ال كلاسیكوی بامـــــدادی

بارسا - رئال، ساعت 12 امشب در ورزشگاه نیوكمپ

ال كلاسیكوی بامـــــدادی

وقتی بعد از قرعه‌كشی مرحله نیمه‌نهایی كوپا دل ری یا همان جام حذفی اسپانیا، مشخص شد كه رئال و بارسا باید در این مرحله با هم بازی كنند، فوتبال دوستان بیش از همه از این قرعه خوشحال شدند. آنهایی كه یكی از لذت‌های بزرگ زندگی‌شان نشستن پای تلویزیون و دیدن 90 دقیقه هیجان فوتبالی فارغ از تمام مشكلات روزمره است، حالا در یك ماه آینده باید حداقل 270 دقیقه از این دست هیجان‌ها را تجربه كنند. در یك ماه آتی بارسا و رئال دو بار در جام حذفی و یك بار در لالیگا به مصاف هم می‌روند كه اولین پرده از این نمایش سه گانه، امشب در نیوكمپ برگزار می‌شود.
بارسا گرچه در حال حاضر روزهای خوبی را در لالیگا می‌گذراند و با تیم دوم 6 امتیاز فاصله دارد، اما طی چند روز اخیر، نبود دو ستاره به نگرانی اصلی این تیم و والورده تبدیل شده است. لیونل مسی در بازی این هفته بارسا مقابل والنسیا با دو گل زد و مانع شكست تیمش شد، اما مصدومیت او در نیمه دوم به یك نگرانی نزد بارسایی‌ها تبدیل گردید. طی روزهای اخیر اخبار مختلفی در مورد رسیدن مسی به این بازی در رسانه‌ها منتشر شده است. تازه‌ترین خبر در این زمینه را نشریه اسپورت كاتالونیا داد و نوشت كه مسی برای حضور در بازی رفت مرحله نیمه نهایی مقابل رئال آمادگی لازم را دارد.
بنا بر گزارش این نشریه اسپانیایی، با وجود آنكه مسی به دلیل احساس درد در پای راست خود در تمرینات چند روز اخیر بارسلونا حضور پیدا نكرد، اما وضعیت روحیه او برای مصاف با كهكشانی‌ها مثبت است و همه شواهد و قراین از محتمل بودن حضور او در اولین ال‌كلاسیكوی فصلش حكایت دارند. همچنین مسی دیروز تمریناتی را زیر نظر فیزیوتراپ‌های بارسلونا انجام داد تا شانس او برای حضور در اولین مصافش با رئال مادرید در فصل جاری افزایش پیدا كند. بارسا در فصل جاری در دو مقطع از او استفاده نكرد كه البته نتایج متفاوتی داشت.
مسی در نیم فصل نخست لالیگا چند بازی مصدوم بود كه به همین دلیل در بازی رفت مقابل رئال بازی نكرد. البته شاگردان والورده توانستند بازی رفت را بدون ستاره آرژانتینی با پیروزی 5 بر یك پشت سر بگذارند. بارسا بدون مسی هم توانست در لیگ قهرمانان اینتر را شكست دهد. در مقطع دومی كه مسی برای بارسا بازی نكرد، به صلاحدید والورده بود كه از او در مراحل قبلی كوپا دل ری مقابل لوانته و سویا استفاده نكرد. در هر دو بازی بارسا بازی رفت را با شكست پشت سر گذاشت، اما مسی در بازی‌های برگشت ستاره زمین بود و سند صعود تیم والورده را امضا كرد. دیگر مصدوم بارسا برای بازی امشب، عثمان دمبله است كه دوران نقاهت مصدومیت از ناحیه همسترینگ را پشت سر می‌گذارد و گفته می‌شود به احتمال زیاد به بازی امشب نمی‌رسد. البته بارسا یك غایب دیگر هم برای بازی امشب دارد كه چندان برای والورده نگران‌كننده نیست. سیلسن كه در بازی‌های جام حذفی درون دروازه بارسا می‌ایستد، این هفته مصدوم شد و حالا امشب ترشتگن گلر یك این تیم خواهد بود. بارسلونا امیدوار است كه با پشت سر گذاشتن رئال در این مرحله، برای پنجمین فصل متوالی قهرمانی كوپا دل ری را به دست آورد.
در طرف مقابل، رئال تقریبا هیچ مصدومی ندارد و می‌خواهد عملكرد بدش طی چند سال گذشته در جام حذفی را جبران كند. رئال كه در لالیگا سوم است و 8 امتیاز با بارسا صدرنشین فاصله دارد، آخرین قهرمانی‌اش در كوپا دل‌ری به فصل 14-2013 باز می‌گردد. البته رئالی‌ها در چند بازی اخیر خود در نیوكمپ عملكرد خوبی نداشته‌اند و از 6 بازی گذشته
 5 بازی را با شكست به پایان رسانده‌اند. با این حال، شاگردان سولاری چهار بازی قبلی خود را با پیروزی پشت سر گذاشته‌اند و كریم بنزما به ستاره اصلی این تیم تبدیل شده است.