13سال زندان و دیه به خاطر قتل در كمپ

13سال زندان و دیه به خاطر قتل در كمپ

مدیر یك كمپ ترك اعتیاد كه در جریان درگیری با پسر معتاد، وی را كشته و به درخواست اولیای‌دم به پرداخت دیه محكوم شده بود به خاطر ناتوانی در پرداخت دیه ۱۳ سال در زندان ماند. وی دیروز درخواست تقسیط دیه را مطرح كرد.
به گزارش جام‌جم، اوایل سال ۸۴ خبر مرگ پسر معتادی به نام امیر در یك كمپ ترك اعتیاد در جاجرود به پلیس اعلام شد. مأموران وقتی به كمپ موردنظر رفتند با جسد امیر روبه‌رو شدند. مدیر كمپ ادعا داشت نمی‌داند این پسر چطور كشته شده است، اما آثار ضرب دیدگی روی سر امیر مشخص بود. در مسیر تحقیق‌های پلیسی سرانجام مدیر كمپ به نام مهدی لب به اعتراف گشود و به قتل اعتراف كرد. وی گفت امیر چند بار از كمپ فرار كرده بود. آخرین بار وقتی به كمپ برگشت همراه خودش مواد مخدر داشت. به همین خاطر با او درگیر شدم و در یك لحظه كنترل اعصابم را از دست دادم و با لوله به سرش زدم.
وی پای میز محاكمه ایستاد و به درخواست اولیای‌دم به پرداخت دیه محكوم شد، اما چون توان پرداخت دیه را نداشت 13سال در زندان ماند و دیروز درخواست تقسیط دیه را مطرح كرد.
وی در شعبه دوم دادگاه كیفری یك استان تهران به ریاست قاضی زالی و با حضور یك قاضی مستشار پای میز محاكمه ایستاد و گفت: من مدیر كمپ بودم. امیر كه به شیشه معتاد بود همراه مادرش به كمپ آمد و بستری شد، اما چند بار فرار كرد. او هر بار كه به كمپ بازمی‌گشت همراه خودش مواد مخدر می‌آورد و به سایر معتادان می‌داد. چند بار به او تذكر داده بودم، اما گوشش بدهكار نبود‌. به همین خاطر آخرین بار وقتی به كمپ برگشت با او درگیر شدم و با لوله ضربه‌ای به سرش زدم، ولی قصد كشتن او را نداشتم.
وی ادامه داد: در مدت 13 سالی كه در زندان هستم همسرم از من جدا شد و رفت‌. در این مدت هیچ‌كسی به ملاقاتم نیامد. من كسی را ندارم تا پیگیر پرونده‌ام شود‌. ۶۱ سال دارم و هیچ پول یا ملكی ندارم كه بتوانم دیه را پرداخت كنم‌. به همین خاطر از قضات دادگاه تقاضا دارم با تقسیط دیه موافقت كنند‌. در صورتی كه آزاد شوم كار می‌كنم و دیه را قسطی به اولیای دم می‌پردازم .
در پایان جلسه هیات قضایی وارد شور شد تادرباره درخواست اعسار متهم اظهار نظر كند.