد پسری را یافته و نزد وی برویم و من و همسرم به محل كارش رفتیم. بعد از گفت‌وگو با وی متوجه شدیم كه زنی در درمانگاه محل كار او زایمان كرده و به خاطر مشكلات مالی نمی‌توانسته از فرزندش نگهداری كند و رفته است. زن ماما از من پنج میلیون تومان گرفت و نوزاد چندروزه پسر را به ما تحویل داد كه حالا چهار ساله است. برای این كودك به نام خودمان شناسنامه گرفتیم و زندگی‌مان خیلی بهتر شد .
 این در حالی بود كه دیروز متهم زن به شعبه نهم بازپرسی دادسرای جنایی تهران منتقل شد و به بازپرس پرونده گفت: ده سال پیش سقط جنین می‌كردم و بعد از مدتی توقف دوباره فعالیت مجرمانه‌ام را ادامه دادم. مادر این كودك برای زایمان نزد من آمد. شوهر معتادش او را ترك كرده و پول و جایی برای نگهداری از فرزندش نداشت. او زایمان كرد و پسری به دنیا آورد. فرزند او ناراحتی ریه داشت كه بعد از 24 ساعت بستری بودن كودك  حال او بهتر شد. مادر كودك از من خواست فرزندش را به خانواده‌ای بدهم تا از او نگهداری كنند. من هم  چون خانواده‌‌ای را می‌شناختم كه از بیمارانمان بودند و بچه‌دار نمی‌شدند، چهار سال پیش نوزاد را تحویل آنها دادم.
 با توجه به این‌كه احتمال می‌رود این متهم زن در فروش نوزادان دیگری هم نقش داشته باشد، با دستور قضایی ماموران اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران  تحقیقات در این باره را آغاز كرده‌اند.