از جعل سكه تا كلاهبرداری در پوشش كارمند ریاست جمهوری

همزمان با انهدام باند كلاهبرداری فاش شد

از جعل سكه تا كلاهبرداری در پوشش كارمند ریاست جمهوری

اعضای باند تبهكار كه با سرقت قالب‌های سكه، اقدام به جعل سكه‌های پارسیان می‌كردند در دام پلیس گرفتار شدند. متهمان با فریب دو دختر از آنها در فروش سكه‌های تقلبی استفاده كرده و به جای آن، لباس‌های ماركدار می‌دادند.
به گزارش جام‌جم، اوایل دی امسال ماموران پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران از فعالیت دو متهم سابقه‌دار باخبر شدند كه در زمینه ضرب و فروش سكه‌های تقلبی پارسیان و نیز جعل اسكناس و پلاك خودرو فعالیت می‌كنند. متهمان تحت تعقیب بودند تا این‌كه یكی از آنها به نام امین در محله جمهوری زمانی كه در محاصره پلیس قرار گرفت با سلاحی كه داشت به خود شلیك كرد و فوت شد. با تشكیل پرونده قضایی در شعبه اول دادیاری دادسرای ناحیه 34 تهران با دستور قاضی پرونده تحقیقات برای دستگیری همدستان او ادامه داشت تا آنها چند هفته بعد سه مرد و دو دختر را بازداشت كردند. مردان این باند همه سابقه‌دار بودند و اعضای باند در جریان تحقیقات  به جرایمشان اعتراف كردند.
 سعید متهم كلیدی به افسر تحقیق گفت: امین - مرد فوت‌شده - از اعضای اصلی باند بود. درزندان با هم آشنا شده و بعد از آزادی همدست شدیم. اوایل بهار امسال تصمیم به ضرب سكه و فروش آن گرفتیم و برای اجرای آن، نقشه سرقت از كارگاه طلاسازی را اجرا كردیم. من، امین و پسر دیگری بااطلاع از حضور مرد طلاساز در محل كارش در خانه قدیمی در جنوب تهران به آنجا رفتیم، با چاقو تهدیدش كرده، دست و پایش را با طناب بستیم و زندانی‌اش كردیم. قالب ضرب سكه‌ها را سرقت كرده و با قراردادن برگه‌‌های برنجی در آن سكه‌های تقلبی پارسیان را تهیه كردیم.  همراه دختر مورد علاقه امین و دختری كه دوستم بود به طلافروشان در سطح تهران، كرج، شهریار و اسلامشهر و دیگر شهرها مراجعه و سكه‌های پارسیان را می‌فروختیم. بقیه اعضای باند هم همكاری می‌كردند و در قبال آن پول و شیشه به آنها می‌دادیم. دختران در برابر همكاری با ما، جای خواب و لباس ماركدار می‌گرفتند.
  در ادامه افراد  دیگری نیز در اداره پلیس آگاهی حاضر شدند و این بار شكایت كردند كه امین - متهم فوت‌شده - خود را كارمند نهاد ریاست جمهوری جا زده و لوازم صوتی و تصویری قسطی از آنها خریده و بدون پرداخت اقساط  فرار كرده و این اموال را در بازار فروخته است. متهمان همچنین  فروشندگان خودروهای مدل بالا از جمله بی‌ام‌و، لندكروز، بنز و .... را در سایت دیوار شكاركرده و آنها را سر قرار كشانده و با تصادف ساختگی خودروها را دزدیده‌اند. تعدادی از خودروها را كه مدارك داشتند فروخته‌اند و بقیه را اوراق كرده یا قطعات آن را دزدیده و فروخته‌اند.