رسن، زیر فشار پرسپولیسی‌ها

تمدید نشدن قرارداد، بهانه برانكو برای برخورد با بازیكن عراقی

رسن، زیر فشار پرسپولیسی‌ها

مدتی است برانكو ایوانكوویچ سرمربی كروات تیم فوتبال پـــــــرســــــپـــولـــــیــس مصاحبه‌های تندی علیه بشار رسن هافبك عراقی این تیم انجام می‌دهد. این مصاحبه‌ها كه روزهای اخیر پرتعداد شده، كنجكاوی هواداران پرسپولیس را در پی داشته و همه می‌خواهند بدانند چرا برانكو چنین رفتاری را با بشار دارد و چه شده كه با ادبیات سرسختانه در مورد او مصاحبه می‌كند؟ 
در این مورد موضوع جالبی شنیدیم. همان‌طور كه می‌دانید بشار رسن قبل از شروع جام ملت‌های آسیا از سوی باشگاه بارها پیشنهادی بابت تمدید قراردادش به‌دست آورده بود اما همواره از تمدید قرارداد سر باز زد و مدام این موضوع را بهانه می‌كرد كه باید تصمیم نهایی را پس از اتمام رقابت‌های جام ملت‌های آسیا بگیرد و در حال حاضر توانایی تصمیم‌گیری ندارد. در واقع بشار به‌دنبال راهی برای جدایی از پرسپولیس و حضور در یک لیگ بهتر و بستن قراردادی جذاب تر بود به همین علت برانكو پیش از جدایی بشار برای حضور در جام ملت‌های آسیا در كمپ عراق شاكی و عصبانی بود و احساس خوبی نسبت به رفتارهای این بازیكن عراقی نداشت. حتی شنیدیم برانكو در همان زمان مذاكراتی به صورت شخصی با بشار داشت و البته نتوانست او را راضی به تمدید قرارداد فوری كند. از این‌رو حالا كه بشار به تمرینات برگشته برانكو در چند مصاحبه از مدیران باشگاه درخواست كرده با این بازیكن به علت دیر اضافه شدن به تمرینات برخورد جدی داشته باشند و او را به كمیته انضباطی معرفی كنند. 
البته نزدیكان بشار معتقدند اگر بشاررسن حتی به كمیته انضباطی باشگاه هم برود جریمه‌ای برایش در نظر گرفته نمی‌شود زیرا طبق قوانین جاری فیفا، بازیكنان ملی‌پوش می‌توانند در پایان هر تورنمنت بین‌المللی و معتبر، حداكثر به مدت ده روز به استراحت بپردازند. از این رو، بشار رسن كه همراه با تیم ملی عراق دوم بهمن ماه از رقابت‌های جام ملت‌های آسیا پس از شكست مقابل قطر كنار رفته بود، می‌توانست تا ۱۲ بهمن یعنی روز جمعه هفته گذشته به استراحت بپردازد. 
به همین علت او معتقد است هیچ جریمه‌ای برایش در نظر گرفته نخواهد شد اما برانكو وقتی از سایر بازیكنان تیمش درخواست كرد به تمرینات برگردند، آنها به خواسته سرمربی تیم‌شان عمل كرده و خیلی زود به محل تمرین پرسپولیس برگشتند. حتی احمد نوراللهی به فاصله یك روز پس از بازگشت تیم ملی راهی تمرینات پرسپولیس شد و همراه سرخپوشان به رشت رفت تا یكی از بازیكنان اصلی دیدار با سپیدرود در جام حذفی باشد. مهدی ترابی و علیرضا بیرانوند، دیگر بازیكنان ملی‌پوش پرسپولیس بودند كه فقط چهار روز استراحت كردند و خیلی زود به تمرینات برگشتند. این موضوع می‌تواند مهم‌ترین بهانه برانكو برای افزایش فشار روی بشار رسن باشد. حالا عده‌ای معتقدند این فشارها به‌خاطر آن است كه بشار رسن هرچه زودتر راضی به تمدید قرارداد با باشگاه پرسپولیس شده و ‌دنبال آینده‌اش در همین باشگاه باشد. 
برانكو اصلا نمی‌خواهد بازیكن با استعداد خود را به همین سادگی از دست بدهد به‌خصوص كه بشار تا سال آینده نیز سهمیه بزرگسالان را پر نمی‌كند و یكی از بهترین بازیكنان خارجی ـ آسیایی پرسپولیس محسوب می‌شود.